Puchar Świata FIA GT – Raffaele Marciello triumfuje w Makau

Raffaele Marciello (Mercedes-AMG GT3 – GruppeM Racing) w tę niedzielę wygrał Puchar Świata FIA GT w Makau przed Porsche 911 GT3 R – ROWE Racing Laurensa Vanthoora i Earla Bambera.

opublikowany 17/11/2019 à 06:21

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Puchar Świata FIA GT – Raffaele Marciello triumfuje w Makau

Tym razem „Lello” nie zawiodło. Startując z pole position w wyścigu kwalifikacyjnym w Makau w 2018 roku, Włoch przegrał z Augusto Farfusem (BMW), by następnego dnia przegrać w wyścigu głównym.

Jednak w tym roku mieszkaniec AKKA-ASP w GT World Challenge zdominował swój temat od początku do końca, zdobywając pole position i dwa zwycięstwa w dwóch wyścigach w menu zawodów Puchar Świata FIA GT.

Raffaele Marciello na starcie doskonale kontrolował Earla Bambera, podczas gdy Augusto Farfus nie był w stanie wykorzystać wyższej prędkości maksymalnej swojego BMW M6 GT3, aby spróbować gry w pokera w Lizbonie, czego wczoraj obawiali się jego rywale.

Będąc na kolei

Les positions se figent dans le peloton mais la course est cependant neutralisée à 14 tours du but, après l’accident de Kévin Estre (Porsche 911 GT3 R – Absolute Racing) dans le virage du Mandarin, le deuxième du week-end pour le pilote lyonnais.

Logicznie rzecz biorąc, do ewakuacji 911 nr 912 wysłano samochód bezpieczeństwa, którego koło zostało urwane w wyniku uderzenia, a Kévin Estre wysiadł z samochodu o własnych siłach.

Po ponownym uruchomieniu Marciello podąża za Vanthoorem, ale Farfus zyskuje przewagę nad Bamberem przed Mandarynem. Dojeżdżając do Lizbony, Vanthoor bardziej niż napierał na Marciello lekkim pchnięciem, prawie wbijając oba samochody w bariery.

Korzysta na tym Earl Bamber, któremu udaje się odzyskać 3. miejsce od Farfusa, utrudnione przez spowolnienie obu liderów. Porsche natychmiast zdecydowało się dać szansę Earlowi Bamberowi, gdyż Vanthoor zniknął na sześć okrążeń przed metą.

Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zwyciężyć Raffaele Marciello, pilot Mercedes zwycięstwo w końcówce przed Laurensem Vanthoorem, któremu Earl Bamber „na limicie” kontaktu ze ściankami opon i ostatnim lekkim pchnięciem Marciello na nawrotie na koniec wyścigu przepuścił na metę. .

Pierwszą piątkę uzupełniają Augusto Farfus i Christopher Haase, najlepszy przedstawiciel klanu Audi, jadący swoim R5 LMS GT8 prowadzonym przez Audi Sport Team Phoenix.

Klasyfikacja Pucharu Świata FIA GT Makau 2019:

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz