Zespół SARD bawi się deszczem na Autopolis

Heikki Kovalainen i Yuichi Nakayama rozpoczęli swój rok 2019 na torze Autopolis, wygrywając swojego Lexusa LC500 z numerem 39 – Team SARD, po zakończeniu wyścigu przerwanego przez deszcz.

opublikowany 08/09/2019 à 10:22

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Zespół SARD bawi się deszczem na Autopolis

Wybór opon zadecydował o zwycięstwie dzisiejszego ranka na torze Autopolis w Japonii, w ramach mistrzostw Super GT. I w tej małej grze, Heikki Kovalainen i Yuichi Nakayama (Lexus LC500 nr 39 – Zespół SARD) byli najmądrzejsi i najskuteczniejsi w realizacji swojej strategii.

Po dominacji Hondy NSX-GT nr 17 – Real Racing polemenów Bertranda Baguette – Koudai Tsukakoshi w pierwszej części wyścigu, w której szybko wyeliminowano Hondę NSX-GT nr 1 – Team Kunimitsu z odchodzący mistrz Jenson Button – Naoki Yamamoto deszcz wprasza się na imprezę nieregularnie, oferując różne strategie w peletonie.

Jeśli czołowa Honda podczas pierwszego postoju założyła opony typu slick, Kovalainen i Nakayama odczekali kilka okrążeń, aby wrócić do alei serwisowej i założyć mokre opony w momencie drugiej neutralizacji wyścigu w trybie samochodu bezpieczeństwa.

Opłacalny wybór, ponieważ kilka okrążeń później Real Racing zdecydował się wycofać Hondę z numerem 17, aby również przejść na opony deszczowe. Team SARD od razu wysuwa się na czoło i nie odda kontroli nad wyścigiem aż do mety, pomimo powrotu Bertranda Baguette’a na ostatnich okrążeniach, po którym Belg traci niecałe 4″.

Podium uzupełnia Lexus LC500 z numerem 37 – Team Tom's, w skład którego wchodzą Ryo Hirakawa i Nick Cassidy, autorzy wspaniałej końcówki wyścigu w celu wyprzedzenia Lexusa z numerem 38 – Team ZENT Cerumo, Honda NSX-GT z numerem 8 – ARTA i Lexus nr 6 – Team LeMans w ostatnich sekundach i zapewniają sobie podium.

Liderzy mistrzostw przed tym spotkaniem Kazuya Oshima i Kenta Yamashita (Lexus nr 6 – Team LeMans) na mecie z szachownicą zajęli szóste miejsce i utrzymali prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Frédéric Makowiecki i Kohei Hirate (Nissan GT-R GT500 nr 3 – NDDP Racing z B-Maxem) zakończyli zawody na 11. miejscu.

W GT300, McLaren myślał o zwycięstwie 720S GT3 nr 720 Alexa Palou – Seiji Ara, który przyjechał po najlepszych z perspektywą dotarcia do mety na Lamborghini Huracan GT3 nr 88 – JLOC Takashi Kogure – Yuya Motojima, ale nie udało się licząc na powrót Lexusa RC F GT3 nr 60, w którym zasiadali Hiroki Yoshimoto i Ritomo Miyata, którzy zwyciężyli na drutach.

Pełną relację z wydarzenia Autopolis Super GT znajdziesz w numerze 2233 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz