AKKA-ASP i Saintéloc Racing na pole position w Zandvoort

Vincent Abril (Mercedes – AKKA-ASP) i Christopher Haase (Audi – Saintéloc Racing) pozwalają francuskim zespołom zabłysnąć w kwalifikacjach w Zandvoort w Blancpain GT World Challenge Europe.

opublikowany 13/07/2019 à 10:32

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

AKKA-ASP i Saintéloc Racing na pole position w Zandvoort

W kwalifikacjach do zawodów Zandvoort w Blancpain GT World Challenge Europe uczestniczył Vincent Abril (Mercedes-AMG GT3 n°88 – AKKA-ASP) i Christopher Haase (Audi R8 LMS GT3 Evo n°25 – Saintéloc Racing) zdobywają dwa pole position na koniec sesji rozgrywanej na wysychającym torze po opadach dzień wcześniej.

P1:

Lamborghini Huracan GT3 Evos przez długi czas dominował w sesji z numerem 63 – GRT Mirko Bortolottiego i numerem 563 Andrei Caldarelliego, ale Vincent Abril (Mercedes-AMG GT3 nr 88 – AKKA-ASP) Czekał na swoje ostatnie okrążenie, które rozpoczęło się tuż przed flagą w szachownicę, aby wyraźnie zdobyć pole position do pierwszego wyścigu.

Gardois uzyskał najlepszy czas z czasem 1'44″572pełne pół sekundy przewagi nad Bortolottim, który wyprzedził Caldarelliego o 30 tysięcznych. Luca Stolz umieszcza Mercedesa-AMG GT3 nr 4 – Black Falcon na czwartej pozycji, przed pierwszą Aston Martin Vantage GT3 nr 76 – R-Motorsport autorstwa Ricky’ego Collarda.

Trzeba szukać na szóstej pozycji, aby znaleźć jakikolwiek ślad Audi R8 LMS GT3 Evo nr 55 – Attempto Racing of Steijn Schothorst. Mercedes-AMG GT3 z numerem 90 – AKKA-ASP Felipe Fragi zdobył pole position w kategorii Silver Cup, a Nyls Stievenart (nr 8 Audi R3 LMS GT24 Evo – Saintéloc Racing) zdominował sesję Pro-Am.

Dla Aurélien Panis po raz 25. za kierownicą Lexusa RC F GT3 – Tech 23 Racing nr 1, podczas debiutu zespołu w World Challenge Europe w ten weekend.

 

 

P2:

Jeśli Q1 rozgrywane było na torze, który był wciąż mokry, co uniemożliwiało efektywne wykorzystanie opon typu slick, w Q2 warunki uległy poprawie i zespoły szybko wybrały opony na suchy tor.

A na coraz szybszym asfalcie hierarchia ewoluowała wcześniej Christopher Haase (Audi R8 LMS GT3 Evo nr 25 – Saintéloc Racing) nie zgadza się ze wszystkimi w 1'35″636, 156 tyś. przed Driesem Vanthoorem (Audi R8 LMS GT3 Evo n°1 – Team WRT), od dawna plasującym się w czołówce.

Maro Engelowi za kierownicą Mercedesa-AMG GT3 z numerem 4 – Black Falcon nie udaje się utrzymać pierwszego rzędu zaledwie czterema tysięcznymi setami i wystartuje jutro, w niedzielę, z drugiego rzędu obok Mattii Drudiego (Audi R8 LMS GT3 z numerem 56) Evo) – Attempto Racing), także na pole position w Srebrnym Pucharze.

Pierwsze Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 63 – GRT Christiana Engelharta pojawia się na piątym miejscu, a Niemiec rozpoczyna drugi wyścig obok Jima Pla, najlepszego przedstawiciela klanu AKKA-ASP w tej sesji, jadąc Mercedesem-AMG GT3 nr 87 i dominujący w Pro-Am.

Małe rozczarowanie dla Raffaele Marciello, który zajął dopiero siódme miejsce w Mercedesie-AMG GT3 z numerem 88 – AKKA-ASP, podczas gdy Vincent Abril zdobył pole position w pierwszym wyścigu.

 

 

Pierwszy wyścig Blancpain GT World Challenge Europe w Zandvoort rozpocznie się o 14:35 i będzie transmitowany na żywo w formie wideo na naszej stronie internetowej.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024