Premat: „Pojedziemy po Bathurst 1000”

Alexandre Prémat w czterech występach nigdy nie był w stanie wygrać wyścigu Bathurst 1000, pomimo drugiego miejsca w 2016 r. i trzeciego miejsca w 2018 r. Może się to zmienić w 2019 r. Rozmawiał z AUTOhebdo przed wyjazdem do Australii.

opublikowany 12/10/2019 à 15:37

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Premat: „Pojedziemy po Bathurst 1000”

Alexandre Prémat ma realną szansę zostać pierwszym francuskim kierowcą, który wygra słynny wyścig na 1 km Bathurst w niedzielę 000 października. Dzięki temu kolega z drużyny Scotta McLaughlina wystartuje z pole position rekord ustanowiony przez Nowozelandczyka podczas Shootout.

Na kilka dni przed lotem do Australii były kierowca Audi z 24 godziny Le Mans i DTM udzielił wywiadu AUTOtygodniowo. Oto najlepsze ekstrakty.

Ważniejsze są zwłaszcza obciążenie aerodynamiczne i prędkość. Ale szybko czujesz, że samochód osiągnął pewien poziom. Jest więcej aero – mówimy o 40 do 50 kg więcej niż w zeszłym roku – dzięki czemu można utrzymać większą prędkość na zakrętach. Być może mówimy o 2 km/h, ale powyżej 500 lub 600 metrów to wystarczy, aby zrobić dużą różnicę. Dzięki temu możemy także hamować później i mocniej, bez ruszania samochodu z tyłu.

Mustang wyprzedził konkurencję i władze go spowolniły, zezwalając jednocześnie na rozwój Commodore i Altima. Najnowsza wersja wydaje się zapewniać Holdenowi wzrost wydajności. Nie jesteś zbyt sfrustrowany, że dzieje się to tuż przed Pucharem Enduro?

Nie myślę o tym zbyt wiele i jestem przekonany, że zagramy dobrze. Pewne jest, że daje to przewagę Holdenowi, który również wygrał pierwszy wyścig na torze Pukekohe, ale Scott zwyciężył następnego dnia. Zobaczymy, co będzie się działo w Bathurst. Jednak Holden zdecydował się na większą aerodynamikę, dodając Gurneys (nawiasy na skrzydle. Przypis redaktora), będą również generować większy opór, a zatem będą wolniejsze na linii prostej, co jest ważne w Bathurst.

Czy to była właściwa opcja? Tylko czas powie. Ale na wszystkich poziomach – samochodowym, inżynieryjnym, mechanicznym i kierowców – będziemy silni. Być może Holdenowie będą bliżej niż od początku roku, ale nie możemy zapominać o czynniku „kierowcy”. Scott robi różnicę także dzięki swojemu talentowi, jak widzimy, porównując jego wyniki z wynikami jego kolegi z drużyny, Fabiana Coultharda i innych kierowców Mustanga.

Bathurst to długi wyścig, na końcu którego niekoniecznie najszybsza załoga zostaje nagrodzona. Niestety, jestem na to dobrze przygotowany (śmiech). Pewne jest, że jedziemy tam z realną szansą na zwycięstwo, od nas zależy, czy wykonamy to zadanie.

Od początku sezonu Scott McLaughlin wygrał 17 z 24 możliwych wyścigów. Jak wytłumaczyć taką dominację?

Nawet u Garry'ego Rogersa, jeżdżąc Volvo, walczył z wielkimi nazwiskami, pomimo wyposażenia o niższym standardzie. Ma tę zaletę, że nigdy nie popełnia błędów, a jego mocną stroną są kwalifikacje. Zawsze udaje mu się flirtować z limitem, nie przekraczając go i wydobywając kwintesencję samochodu. A w supersamochodach miejsce na starcie jest niezwykle ważne. Mentalnie jest również bardzo mocny.

 

Czy fakt, że Scott cieszy się wygodną przewagą, pozwoli Ci celować jedynie w zwycięstwo, nie myśląc o mistrzostwie?

Szczerze mówiąc, podobnie jak w zeszłym roku czy dwa lata temu, naszym jedynym celem będzie jak najlepsze wykonanie swojej pracy i wygranie wyścigu. Możemy polegać na najlepszym zespole i jednym z najlepszych samochodów. Potem potrzeba sukcesu, aby tak się stało, ale nie martwmy się, nie przeprowadzamy kalkulacji, wyruszymy po zwycięstwo.

Jednak poziom chyba nigdy w Enduro Cup nie był tak wysoki…

Pewne jest, że Garth Tander i Craig Lowndes przybędą, by wspierać Shane’a Van Gisbergena i Jamiego Whincupa, w Triple Eight (Holden Red Bull Racing. Przypis redaktora), byli mistrzowie, którzy oferują sobie drugą karierę jako „pilotnicy”.

Tickford Racing będzie także wypowiadać się na temat Chaza Mosterta-Jamesa Moffata, Camerona Watersa-Michaela Caruso i Lee Holdswortha-Thomasa Randle'a. Ale cieszę się, że mogę skonfrontować się z referencjami w tej dyscyplinie. Jeśli uda mi się z nimi powalczyć, moja ocena będzie jeszcze lepsza. Im większa konkurencja, tym lepiej.

Rozpoczęcie Enduro Cup z Bathurstem, czy to zła wiadomość?

Nie ma sensu zadawać pytania. Pewne jest, że przygotowania będą krótsze, ponieważ przed przyjazdem będę musiał zadowolić się dniem testów w Ipswich. Sandown było dobrym miejscem na początek. Ale nie przeszkadza mi to aż tak bardzo.

Mam pewność w samochodzie, dobrze się czuję za kierownicą, a Bathurst to zdecydowanie mój ulubiony tor, na którym czuję się najlepiej. To tak jak wtedy, w Wytrzymałość, przyjedziesz do Le Mans, nie jeżdżąc wcześniej po torze, nawet jeśli testowałeś w Le Castellet. W tym ważnym dniu musisz wyglądać jak najlepiej.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz