Od początku zderzenie czterech samochodów z peletonu spowodowało, że samochód bezpieczeństwa wyjechał na zaledwie kilka okrążeń. Wyścig po pierwszej godzinie był w miarę spokojny, bez żadnych znaczących akcji poza kilkoma spinami. Zespół Lamborghini #63 Orange1 FFF Racing Team jako pierwszy zjechał do boksów, próbując wykonać strategiczny ruch w walce o mistrzostwo. Jednak po wysłaniu wiadomości otrzymała przejazd Ferrari 488 GT3 Evo nr 488 od Rinaldi Racing kręci się. Sankcja definitywnie pozbawiająca załogę tytułu.
Même punition pour la Porsche 911 GT3-R n°22 GPX Martini Racing, jusqu’alors deuxième. La faute à une infraction lors de l’arrêt au stand : en effet, le pistolet pneumatique était connecté à la roue avant que celle-ci ne touche plus le sol. Une faute cher payée, qui relançait la course au podium.
Czterdzieści minut przed końcem awaria zawieszenia w Porsche 911 GT3-R nr 222 należącym do Team Allied Racing spowodowała żółty przejazd, któremu wkrótce towarzyszył samochód bezpieczeństwa. Dwadzieścia minut później w wyścigu panowała panika. Dries Vanthoor (Audi R8 LMS GT3 nr 32 Team WRT), uwolniony, dał z siebie wszystko, aby wrócić na podium, zawsze mając na uwadze mistrzostwo. W tym samym czasie Ferrari z numerem 51 Iron Lynx zmagało się z siódmą pozycją.
Trudno w to uwierzyć: Antonio Fuoco (Ferrari nr 71 Iron Lynx) po muskularnej obronie przebił lewe tylne koło i zatrzymał się w połowie toru! Ten manewr, powodujący ponowne pojawienie się samochodu bezpieczeństwa, nastąpił w idealnym momencie dla drugiego Żelaznego Rysia. Tak naprawdę pozycje pozostały niezmienione aż do szachownicy.
La Mercedes Numer 88 wygrywa przed Porsche 911 GT3-R z numerem 54 Dinamic Motorsport. Audi z numerem 32 ostatecznie uplasowało się na trzeciej pozycji. To także pierwsze zwycięstwo Mercedes-AMG w Wytrzymałość Cup od 2018 roku. „To był dla nas dobry wyścig, mieliśmy nadzieję, że Ferrari będzie dalej w tyle w klasyfikacji generalnej. Mimo że w Spa nie zdobyliśmy tyle punktów, ile oczekiwaliśmy, dzisiaj jesteśmy szczęśliwi, choć trochę smutni. » zwierzają się zwycięzcom dnia.
Mistrzowie kończą wyjątkowy rok: „Ferrari nie jest najszybszą marką, ale nasza konsekwencja pozwala nam zdobyć tytuł. Dzisiaj nie mieliśmy tempa. Runda Spa była kluczowa dla naszego sukcesu.”
AKKA-ASP osiąga dublet, zdobywając srebro, przed zespołem nr 8 WRT Audi R3 LMS GT31. Na podium stanął Mercedes-AMG nr 7 Toksport-WRT. W Pro-Am zwyciężył Mercedes-AMG nr 20 z zespołu SPS Automotive Performance tuż przed Lamborghini nr 77 z Barwell Motorsport iAston Martin nr 97 Oman Racing.
Mikołaj Pascual
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)