W Misano zwycięża duet Weerts-Vanthoor

Zespół WRT otwiera swoje stoisko w Blancpain GT World Challenge Europe z Audi R8 LMS GT3 Evo nr 2 z Weerts – Vanthoor, zwycięzcą drugiego wyścigu w Misano.

opublikowany 30/06/2019 à 15:15

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

W Misano zwycięża duet Weerts-Vanthoor

Charlesa Weertsa i Driesa Vanthoora wygrał drugi wyścig Blancpain GT World Challenge Europe w Misano za kierownicą swojego Audi R8 LMS GT3 Evo nr 2 – Team WRT. To pierwszy sukces zespołu Vincenta Vosse’a w SRO Motorsports Sprint Series w 2019 roku.

Jednak pierwszy przekaźnik widział Mercedes-AMG GT3 n°88 – AKKA-ASP polemana Raffaele Marciello dominuje bezkonkurencyjnie, przed Audi nr 2 powierzonym w pierwszej części imprezy Driesowi Vanthoorowi.

Żółty tor pełny, a następnie samochód bezpieczeństwa zostaje wypuszczony po 22 minutach w celu usunięcia gruzu z toru, tuż po incydencie z udziałem dwóch Audi R8 LMS GT3 Evo – Kelvin van der Linde i Nick Foster – Attempto Racing, ten drugi rozpoczyna - trajektoria na ostatnim zakręcie.

Wystarczająco, aby zniszczyć ponad 2-calową przewagę zdobytą przez Raffaele Marciello podczas pierwszego przejazdu nad Dries Vanthoor. Kierownictwo wyścigu potwierdziło następnie, że okno zmiany kierowcy zostało przesunięte o trzy minuty, aby wznowić wyścig i nie powodować korków na trybunach.

Po ponownym uruchomieniu Mirko Bortolotti (Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 63 – GRT) lub Maro Engel (Mercedes-AMG GT3 nr 4 – Black Falcon) natychmiast zjechali do alei serwisowej, podczas gdy liderzy pod wodzą Marciello i Vanthoora nie ustają w wysiłkach.

GRT straciło czas na zmianę tylnego koła, a Christian Engelhart pozostawił przy tym około dziesięciu sekund.

AKKA-ASP traci wszystko na trybunach

Marco Mapelli (Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 563 – FFF Racing) czeka jeszcze jedno okrążenie, a czołowy duet Marciello – Vanthoor czeka jeszcze jedno okrążenie. Hierarchia jest zdenerwowana, ponieważ AKKA-ASP traci wszystko podczas tego postoju, a samochód nr 88 w trakcie manewru opada o ponad 35 cali, a samochód wyraźnie nie jest oczekiwany w tym momencie na trybunach.

Porażka francuskiej drużyny, na ogół przyzwyczajonej do precyzyjnych zatrzymań, która w ostatnim czasie po części była siłą drużyny z Tarn.

Charles Weerts, kolega z drużyny Driesa Vanthoora, odzyskuje zatem kontrolę nad wyścigiem, wyprzedzając Simona Gacheta (Audi R8 LMS GT3 Evo nr 25 – Saintéloc Racing) i Andreę Caldarelli (Lamborghini nr 563). Zwycięski wczoraj Włoch wyprzedził Francuza na niecałe 10 minut przed metą i przypuścił atak na lidera.

Belg zachowa jednak kontrolę do końca i zapewni sobie pierwszy sukces w karierze w Blancpain GT Series niecałe 24 godziny po popełnieniu błędu w pierwszym wyścigu. Podium uzupełniają para Caldarelli – Mapelli oraz Audi nr 1 z Haase – Gachet.

Luca Stolz obronił dobre czwarte miejsce na Mercedesie-AMG GT3 z numerem 4 – Black Falcon, przed numerem 8 – Phoenix Racing Audi R3 LMS GT11 Evo z Hutchison – Vervisch.

W Srebrnym Pucharze Nico Bastian i Thomas Neubauer (Mercedes-AMG GT3 nr 89 – AKKA-ASP) zwyciężyli po tym, jak Bastian wyprzedził Rika Breukersa (Audi R8 LMS GT3 Evo nr 10 – Team WRT), ostatecznie zajmując 3. miejsce w kategorii za theAston Martin Vantage nr 62 – R-Motorsport firmy Vaino – firmy Sadeleer.

W Pro-Am zwycięstwo Lamborghini Huracan GT3 nr 555 – FFF Racing firmy Keen – Hamaguchi, gdy Ferrari 488 GT3 n°444 – HB Racing de Scholze – Triller zdobywa podwójną bramkę w Am Cup.

 

 

Pełną relację z wydarzenia w Misano znajdziesz w numerze 2223 AUTOtygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz