Aston Martin podnosi zasłonę na temat nowego Vantage GT4

Po zaprezentowaniu Vantage GT3 12 lutego, Aston Martin uchyli zasłonę i przedstawił nowego Vantage GT4, udoskonaloną wersję poprzedniej generacji, aby uzupełnić ofertę konkurencji dla klientów.

opublikowany 27/02/2024 à 16:33

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Aston Martin podnosi zasłonę na temat nowego Vantage GT4

©Aston Martin

Rodzina Aston Martin Wersja wyścigowa 2024 jest wreszcie ukończona! Po wspólnym ujawnieniu AMR24 dla Formuły 1 i Vantage GT3 naIMSAThe WEC i mistrzostwach GT3, które odbędą się 12 lutego, marka Gaydon zaprezentowała we wtorek nowy Vantage GT4, który będzie dostępny od 2024 roku. Opiera się on na nowej wersji produkcyjnego Vantage, takiej jak GT3.

„Nowy Vantage GT4 to urodzony zwycięzca, mówi Marco Mattiacci, dyrektor ds. marki i reklamy w firmie Aston Martin. Wykorzystujący znaczną poprawę osiągów nowego, sensacyjnego samochodu drogowego i opracowany równolegle z Vantage GT3, Vantage GT4 stanowi demonstrację rosnącej synergii pomiędzy naszymi programami samochodów drogowych i wyścigowych. »

„Pozwala nam to również na nawiązanie jeszcze bliższych powiązań z zespołami partnerskimi Aston Martin, dodaje. Obecnie mamy ponad 40 partnerów aktywnie konkurujących w GT, z których wielu prowadzi programy obejmujące wiele samochodów i wiele klas. Ten poziom zaangażowania podkreśla nasze zaangażowanie w wyścigi samochodowe na wszystkich poziomach i pozwala nam budować bliższe więzi z naszą społecznością fanów i obserwujących, z których wielu zakochało się w marce dzięki naszym sukcesom w wyścigowych samochodach sportowych i w Le Mans. »

Podobnie jak Vantage GT3, nowy Vantage GT4 został zaprojektowany, zaprojektowany i zbudowany przez Aston Martin Racing. Opiera się na poprzedniej generacji, która zdobyła kilka tytułów w zawodach GT, i wykorzystuje rozwiązania zastosowane w nowym samochodzie produkcyjnym, aby uzyskać dodatkowy wzrost wydajności.

„Nowy Vantage GT4 jest w dużej mierze ewolucją poprzedniego samochodu– wyjaśnia Adam Carter, kierownik działu Wytrzymałość Astona Martina. Ściślejsza synergia między programami samochodów drogowych i wyścigowych Astona Martina pozwoliła AMR wykorzystać ulepszenia nowego drogowego Vantage w celu zwiększenia prędkości i wydajności, przy jednoczesnym zachowaniu podstawowych cech, które sprawiły, że odchodzące GT4 było tak popularne wśród zespołów i kierowców. »

W praktyce oznacza to, że Vantage GT4 ma około 80% architektury konstrukcyjnej i mechanicznej samochodu produkcyjnego. Centralnym elementem jest klejone aluminiowe podwozie, które przed zamontowaniem nadwozia jest wyposażone w całkowicie dostosowany pałąk zabezpieczający, spełniający rygorystyczne wymagania bezpieczeństwa.

Całkowicie nowe sterowanie elektroniczne w Vantage GT4

Zarówno 8-litrowy silnik V4.0 z podwójnym turbodoładowaniem, jak i skrzynia biegów bazują na komponentach z samochodu produkcyjnego. Główne zmiany dotyczące elektronicznych systemów sterowania: pierwszy wykorzystuje ECU Bosch Motorsport ze specjalnym oprogramowaniem opracowanym przez AMR, podczas gdy drugi jest instalowany z oprogramowaniem ZF/AMR Motorsport do sterowania automatyczną skrzynią biegów, która poza tym jest seryjna. Specjalistyczne oprogramowanie „przekształca” ośmiobiegową skrzynię biegów w sześciobiegową skrzynię biegów z łopatkami zmiany biegów bez trybu automatycznego, blokując siódmy i ósmy bieg, które stanowią drogowe przełożenia nadbiegu, mające na celu oszczędzanie paliwa podczas jazdy.

Wizualnie Vantage GT4 bardzo przypomina konstrukcję nowego produkcyjnego Vantage, przy czym przepisy dopuszczają jedynie niewielkie zmiany w konstrukcji samochodu drogowego. CFD wykorzystano do optymalizacji pakietu aerodynamicznego GT4. Rezultatem jest większy przedni splitter i dodanie nowego tylnego skrzydła. Skutkuje to wzrostem docisku aerodynamicznego i zmniejszeniem oporu w porównaniu do poprzedniej generacji.

Szczególną uwagę zwrócono także na zarządzanie przepływem powietrza, szczególnie w odniesieniu do powietrza chłodzącego silnik i hamulce. Obydwa te elementy zyskały na konstrukcji nowej produkcji Vantage, której szerszy otwór chłodnicy pozwala na zwiększenie masy powietrza krążącego w układzie chłodzenia silnika. Znacząco wzrosła także ilość powietrza kierowanego do hamulców. Obydwa te ulepszenia osiągnięto bez zakłócania przepływu powietrza nad tylnym skrzydłem.

Podobnie jak wersja GT3, nowy Vantage GT4 zadebiutował w zawodach jeszcze przed oficjalną prezentacją, podczas zawodów IMSA Michelin Pilot Challenge na marginesie 24-godzinnego wyścigu w Daytona w styczniu ubiegłego roku. Produkcja jest już na zaawansowanym etapie, wiele samochodów jest już w rękach zespołów klientów, a AMR jest zajęta składaniem zamówień na ponad 40 sztuk w sezonie 2024.

Galeria – Aston Martin Vantage GT4

(Zdjęcia: Aston Martin)

CZYTAJ TAKŻE > Aston Martin podnosi zasłonę na temat swojego nowego Vantage GT3

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz