Rok AKKA ASP w Spa?

Druga w 2016 r. i trzecia w 2017 r. AKKA ASP była bliska zwycięstwa w belgijskim wyścigu 24 Hours of Spa. Czy rok 2018 może być poświęceniem dla zespołu Jérôme’a Polianda?

opublikowany 26/07/2018 à 12:31

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Rok AKKA ASP w Spa?

Na liście samochodów oficjalnie wspieranych przez Mercedes-AMG na tegorocznym 24 Hours of Spa trzy egzemplarze wyraźnie wyróżniają się z tłumu z numerem 4 zespołu Black Falcon firmy Engel – Buurman – Stolz, numerem 43 – Strakka Racing firmy Parente – Götz – Buhk i nr 88 – AKKA ASP de Vautier – Juncadella – Marciello.

Logicznym jest, że francuski zespół, wspierany przez Mercedesa od 2016 r. w Belgii i szerzej od 2017 r., będzie brał udział w treningu, który odbędzie się w najbliższy czwartek w Ardenach. Dzięki trio łączącemu doświadczenie i szybkość oraz samochodowi wykazującemu się przekonującymi wynikami w Spa, Jérôme Policand mógł wykazać się wyraźną pewnością siebie. Ale szef pozostaje bardziej wyważony.

Były kierowca szczególnie mówi o trudnościach związanych z przystosowaniem się do nowych opon Pirelli 2018. „Przejście z lat 2017 na 2018 było dla nas bardziej skomplikowane niż przejście między 2016 a 2017 r., Jérôme Policand nam powiedział.

Zaletą w 2017 roku jest to, że od połowy sztafety mieliśmy mniejszą degradację i mogliśmy zrobić półtorej sztafety. W tym roku tak nie jest. Poza tym w tym sezonie mamy bardziej ekstremalne ustawienia. Jeśli chodzi o wyniki, pracowaliśmy nad powrotem do poziomu z 2017 roku.

Szef szkolenia Rabastens (Tarn) również dostrzega znaczenie konsumpcji, która może płatać figle niektórym samochodom znanym z chciwości, np.Aston Martin i jego V12. Przystanki „jokera” (na których można jedynie uzupełnić paliwo) nie powinny być czynnikiem decydującym o zwycięstwie AKKA, uważa Jérôme Policand, który bardzo nieufnie podchodzi do Audi.

„Audi niewątpliwie znajduje się w trochę lepszej sytuacji niż inne, – komentuje Francuz. Najbardziej zaawansowany zespół (Team WRT) ma R8. Nie możemy też zapomnieć o odchodzącym mistrzu Saintéloc. »

AKKA ASP będzie mogła liczyć na nowe podwozie dla modeli nr 35 (ustawionych pod szyldem SMP Racing by AKKA) i nr 89, natomiast topowy numer 88 będzie także nowym samochodem na tę zimę. 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz