Matthew Wilson: „Bathurst był kamieniem milowym dla firmy Bentley”

Debiutujący w 2018 roku Bentley Continental GT3 musi potwierdzić swoją obecność w 2019 roku, odnosząc pierwsze zwycięstwo w serii Blancpain GT.

opublikowany 07/04/2019 à 16:27

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Matthew Wilson: „Bathurst był kamieniem milowym dla firmy Bentley”

Wielką nowością na sezon 2018 jest Bentley Continental GT3, który zrobi nowy krok w swojej karierze, powierzając po raz pierwszy kompletną kampanię zespołom klientów.

K-Pax Racing a d’ores et déjà démontré que la voiture savait s’imposer en dominant l’une des deux courses du meeting d’ouverture du Blancpain World Challenge America au Texas le mois dernier, et Team M-Sport, bras armé de Bentley en Europe et qui a contribué au développement, espère bien suivre cet exemple.

Continental GT3 był również bardzo blisko zwycięstwa w 12-godzinnym wyścigu w Bathurst, zanim błąd prowadzenia po komendzie wydanej przez Andy'ego Soucka opuszczającego aleję serwisową spowodował spadek angielskiego samochodu w hierarchii.

„Myślę, że powinniśmy byli stanąć na podium, Wilson wierzy. Według naszych obliczeń bylibyśmy bardzo bliskoAston Martin. A biorąc pod uwagę tempo, jakie pokazał Andy Soucek, nie ma wątpliwości, że mógłby walczyć z Astonem Martinem Vantage – R-Motorsport.

Mieliśmy dobry wyścig, także pod względem strategii. Ale każdy popełnia błędy. To właśnie powiedziałem Andy'emu: popełnialiśmy już błędy i zawiedliśmy kierowców. Zdarza się.

To frustrujące, bo wiedzieliśmy, że jesteśmy blisko. Ścigaliśmy się już wcześniej w Bathurst, bez idealnego BoP, będąc w trudnej sytuacji, ale tam tempo, strategia… wszystko było w porządku. Musisz to zaakceptować. »

Osiągi, które pozwoliły także Continental GT3 zademonstrować swoje zalety. „Najwyraźniej nie osiągnęliśmy oczekiwanego wyniku, ale tempo było dobre, a samochód wydawał się w dobrej formie, – podkreśla Wilson.

Od tego czasu ponownie spotkaliśmy się z zainteresowaniem ze strony zespołów klientów, co jest dla nas dobre. Stało się to również po wynikach K-Paxa w World Challenge America. Zespoły uważają, że samochód nadaje się do wyścigów Customer Racing.

Ten wyścig był wyraźnie kamieniem milowym, a samochody ukończyły wyścig po 12 godzinach w niemal nienagannym stanie. Co jest dobrym znakiem. Patrząc na Audi R8, które zwyciężyło w 2018 roku na torze Laguna Seca, można było je wypolerować i przywrócić na właściwe tory. »

2019: pierwsze zwycięstwo na Spa?

Teraz pozostaje go zrealizować w Europie, krainie, w której samochód zadebiutował w zeszłym roku. A zarazem podstawa pierwszych sukcesów poprzednika. „Mam nadzieję, że wygramy” – przyznaje Wilson. W 2018 roku byliśmy blisko (zwłaszcza na Paul Ricard z 2. miejscem Gounon – Pepper – Kane, spowolniony pod koniec wyścigu przez przesuwaną pokrywę silnika).

Wiedzieliśmy, że ubiegły rok nie będzie łatwy, jako rok rozwoju. Zrobiliśmy to też trochę inaczej niż inni producenci. Aston Martin rozpoczął pracę nad swoim nowym samochodem, zanim my rozpoczęliśmy pracę nad naszym.

Następnie przeprowadziliśmy sezon wyścigów i udostępniamy go teraz. Wiemy, że mamy skondensowany rozwój, ale to pokazuje, że umiemy pracować w krótkim harmonogramie.

Podczas zeszłorocznego wyścigu było kilka scenariuszy, w których odkryliśmy rzeczy w samochodzie, których nie widzieliśmy podczas testów. Dopiero po Paul Ricard czy Spa udało nam się znaleźć na to odpowiedź. »

Spa będzie jednym z głównych celów Bentleya, który po kilku opuszczonych spotkaniach goni za zwycięstwem w Ardenach. Zespół M-Sport wystawi cztery samochody, które będą starały się umieścić swoje nazwisko na liście nagród.

Wzmocnienie programu, który jest obecnie przygotowywany w strukturze. „Mamy w M-Sport prawdziwą pulę talentów i zamierzamy dokonać pewnego rodzaju rotacji aż do Spa” – wyjaśnia Wilson. Każdy ma ten sam poziom doświadczenia.

Spędzamy dużo czasu na próbach podczas pit stopów, zmianie opon, hamulców… Rozpoczęliśmy ten proces. Będzie to wymagało wzmocnienia personelu i sprzętu. »

Bentley będzie musiał także zastąpić Vincenta Abrila, który odszedł do AKKA-ASP w 2019 roku. Jeśli Alex Buncombe zostanie potwierdzony na wyścig na Monzy, brytyjski zespół nie podjął jeszcze decyzji co do kolejnych wydarzeń.

„Będziemy w stanie poprowadzić naszych kierowców przed Spa i dać im doświadczenie, mówi Wilson. Seb Morris i Rodrigo Baptista będą już mieli swoje występy w British GT i World Challenge America. Pozostali będą mieli okazję wsiąść do samochodu przed Spa. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz