Pierwszy test nowego paliwa w Super GT

Mistrzostwa Japonii obiecały użycie benzyny neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla w 2023 r. Testy rozpoczęły się w Motegi dzień po ostatniej rundzie sezonu Super GT 2022.

opublikowany 22/11/2022 à 14:38

Tetsuya Tsuzuki

0 Zobacz komentarze)

Pierwszy test nowego paliwa w Super GT

Red Bull Motul Mugen Nsx-gt, zespół nr 16 Red Bull Mugen, występuje podczas 5. rundy serii Super gt na torze Suzuka, 27 sierpnia 2022 r. // Sho Tamura / Pula treści Red Bull

Obietnica komercyjna nie jest czysto semantyczna: Super GT rzeczywiście będzie w przyszłym sezonie korzystał z paliwa pochodzenia niekopalnego i neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla do zasilania wszystkich samochodów w swojej sieci. 14 GT500 i 9 GT300 na swojej siatce przetestowało już słynne „paliwo wyścigowe ETS” opracowane i wyprodukowane przez Haltermann Carless w Niemczech.

Na torze przeprowadzono już porównania z historycznym standardowym paliwem. Najlepsze okrążenie tej sesji testowej Motegi uzyskał Nissan Z GT500 z numerem 23, wynosząc 1'37"285 w porównaniu z 1'36"390 tego samego samochodu podczas kwalifikacji dwa dni wcześniej. W kategorii GT300 BMW M4 GT3 z numerem 7 uzyskało czas 1'46"766 w porównaniu do 1'45"938 w kwalifikacjach.

Wśród pilotów komentarze były głównie pozytywne. „ Prawdę mówiąc nie miałem żadnych niekomfortowych odczuć z tym paliwem co do oczekiwanej przeze mnie reakcji przepustnicy, powiedział nam Ronnie Quintarelli, starter w Nissanie nr 23. GT500 ma coś, co można nazwać „agresywnie zaprojektowanym silnikiem”, w którym zastosowano wiele zaawansowanych technologii. Myślałem więc, że zmiana paliwa spowoduje znaczne zmiany, a tak naprawdę zmiany były na tyle małe, że nie zauważyłbym ich, gdybym nie został poinformowany o zmianie paliwa. Oczywiście dokonano starannych adaptacji kartografii, ale nie było to nic głębokiego. »

Même son de cloche chez Hiroaki Ishiura, pilote de la Toyota GR Supra GT500 n°38 : « Zacząłem ostrożnie, ale nie poczułem nic niezwykłego ani niepokojącego. Na początku wstrzymywałem się z mocą, ale jedyne, co poczułem, to to, że punkt zmiany biegów jest nieco wyższy niż podczas wyścigu, ale nic mi nie przeszkadza. » Ukyo Sasahara z Hondy NSX-GT nr 16 również wyraził swoją opinię: „ Uważam, że na tym etapie ustawienia nie są idealne i mam wrażenie, że dostarczana moc jest niższa niż przy naszej zwykłej benzynie. Jednak to uczucie było bardziej naturalne, niż się spodziewałem. Ale nadal pozostaje wiele kroków do podjęcia „. Na koniec komentarz Seiji Ary, kierowcy BMW M4 GT3 nr 7, nie okazał się bezużyteczny: „ Próbowałem na przykład regulować przepływ powietrza w kokpicie, ale nadal niepokoił mnie zapach spalin. Dodatkowo w porównaniu do wyścigów czułem, że przy przyspieszaniu na pośrednich biegach było mniejsze poczucie mocy. Mam nadzieję, że to się zmieni dzięki korektom, które wprowadzimy, aby zrekompensować te skutki, a ponieważ rozmawiamy już o tym z BMW Motorsport, myślę, że będziemy w stanie szybko wszystko naprawić. Z resztą nie było problemu ".

GT500 to prawdziwe maszyny wyścigowe i każda zmiana w ich ustawieniach nie jest banalna. Dlatego właśnie ta pierwsza sesja umożliwi producentom silników udoskonalenie ich egzemplarzy przed rozpoczęciem roku szkolnego 2023.

CZYTAJ TAKŻE > Plan działania Super GT dla środowiska

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz