Trzy pytania dotyczące 208 GTI Peugeot Sport

Zaprojektowana w warsztatach w Vélizy, nowa broń Peugeota spróbuje zabłysnąć podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring w maju. Opowiada nam o tym Florent Meilhaud, inżynier odpowiedzialny za rozwój 208 GTi.

opublikowany 26/03/2013 à 17:42

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Trzy pytania dotyczące 208 GTI Peugeot Sport

Zaprojektowany w warsztatach Vélizy, 208 GTi Peugeot sport prezentuje swoje mocne strony u zarania mistrzostw VLN 2013. Z myślą o wystartowaniu w 24-godzinnym torze Nürburgring 2013 w dniach 19 i 20 maja w ramach projektu 208 GTi Racing Experience, w którym ośmiu europejskich kierowców zostało zrekrutowanych przez Internet: Dominik Peitz (21 lat) , Niemcy), Vincent Radermecker (45 lat, Belgia), Gonzalo Martin de Andres (31 lat, Hiszpania), Mathieu Sentis (27 lat, Francja), Giacomo Ricci (27 lat, Włochy), Christiaan Frankenhout (31 lat) lat, Holandia), Johnny Niederhauser (41 lat, Szwajcaria), Bradley Philpot (27 lat, Wielka Brytania).

Jeśli bezlitosny tor Nordschleife nie jest nieznany wszystkim tym mężczyznom, bo Christiaan Frankenhout zajął w sumie trzecie miejsce w niemieckiej podwójnej rundzie zegara w 2012 r., wszyscy ci kierowcy wezmą udział w dniu testowym VLN (5 i 6 kwietnia 2013 r.). , następnie w VLN 2 (13 kwietnia) i VLN 3 (27 kwietnia) z czterema 208 Racing Cups opracowanymi i wyprodukowanymi przez Peugeot Sport na potrzeby treningów. Ambicja jest następująca: zdobyć zwycięstwo w kategorii SP2T (benzyna turbo 1600cm3) podczas niemieckiej imprezy.

Florent Meilhaud, inżynier odpowiedzialny za rozwój 208 GTi Peugeot Sport, dzieli się swoimi wrażeniami na temat nowego samochodu Vélizy:

Jaka była Twoja pierwsza wizja 208 GTi Peugeot Sport?
„Osobiście, gdy słyszę GTi, przypomina mi się 205, który reprezentuje lekki samochód, łączący osiągi i przyjemność z jazdy. Produkcyjny 208 GTi należy do tej linii, dlatego chciałem przenieść tę koncepcję do wersji konkurencyjnej. Upewnię się, że będzie zgodny z akronimem GTi. To powód do dumy, ale i presja, aby pracować nad takim projektem w tak krótkim terminie. Cały zespół jest niezwykle zmotywowany.”

Jakie są Twoje główne obszary pracy?

„Pracujemy we wszystkich obszarach gry, ale szczególną uwagę zwracamy na trzy główne obszary. Przede wszystkim niezawodność. To jeden z kluczy do wytrzymałości. Potem zawieszenia. Cieszy się ogromnym zainteresowaniem na tym pagórkowatym, wyboistym torze, na którym występuje szereg zmian nawierzchni. I wreszcie ostatnia istotna kwestia, czyli waga, która jest czynnikiem wpływającym na wydajność.”

Jak będzie się prowadzić 208 GTi Peugeot Sport?

„Kierowcy mają bardzo różne doświadczenia. Jednym z celów jest zatem zaprojektowanie samochodu, który będzie zdrowy, przyjemny w prowadzeniu, łatwy w obsłudze, a zatem łatwy do kompensacji w przypadku utraty przyczepności. Musi także chronić fizycznie kierowców, co jest niezbędne w przypadku długich wyścigów trwających do 2 godzin. Dzięki temu zapewnia komfort jazdy dzięki manetkom przy kierownicy do zmiany biegów i maksymalnie łatwo dostępnym elementom sterującym, zapewniającym kierowcy koncentrację przez cały czas pracy.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz