Supercup – Steven Palette: „Regularnie trafiamy do pierwszej piątki”

Była zawodniczka Pucharu Porsche Carrera, France Hope, obecnie rywalizuje w Porsche Supercup z zespołem Philippe'a Almérasa. W swojej pierwszej kampanii w tej dyscyplinie mieszkaniec Vierzon (Cher) wspomina swój początek sezonu przed rundą Spa w ten weekend.

opublikowany 25/08/2016 à 09:25

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Supercup – Steven Palette: „Regularnie trafiamy do pierwszej piątki”

Jaką ocenę wyciągasz z pierwszej części mistrzostw?

Wchodząc w sezon, wiedziałem, że to dla mnie dobre wyzwanie i wiedziałem, czego się spodziewać. W pierwszej części mistrzostw było kilka dobrych rzeczy, zwłaszcza czwarte miejsce w tabeli czerwony Byk Pierścień. Ogólnie rzecz biorąc, w Supercup wyraźnie trzeba się zakwalifikować, a na ten moment zawsze byłem trochę w tyle. Biorąc pod uwagę warunki na boisku, w wyścigu trudno jest wyprzedzić i zrobić różnicę. Wciąż byłem blisko pierwszych pięciu miejsc, a jeśli chodzi o wyniki, nadal jesteśmy obecni i zdobywamy punkty.

Jakie cele stawiasz sobie na koniec sezonu?

Jeśli chodzi o Philippe'a Almérasa, nie mamy wątpliwości: musimy regularnie plasować się w pierwszej piątce. Zespół ma szansę zagrać w mistrzostwach: możliwe jest drugie lub trzecie miejsce, dlatego ważne jest, aby oba samochody zdobyły punkty.

Czy masz jakieś instrukcje od Philippe’a Almérasa, jak traktować priorytetowo grę kartą „zespołową”?

Nie, pod tym względem Philippe jest bardzo „sportowy”. Zawsze jest carte blanche. Tak naprawdę celem jest zrobienie wszystkiego, co w naszej mocy, jak najlepiej. Wie też, że jeśli obaj kierowcy będą dobrze spisywać się, będzie to dobre dla zespołu.

Co według Ciebie było najtrudniejsze do zrozumienia w Supercup?

Ce qui est assez délicat, c’est que le grip de la piste est toujours particulier. L’anticipation de ce paramètre est essentielle. C’est dû à la gomme qui est déposée par les monoplaces. (la Porsche Supercup se disputant en grande partie en marge du Championnat du Monde de F1). Dlatego potrzebujesz odpowiedniej równowagi na całej długości wyścigu. Z naszej strony samochód jest ogólnie dobry w kwalifikacjach, ale w wyścigu pozostajemy nieco poniżej. Dość szybko się degradujemy.

Jak przebiega wspólne pożycie z Mathieu Jaminetem?

Wymieniamy się pomysłami na temat techniki lub pozyskiwania danych. Philippe chce, żeby tak było. Poza tym jesteśmy dość blisko pod względem ustawień. Później jesteśmy konkurentami, więc zawsze chcemy zakończyć wyścig na pierwszym miejscu. Ale staramy się wspólnie iść do przodu.

Czy na rok 2017 pojawiają się już jakieś ścieżki?

Pomysł jest taki, aby powtórzyć sezon w Supercup. Podoba mi się dyscyplina. Drugi i trzeci rok tej serii to niewątpliwie najlepsze występy. Mam nadzieję, że tak będzie zawsze w przypadku Martinet by Alméras, ponieważ zespół jest doskonały. Co więcej, chciałbym to zakończyć odrobiną wytrzymałości w GT: 24 Hours of Spa…

Nadal w porsche?

Idealnie tak. Później nie wolno Ci pozostać zamkniętym. Sprawdzałem przyczepność, napęd, sprint, wytrzymałość… Musimy o tym pamiętać.

Jaka jest Twoja opinia na temat GT4, które ma pojawić się we Francji w 2017 roku? (z SRO Motorsports, które przejmie od Oreca rolę promotora Mistrzostw Francji FFSA).

Dziś mistrzostwa Francji miały trudności ze znalezieniem klientów. Budżety GT3 pozostają dość wysokie. Próba ograniczania kosztów jest dobrą rzeczą. Myślę, że samochody też dają przyjemność z jazdy. Wszyscy jesteśmy tutaj, aby uprawiać sport i myślę, że duch zawsze będzie w nas obecny. To jest coś, co może mnie zainteresować.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz