Trwa odrodzenie GT1

Wielka premiera w poniedziałek na Paul Ricard HTTT, wraz z premierą nowego Forda GT1 opracowanego przez Matech Concepts i Nissana GT-R, dzieła Nismo. Te dwa samochody to pierwsze samochody GT zbudowane zgodnie z przepisami technicznymi GT1 2010, innymi słowy odrodzenie Grand Touring, z pewnością z stawką w postaci tytułu Mistrzostw Świata.

opublikowany 07/04/2009 à 20:13

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

FIA obecnie uznaje tylko trzy Mistrzostwa Świata. Tam Formuła 1, ale także Rajd samochodowy z WRC i Turystyki z WTCC. Stéphane Ratel myślał o tym od kilku lat i jeśli wszystko pójdzie dobrze, Grand Tourism może z kolei mieć własne Mistrzostwa Świata w 2010 roku. „FIA nie przyznaje takiej etykiety Mistrzostwom Świata” – wspomina Gabriele Cadringer, przedstawicielka FIA . „Dyskutowaliśmy o tym od miesięcy ze Stéphane Ratelem, ale kontrakt z FIA jest już gotowy i wszystkie warunki są spełnione, aby podjąć tę decyzję. Etykieta Mistrzostw Świata FIA wymaga posiadania co najmniej dziesięciu wyścigów na trzech kontynentach, czterech różnych marek i co najmniej osiemnastu samochodów na polach startowych.

Stéphane Ratel le sait mieux que quiconque, pour construire un nouveau championnat stable, autant ne pas donner trop de pouvoir aux constructeurs. La confrontation directe entre Porsche, Mercedes i BMW kilka lat temu eksplodowały kosztami, a GT prawie nie odzyskał sił. Recepta, którą SRO chce zastosować w Mistrzostwach Świata GT, jest zatem tą, która zapewniła sukces FIA GT lub FIA GT3: brak upoważnienia producentów do oficjalnego udziału w mistrzostwach. Będą zatem musieli polegać na prywatnych zespołach, tak jak Ford robi to w przypadku Matech Concepts lub tak jak Lamborghini ma zamiar zrobić w przypadku Reiter Engineering. Dodatkowo tylko sześć marek i maksymalnie dwadzieścia cztery samochody będą mogły wziąć udział w Mistrzostwach Świata GT.

Regulamin techniczny na rok 2010 został opracowany we współpracy z ACO i zatwierdzony przez FIA. Mówiąc prościej, nowe GT1 będą ewolucją obecnych GT3 lub GT2 wyposażonych w specjalny zestaw. Podobnie jak ma to miejsce obecnie w GT3 i GT4, wprowadzony zostanie system równoważenia osiągów pomiędzy różnymi samochodami.

W 2010 roku program obejmie dwanaście rund, które odwiedzą dwanaście krajów i pięć kontynentów: Argentynę, Australię, Wielką Brytanię, Włochy, Portugalię, Niemcy, Belgię, Rumunię, Rosję, Bułgarię, RPA i Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Dwa samochody są już gotowe i wystartują w tym sezonie kilkukrotnie: Nissan GT-R przygotowany przez Nismo oraz Ford GT opracowany przez Matech Concepts. „Naszym celem było stworzenie spektakularnego GT1, który będzie można uruchomić przy tym samym budżecie co GT3” – wyjaśnia Martin Bartek, właściciel Matech Concepts. „W ciągu jednego roku rozwoju osiągnęliśmy ten wspaniały wynik. Zbudowaliśmy dwa Fordy GT1. W tym sezonie wystartujemy jako pierwsi w GT FIA, aby zakończyć jego ewolucję, a naszym celem będzie rok 2010. Drugi samochód zostanie powierzony firmie MarcVDS Racing. »

Ze swojej strony Hans Reiter pracuje również nad konstrukcją Lamborghini Murciélago nowej generacji. Jego celem jest udział w kilku rundach FIA GT 2009 pod koniec sezonu. Odrodzenie GT trwa w najlepsze.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz