Świadomi, że słynne V8 nie będzie wieczne na rynku, którego przyszłość jest skupiona na środowisku, organizatorzy V8 Supercars przedstawili regulaminy „Gen 2”, które wejdą w życie w 2017 roku. Główna zmiana dotyczy otwarcia na inne silniki takie jak 4 lub 6 cylindrów obok tradycyjnego silnika V8, z możliwością obecności turbosprężarki, aby w dalszym ciągu przyciągać producentów, których jest obecnie pięciu (Mercedes z Erebusem, Fordem, Holdenem, Nissanem i Volvo).
James Warburton, prezes V8 Supercars, uzasadnił tę decyzję podkreśleniem potrzeba przyjęcia przez marki silników innych niż V8.
„Konieczne jest, aby ta dyscyplina pozostała istotna, interesująca i opłacalna dla zespołów. Obecny klimat w sportach motorowych jest bardzo jasny. Producenci chcą mieć wybór, inaczej nie przyjdą. Chcą, aby ich DNA było reprezentowane i my też tego chcemy. Utrzymamy nasze, jeśli chodzi o prędkość, hałas i ostre wyścigi. »
Od tego czasu silnik nie będzie jedynym elementem branym pod uwagę możliwość rejestracji będą miały także różne rodzaje samochodów. 4-drzwiowe sedany będą mogły walczyć z 2-drzwiowymi coupe. Jednakże, pewne elementy muszą pozostać takie same : silnik musi być umieszczony z przodu, moc musi być przekazana na tylną oś, konfiguracja samochodu musi obejmować 4 miejsca…
„Moc i głośny hałas silnika V8 idą w parze z tą dyscypliną. Naszym priorytetem będzie utrzymanie efektu akustycznego charakterystycznego dla potężnych maszyn, niezależnie od zastosowanego silnika.– dodał James Warbuton.
W nadchodzących miesiącach przepisy zostaną doprecyzowane, aby zapewnić równowagę sił. Szczegóły zostaną podane pod koniec 2015 r., aby umożliwić przeprowadzenie testów w roku następnym.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)