Na kwarantannie z AUTOhebdo – najważniejsze wydarzenia Pucharów Wielkanocnych

Czy Ty również masz trudności ze wsparciem środków ograniczających rozprzestrzenianie się wirusa wprowadzonych przez Francję w celu walki z Covid-19? Czy tęsknisz za ekscytacją zapalonych pięciu czerwonych świateł i dźwiękiem silników? Nie panikuj, AUTOtygodniowo oferuje Ci na co dzień dobry plan, który doda Ci energii zapachem spalonej gumy! Dziś wybór najpiękniejszych zdjęć kubków wielkanocnych Nogaro.

opublikowany 13/04/2020 à 13:16

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Na kwarantannie z AUTOhebdo – najważniejsze wydarzenia Pucharów Wielkanocnych

Dla wielu Wielkanoc rymuje się ze świętem chrześcijańskim lub polowaniem na czekoladę w ogrodzie. Jednak małe miasteczko w Gers od ponad pół wieku zagłusza dźwięk dzwonów dźwiękiem jednomiejscowych samochodów i samochodów ścigających się z pełną prędkością na torze Paul-Armagnac. 

Wielkanocne Puchary Nogaro, prawdziwa instytucja francuskiego sportu motorowego od 1968 roku, zostały przełożone na koniec sierpnia z powodu pandemii Covid-19. Ale to nie powód do zmartwień, wręcz przeciwnie! Dokończ swoje pudełka czekoladek, ciesząc się naszą playlistą z pięknymi sekwencjami ze spotkania Gers.

Produkcja/Turystyka

To nazwa, która całkowicie zniknęła z mechanicznego krajobrazu. W wyścigach produkcyjnych wzięło udział kilka naprawdę znanych nazwisk (w szczególności Jean-Pierre Beltoise, Guy Fréquelin, René Metge, Dany Snobeck) na pokładzie samochodów „Touring”, które miały bardzo słabo nazwane!

 

 

BMW serii 5, Ford Capri, Rover i inne Alfa Romeo dali z siebie wszystko, ku uciesze sporej publiczności zgromadzonej w Nogaro w latach 1980.

 

 

Dziesięć lat później Supertourism i jego sedany o bardzo solidnym profilu sprawiają, że wieże wznoszą się w górę! 

 

 

 

 

 

Wielka turystyka

Miłośnicy muzyki nie mogą się doczekać przejścia w nowe tysiąclecie. W tamtych latach Viper, Saleen, Lister i inne Corvette zajmowały miejsca na listach zgłoszeń GT1, a kategoria ta stała się główną gwiazdą Pucharów Wielkanocnych. W 2005 r. chwila nostalgii z legendami Alain Prost i Jean-Pierre Jabouille razem na Viperze:

 

 

Na przełomie 2010 i 3 roku GT1 zastąpiło GT1 jako najważniejsza kategoria Pucharów Wielkanocnych. Poziom sportowy podnosi się wraz z pojawieniem się FIA GT3 (zgodnie z przepisami GT2012, wymagana jest oficjalna nazwa Mistrzostw Świata) w XNUMX roku. 

Z tej edycji zapamiętamy pierwsze szalone okrążenie Czecha Tomasa Enge (Lamborghini), który w wyścigu kwalifikacyjnym awansował z siódmego miejsca na pierwsze w niecałe dwa okrążenia! Kto powiedział, że w Nogaro nie można wyprzedzać?

 

 

Rok później tłum gromadzi się przed pudełkiem, w którym znajduje się... McLaren przez Sebastiena Loeb. Dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata (WRC) wybrał Gers jako pierwszy krok w swojej powrocie na tor. Gwarantowany jackpot medialny i sportowy, z sukcesem od pierwszego startu w serii FIA GT!

 

 

Seria Blancpain Sprint ustąpiła miejsca katastrofalnej próbie zdobycia mistrzostwa Francji, łącząc GT3 i LM P3 w 2016 r., zanim bestseller dekady pojawił się w 2017 r.: GT4. Organizowane przez SRO Mistrzostwa Krajowe nadają nowy impuls Pucharom Wielkanocnym, w którym samochody są mniej spektakularne niż GT3, ale stanowią nieustanny spektakl:

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz