Bagietka: „Bardzo piękny sezon”

Belg Bertrand Baguette zakończył sezon Super GT na trzecim miejscu. Ocenia pozytywnie i czuje się bardziej niż kiedykolwiek przywiązany do tych mistrzostw.

opublikowany 03/12/2020 à 18:45

Tulisa

0 Zobacz komentarze)

Bagietka: „Bardzo piękny sezon”

Byłem wtedy rozczarowany, ale szczęśliwy, że tam jestem. Bertrand Baguette w zeszły weekend wziął udział w finale Super GT, prowadząc w mistrzostwach, a następnie zajął 3. miejsce w Hondzie nr 17 Real Racing Honda. „Oczywiście liczyłem na coś lepszego, ale tytułu było nas pięciu” – komentuje Belg.

« Par expérience, je sais que Fuji est un circuit qui convient mieux aux Toyota, même si c’est finalement une Honda (celle du Kunimitsu Racing. Ndlr) qui a gagné. Avec une 12e place sur la grille, le challenge était ardu. J’ai pris le départ et après cinq tours, j’étais en 5e position. Hélas, les pneus ont souffert de “pick up” (vibrations causées par des boulettes de gomme se collant à la bande de roulement. Ndlr). Un phénomène qu’a rencontré également Koudai Tsukakoshi, mon équipier. »

Bertrand Baguette zajął w wyścigu 4. miejsce. „Bez wątpienia nie byliśmy najszybsi i nasi rywale zasłużyli na tytuł. Ogólnie rzecz biorąc, mieliśmy bardzo dobry sezon z dwoma zwycięstwami (Fuji 9 sierpnia i Motegi 13 września. Przypis wydawcy). Szóste miejsce w mistrzostwach w zeszłym roku, trzecie w tym roku… Nie mogę się doczekać 3 roku! Po raz pierwszy jeździliśmy Hondą NSX-GT z silnikiem umieszczonym z przodu. I najwyraźniej samochód urodził się dobrze. »

Pilot zagrał swój siódmy sezon w Japonii i raczej nie będzie chciał opuścić bardzo popularnego serialu w tym kraju. „Zawsze jestem pod wielkim wrażeniem kibiców, którzy wstają i machają flagami, gdy samochód, który wspierają, przejeżdża. Zabawne jest to, że te mistrzostwa cieszą się dużą popularnością bez wyświetlania hollywoodzkich stref VIP. »

Zespoły pracują także w mniej zamkniętym środowisku. „Kierowcy jedzą w ciężarówce, widzowie paradują na padoku i są blisko zawodników. Czuje się jak na padoku BGDC (Belgian Gentlemen Drivers Club). W moim zespole mam inżyniera i ośmiu mechaników. To wszystko. Techniczne podejście inżynierów jest również bardzo stare. Bardziej słuchają komentarzy pilotów dotyczących ustawień, niż skupiają się na gromadzeniu danych. To zabawne, że pochodzisz z tak zaawansowanego technologicznie kraju. »

Cały wywiad znajdziesz w nr 2289 AUTOhebdow kioskach w tym tygodniu.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz