24 Hours of Spa pragnie się wyemancypować

Po udanej edycji 24-godzinnego wyścigu w Spa promotor podwójnej wieży zegarowej w Spa widział, jak ewoluuje bez SRO i Mistrzostw Świata GT1.

opublikowany 06/08/2010 à 15:14

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

24 Hours of Spa pragnie się wyemancypować

W ostatnich latach 24-godzinne spa przyjęło zdecydowany zwrot. Po wybraniu GT po trasie koncertowej i skorzystaniu z wystawy GT1, 24 Hours of Spa wydaje się gotowe do samodzielnego startu. Jedno jest pewne, podwójna runda w Spa nie będzie się już odbywać w ramach Mistrzostw Świata GT1. Jean-François Chaument, szef Race, promotor imprezy, jest gotowy odłączyć się od SRO (Stéphane Ratel Organisation), promotora GT1, który przyczynił się do poprawy wizerunku wyścigu.

« Nasza współpraca z SRO była bardzo owocna. Przy okazji dziękuję zespołowi Stéphane’a Ratela za włożenie tak wiele energii w przygotowanie wyjątkowego plakatu do tego wydania. W przyszłości Race odzyska jednak większą swobodę. W szczególności chcemy decydować o wydarzeniach podnoszących kurtynę. Jedno jest pewne: mistrzostwa świata GT1 nie będą już organizowane w ramach 24-godzinnego wyścigu », wyjaśnia pan Chaumont.

Organizator imprezy twierdzi, że mechanika GT1 jest już za ciężka, ale nie rezygnuje z kontynuowania współpracy z SRO przy GT2 i GT3. „ Wiąże się to ze zbyt wieloma ograniczeniami technicznymi, sportowymi i finansowymi. Podczas wydarzenia Stéphane Ratel mówił o swoim projekcie stworzenia mistrzostw GT2/GT3 składających się z sześciu wydarzeń. Sztandarowym wydarzeniem mistrzostw będzie pięć 3-godzinnych rund i 24-godzinny wyścig. Dlaczego nie ? W każdym razie musimy osiągnąć bardziej sprawiedliwą równowagę wydajności, szczególnie pod względem autonomii samochodów. W tym roku niektóre GT musiały tankować co 55 minut, a inne wracały do ​​boksów po 1:10. W tym obszarze także jest wiele do zrobienia. »

Ale organizator wyścigu jest już zadowolony z jednego istotnego elementu: rosnącej frekwencji. „ W sumie w sobotę i niedzielę odnotowano 45.250 XNUMX wpisów– precyzuje Jean-François Chaumont. To ponad dwukrotnie więcej w porównaniu z 22.000 2009 w 3200 roku. Przedsprzedaż obejmuje 11.600 biletów. Za pośrednictwem sieci Total rozdano XNUMX XNUMX biletów. »

Aby przyciągnąć więcej ludzi, Spa spogląda w stronę swoich sąsiadów, zwłaszcza Francji, i ma nadzieję, że „ludzi-piloci” z Francji będą w stanie zmotywować swoich rodaków do podróży. „ Mam nadzieję, że w perspektywie średnioterminowej podwoimy pomoc. W szczególności konieczne jest przyciągnięcie większej liczby widzów z krajów sąsiadujących. Walka pomiędzy BMW a Mercedes powinno zainteresować niemiecką opinię publiczną. Z Francji musimy sprowadzić sławnych pilotów. Co zmotywowałoby media i francuską opinię publiczną. Jeśli chodzi o Wielką Brytanię, niewątpliwie konieczne jest znalezienie partnerów wśród biur podróży. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz