Prezentacja FIA GT1 w Paryżu

W poniedziałek w Paryżu oficjalnie rozpoczęły się Mistrzostwa Świata FIA GT1. Stéphane Ratel i Jean Todt z zadowoleniem przyjęli rozwój tej dyscypliny.

opublikowany 01/03/2010 à 18:30

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Prezentacja FIA GT1 w Paryżu

FIA GT1 przyjmuje nowy obrót, dyscyplina ta uzyskała status Mistrzostw Świata FIA na rok 2010. SRO, promotor mistrzostw, zrobiła furorę, wystawiając każdy z modeli powołanych do rywalizacji w sezonie FIA ​​GT2010 1 na Place Vendôme, niedaleko siedziby Automobile Club de France, gdzie odbyła się prezentacja.

W tym sezonie GT1 odwiedzi cztery kontynenty (Europę, Azję, Afrykę, Amerykę) i będzie świadkiem ewolucji swojego formatu. Od teraz kwalifikacje będą odbywać się według modelu obowiązującego w F1 (Q1, Q2, Q3) oraz dwa wyścigi po godzinę każdy odbędą się w weekend. Sobotni wyścig, zwany wyścigiem kwalifikacyjnym, ustali pole startowe do niedzielnego wyścigu, zwanego „wyścigiem mistrzowskim”, który jest bardziej nagradzany punktami. System przydzielania punktów również powinien ewoluować na wzór tego przyjętego w F1, WRC i WTCC (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1).

Rywalizować będą 24 samochody, w tym sześć modeli: Aston Martin DB9, Corvette Z06, Ford GT, Lamborghini Murcielago, Maserati MC12 i Nissan GT-R. Te samochody, wystawione na Place Vendôme w Paryżu – niedaleko Place de la Concorde, gdzie wystawiane były samochody drogowe, przed biurami FIA i Automobile Club de France – są wektorem marzeń.

« Marzyłem o tych samochodach, kiedy byłem nastolatkiem, uwielbiam te samochody – mówi Jean Todt, prezes FIA. Mam nawet szczęście, że mam kilka modeli na wystawie w moim garażu. »

« Kiedy rano przybyłem do mojego biura i zobaczyłem ludzi podziwiających te samochody na wystawie na Place Vendôme, utwierdziłem się w przekonaniu, że decyzja o rozpoczęciu Mistrzostw Świata FIA GT1 była słuszna. », dodaje Todt.

Des voitures de rêve, certes, mais ni Porsche ni Ferrari są obecni na Mistrzostwach Świata, w których powinny wziąć udział samochody tych prestiżowych marek. „ Myślę, że to nastąpi wkrótce. mam nadzieję », deklaruje Stéphane Ratel, prezes SRO, promotor mistrzostw.

« Trochę przeszkadza im system równoważności wydajności, dodaje. Nie oni pierwsi obawiają się tej koncepcji. Wiedzą, że ich samochody mają przewagę nad innymi markami i obawiają się, że ich osiągi zostaną pogorszone przez system równoważności. Skupili się na kategorii GT2, gdzie nie ma jeszcze odpowiedników. Do GT1 jeszcze nie przyjechali, ale udało nam się ich przekonać do GT3 i mam nadzieję, że w GT1 będzie tak samo. »

Ogłoszono już kilka programów pilotażowych. Francuz Christophe Bouchut ponownie łączy siły z Lamborghini i All-Inkl.com, z którym zwyciężył w Zhuhai w Chinach w 2007 roku. W tym roku połączy siły z Markiem Bassengiem. Dla Forda żeński duet będzie bronił barw Matech Competition. Szwajcarka Natacha Gachnang i Cyndie Allemann ustawiły się już razem w kolejce 24 godziny Le Mans, będzie działać w GT1. Z drugiej strony Forda Matecha były kierowca F1 Enrique Bernoldi połączy siły z Thomasem Mutschem. Aktualną listę uczestników znajdziesz klikając poniżej.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz