Au moment d’arriver à 6h30 de l’arrivée, un incident impliquant l’Audi R8 LMS GT3 n°111 – Aust Motorsport de Tobias Dauenhauer, la Bentley Continental GT3 n°8 – Team M-Sport d’Andy Soucek et la Porsche 911 GT3 R n°117 – Team75 Bernhard de Laurens Vanthoor a provoqué la neutralisation de l’épreuve sous régime de Full Course Yellow puis de voiture de sécurité.
Do pierwszego kontaktu pomiędzy Vanthoorem i Dauenheuerem doszło na rogu Campus, w wyniku którego Audi wpadło w poślizg, minąwszy zewnętrzny krawężnik, zanim auto wróciło na środek toru.
Następnie Vanthoor próbuje zwolnić, aby uniknąć kontaktu, a jest to manewr, którego Andy Soucek nie jest w stanie przewidzieć. Następnie kierowca Bentleya uderzył czołowo w prawy tył Porsche, wystartował i wylądował na przedniej masce Audi nr 111.
Trzy samochody wróciły do boksów ze znacznymi uszkodzeniami przodu w przypadku Audi z numerem 111, lewego przodu w przypadku Bentleya z numerem 8 i prawego tyłu w przypadku Porsche z numerem 117, które pozostało w czołówce na piątej pozycji.
Nadzieje Porsche na sukces zostają zatem zniweczone porzuceniem numeru 117, numeru 911 – Manthey Racing, który został już spowolniony przez problem z alternatorem, a następnie karę za kontakt z Audi R8 LMS GT3 nr 66 – Attempto Wyścigi.
#Spa24H - #Porsche #911GT3R Numer 117 wycofał się z wyścigu
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) 29 lipca 2018 r.
Należy pamiętać, że Bentley nr 8 pozostawał w boksie przez długi czas przed wyjazdem, ale Andy Soucek został zmuszony do zatrzymania się na dole Raidillon de l'Eau Rouge, po czym został zepchnięty do alei serwisowej przez sędziów. W przypadku samochodu porzucenie wydaje się prawie całkowite.
Audi i BMW kontynuują walkę
W klasyfikacji generalnej na nieco ponad sześć godzin przed końcem BMW M6 GT3 z numerem 99 – ROWE Racing Nicka Catsburga prowadziło po ponownym uruchomieniu przed Mercedes-AMG GT3 n°4 – Mercedes-AMG Team Black Falcon Luca Stolza i Audi R8 LMS GT3 n°25 – Audi Sport Team Saintéloc Frédérica Vervischa.
Philipp Eng (BMW M6 GT3 nr 34 – Walkenhorst Motorsport) wyprzedził Jordana Peppera (Bentley Continental GT3 nr 7 – Team M-Sport), a następnie Kelvina van der Linde (Audi R8 LMS GT3 nr 29 – Montaplast by Land Motorsport), aby zająć czwarte miejsce.
Jednak wdrożenie krótkiego żółtego pełnego toru w celu usunięcia gruzu z toru zostało wykorzystane do powrotu do boksów czołowych BMW M6 GT3 z numerem 99 i Mercedes-AMG GT3 z numerem 4, pozostawiając Frédérica Vervischa (Audi R8 LMS GT3 nr 25 ) na prowadzeniu z około czterdziestoma sekundami przewagi nad BMW M6 GT3 nr 34.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)