Paul Ricard: Mistrzowie Pier Guidi i AF Corse

Alessandro Pier Guidi zdobywa tytuł GT World Challenge Endurance Cup w AF Corse Ferrari dzięki zwycięstwu w finale na torze Paul Ricard. GPX ulega awarii po trzech sekundach.
 

opublikowany 15/11/2020 à 17:56

Tulisa

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard: Mistrzowie Pier Guidi i AF Corse

La finale du GT World Challenge Europe s’est transformée en classico Porsche vs Ferrari. Pod koniec emocjonującego wyścigu Ferrari 488 nr 51 należące do AF Corse, prowadzone przez Alessandro Piera Guidiego, Côme Lédogara i Toma Blomqvista, zwyciężyło na torze Paul Ricard, dając tym samym tytuł Włochowi, jedynemu kierowcy załogi, który ukończył wszystkie wyścigi wyścigi.

Startując jako drugi za siostrzanym samochodem SMP Racing, możemy pomyśleć, że Ferrari miało spokojny wyścig. Przeciwnie.

Od pierwszych minut bolidowi brakowało tempa i stopniowo spadał w hierarchii, aż do piątego miejsca. Matt Campbell, Mathieu Jaminet i Patrick Pilet poszli odwrotną drogą. Trio Porsche 911 GT3 R z numerem 12 GPX Racing startujące z ósmego miejsca znalazło się na czele wyścigu tuż przed zakończeniem pierwszego przejazdu. Od tego momentu załoga wydawała się znacznie szybsza i miała nawet piętnaście sekund przewagi nad grupą.

Ale Ferrari nie powiedziało ostatniego słowa. Z Alessandro Pierem Guidim za kierownicą podczas ostatnich przejazdów, 51-tka odzyskała tempo kwalifikacyjne i rozpoczęła zwycięską jazdę, wyprzedzając doskonałe Lamborghini FFF Racing w rękach Marco Mapellego, Andrei Caldarelli i Dennisa Linda. Punkt zwrotny nastąpił podczas ostatniego pit stopu. Znany ze swojej skuteczności strategicznej AF Corse dokonał mistrzowskiego posunięcia, zmieniając tylko dwie lewe opony, co sprawiało największe trudności na torze Paula Ricarda. Wystarczająco, aby wyprzedzić GPX Racing Porsche.

Ostatecznie ten ostatni na mecie spóźnił się niecałe dwie sekundy, a przebieg wyścigu zakłócał pojedynczy samochód bezpieczeństwa. Jeśli się rozwiniemy, pierwsze cztery odbędą się w czasie krótszym niż piętnaście sekund. Lamborghini nr 63 z FFF Racing zajęło trzecie miejsce na podium, a Dries Vanthoor, Charles Weerts i Christopher Mies zajęli czwarte miejsce w Audi nr 32 Team WRT.

Długo w pierwszej dziesiątce i walcząc o mistrzostwo, Mercedes AKKA-ASP Timura Boguslavskiy'ego, Raffaele Marciello i Maxi Buhk doświadczyli problemu z przednim splitterem, który kosztował go okrążenie. Utrzymuje jednak tytuł w klasyfikacji generalnej dla Timura Bogusławskiego, nie wygrywając ani w sprincie, ani w wytrzymałości.

W kolorze srebrnym zwycięstwo odniosło Barwell Motorsport Lamborghini prowadzone przez Patricka Kujalę, Frederika Schandorffa i Alexa Macdowalla

W Pro-Am Alex West Chris Goodwin Marvin Kirchhofer zdobywa tytuł zAston Martin z garażu 59

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz