Barcelona – Zwycięstwo AKKA-ASP, mistrzowskich pilotów Iron Lynx

Czterech pretendentów, jedna korona. Finał GT World Challenge Europe Endurance Cup na torze w Barcelonie zapowiadał zaciętą walkę. Ostatecznie mistrzostwo zdobyło Ferrari 488 GT3 Evo prowadzone przez Alessandro Pier Guidi, Côme Ledogar i Nicklas Nielsen. Mercedes-AMG GT3 nr 88 AKKA-ASP zwyciężył dzisiaj, prowadząc od startu do mety.

opublikowany 10/10/2021 à 19:04

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Barcelona – Zwycięstwo AKKA-ASP, mistrzowskich pilotów Iron Lynx

AKKA-ASP wygrywa w BAarcelone dzięki swojemu Mercedesowi-AMG nr 88. ©SRO/Patrick Hecq Fotografia

Od początku zderzenie czterech samochodów z peletonu spowodowało, że samochód bezpieczeństwa wyjechał na zaledwie kilka okrążeń. Wyścig po pierwszej godzinie był w miarę spokojny, bez żadnych znaczących akcji poza kilkoma spinami. Zespół Lamborghini #63 Orange1 FFF Racing Team jako pierwszy zjechał do boksów, próbując wykonać strategiczny ruch w walce o mistrzostwo. Jednak po wysłaniu wiadomości otrzymała przejazd Ferrari 488 GT3 Evo nr 488 od Rinaldi Racing kręci się. Sankcja definitywnie pozbawiająca załogę tytułu.

Même punition pour la Porsche 911 GT3-R n°22 GPX Martini Racing, jusqu’alors deuxième. La faute à une infraction lors de l’arrêt au stand : en effet, le pistolet pneumatique était connecté à la roue avant que celle-ci ne touche plus le sol. Une faute cher payée, qui relançait la course au podium.

Czterdzieści minut przed końcem awaria zawieszenia w Porsche 911 GT3-R nr 222 należącym do Team Allied Racing spowodowała żółty przejazd, któremu wkrótce towarzyszył samochód bezpieczeństwa. Dwadzieścia minut później w wyścigu panowała panika. Dries Vanthoor (Audi R8 LMS GT3 nr 32 Team WRT), uwolniony, dał z siebie wszystko, aby wrócić na podium, zawsze mając na uwadze mistrzostwo. W tym samym czasie Ferrari z numerem 51 Iron Lynx zmagało się z siódmą pozycją.

Trudno w to uwierzyć: Antonio Fuoco (Ferrari nr 71 Iron Lynx) po muskularnej obronie przebił lewe tylne koło i zatrzymał się w połowie toru! Ten manewr, powodujący ponowne pojawienie się samochodu bezpieczeństwa, nastąpił w idealnym momencie dla drugiego Żelaznego Rysia. Tak naprawdę pozycje pozostały niezmienione aż do szachownicy.

La Mercedes Numer 88 wygrywa przed Porsche 911 GT3-R z numerem 54 Dinamic Motorsport. Audi z numerem 32 ostatecznie uplasowało się na trzeciej pozycji. To także pierwsze zwycięstwo Mercedes-AMG w Wytrzymałość Cup od 2018 roku. „To był dla nas dobry wyścig, mieliśmy nadzieję, że Ferrari będzie dalej w tyle w klasyfikacji generalnej. Mimo że w Spa nie zdobyliśmy tyle punktów, ile oczekiwaliśmy, dzisiaj jesteśmy szczęśliwi, choć trochę smutni. » zwierzają się zwycięzcom dnia.

Mistrzowie kończą wyjątkowy rok: „Ferrari nie jest najszybszą marką, ale nasza konsekwencja pozwala nam zdobyć tytuł. Dzisiaj nie mieliśmy tempa. Runda Spa była kluczowa dla naszego sukcesu.”

AKKA-ASP osiąga dublet, zdobywając srebro, przed zespołem nr 8 WRT Audi R3 LMS GT31. Na podium stanął Mercedes-AMG nr 7 Toksport-WRT. W Pro-Am zwyciężył Mercedes-AMG nr 20 z zespołu SPS Automotive Performance tuż przed Lamborghini nr 77 z Barwell Motorsport iAston Martin nr 97 Oman Racing.

Mikołaj Pascual

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz