Engel-Stolz-Buurman i Black Falcon wygrywają Puchar Endurance

Maro Engel, Yelmer Buurman i Luca Stolz zostali koronowani po zwycięstwie w finale Blancpain GT Series Endurance Cup w Barcelonie.

opublikowany 30/09/2018 à 18:11

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Engel-Stolz-Buurman i Black Falcon wygrywają Puchar Endurance

Zwycięstwo Mercedes-AMG GT3 nr 4 – Zespół Mercedes-AMG Black Falcon nie podlega dyskusji w najbliższą niedzielę w Barcelonie na finał serii Blancpain GT Wytrzymałość Puchar.

Maro Engel, Yelmer Buurman i Luca Stolzstartujący z pole position zdominował całe trzy godziny wyścigu i tym samym zdobył tytuł Endurance Cup Drivers, a Black Falcon koronę Teams Endurance Cup 2018.

Scenariusz wyścigu stał się wreszcie jasny dla numeru 4, dzięki wyjątkowemu pierwszemu przejazdowi Maro Engela, który zmiażdżył konkurencję, jednak pomógł muAston Martin Vantage nr 76 – R-Motorsport Nicki Thiim, który zachował cały peleton, zaczynając od Raffaele Marciello (Mercedes-AMG GT3 nr 88 – Mercedes-AMG Team AKKA-ASP).

Włoch, który był współliderem mistrzostw wraz z trio Black Falcon, awansował na trzecie miejsce po wyprzedzeniu Audi R8 LMS GT3 nr 1 – Team WRT Christophera Miesa, ale napotkał Nicki Thiim.

Zanim oddał kierownicę Luce Stolzowi, Maro Engel zgromadził ponad 20-calową przewagę, oferując swoim kolegom z drużyny bulwar. Jednak końcówka drugiej godziny ścigania, znacznie bardziej niepewna, dostarczy długo oczekiwanej niepewności związanej z zdobyciem tytułu.

Buurman przeciwstawia się Vautierowi

Zatrzymanie na torze Mercedesa-AMG GT3 z numerem 6 – Black Falcon powoduje przejazd żółtym torem, po którym następuje samochód bezpieczeństwa, zmniejszając różnicę utworzoną przez Mercedes-AMG GT4 z numerem 6 do XNUMX cali.

Po zmianie ostatnich kierowców na zjeździe z toru nr 8 Audi R3 LMS GT25 – Saintéloc Racing, niecałą godzinę przed metą, przed zjazdami z toru wystawiono nowy Full Course Yellow. Ferrari Droga 488 nr 488 na 33 metry przed metą, następnie Nissan GT-R Nismo GT3 nr 22 na kwadrans przed metą i kolejne samochody bezpieczeństwa dają Tristanowi Vautierowi dwie możliwości odwrócenia trendu dla AKKA-ASP.

Przy ostatnim ponownym uruchomieniu Tristan Vautier próbował zbliżyć się jak najbliżej Yelmera Buurmana, ale w 3. zakręcie popełnił mały błąd, który dał Buurmanowi wystarczającą przewagę, który mimo to pokazał ogólnie wyższe tempo.

W ten sposób Engel – Buurman – Stolz zwyciężył, wyprzedzając Vautier – Marciello – Juncadella, a Marciello został koronowany w skumulowanym rankingu kierowców serii GT, podobnie jak AKKA-ASP wśród zespołów. Podium uzupełnia Ferrari 488 GT3 nr 72 – SMP Racing z Rigon – Molina – Aleshin.

W swoim ostatnim wyścigu Jaguar G3 nr 54 – Emil Frey Racing de Grenier – Fontana – Zaugg zajął ładne czwarte miejsce, co dało mu zwycięstwo i tytuł Srebrnego Pucharu. W klasie Pro-Am dominuje Lamborghini Huracan GT3 nr 27 – Daiko Lazarus z Cipriani – Ramos – Crestani, natomiast Lamborghini Huracan GT3 nr 77 – Barwell Motorsport z Amstutz – Matchiski – Abra zwycięża w Pucharze Am.

Ranking wyścigów

Pełną relację z finału Blancpain GT Series Endurance Cup w Barcelonie znajdziesz w numerze 2185 AUTOtygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz