Augusto Farfus przeprowadza pierwsze testy Hyundaia Veloster N ETCR

Augusto Farfus przeprowadził pierwsze rzeczywiste testy Hyundaia Veloster N ETCR, pierwszego samochodu gotowego spełnić promowane przez WSC wymogi techniczne w 100% elektryczne.

opublikowany 03/11/2020 à 13:00

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Augusto Farfus przeprowadza pierwsze testy Hyundaia Veloster N ETCR

W ruchu serii 100% elektrycznej, oprócz Formuła E i Extreme E, turystyka będzie kolejną główną kategorią, która w drodze rozporządzenia pod przewodnictwem WSC przejdzie na alternatywne sposoby napędu RTAS.

Nowa seria, którą widziałem Hyundai Motorsport et Augusto Farfus przeprowadzą pierwsze rzeczywiste testy 19 i 20 października w Vallelunga we Włoszech. Dział techniczny MŚ był liderem nadzorującym te przejazdy.

Główny nacisk położono na optymalizację oprogramowania sterującego systemami, w tym zarządzania energią, kontrolą trakcji, wydajnością akumulatora i ładowaniem, przy czym Brazylijczyk otrzymał długo oczekiwane uwagi techniczne.

„Jako pierwszy samochód ETCR wyposażony w akumulatory Williams Zaawansowana inżynieria i kompletny zestaw elektroniki. To była pierwsza szansa dla nas, w Hyundai Motorsport, a także dostawców ETCR, aby zobaczyć, jak to wszystko ze sobą współdziała na torze, mówi Farfus.

Jak można było się spodziewać po zaledwie jednym teście, wciąż jest wiele do zrobienia, ale dni w Vallelunga były bardzo pozytywnym krokiem.

Veloster N ETCR to zupełnie inny samochód niż samochody TCR z silnikiem spalinowym. Samochód ETCR ma napęd na tylną oś, a silniki elektryczne zamontowano pośrodku auta.

To znacznie zmienia rozkład masy w porównaniu ze standardowym TCR, więc musisz wprowadzić duże zmiany w swoim stylu jazdy i ustawieniach, aby uzyskać z niego jak najwięcej.

Jak każdy samochód elektryczny, przyspieszenie jest bardzo, bardzo duże, co naprawdę zauważyłem w niektórych wolnych zakrętach Vallelungi. Jazda samochodami ETCR będzie przyjemna w rywalizacji. »

Pozostałe sesje w dniach 4 i 5 listopada oraz 27 i 28 listopada zaplanowano w Vallelunga z możliwością zobaczenia Cupra eRacer i Alfa Romeo Giulia ETCR w akcji w przyszłym miesiącu podczas potencjalnych przyszłych sesji.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz