J.-K. Vernay: „Jestem dostępny” do startu w 2020 r

Z czego będzie zbudowany sezon 2020 Jean-Karla Vernay’a? Villeurbane zadaje sobie to pytanie po wycofaniu się Audi Sport z WTCR i wzroście budżetów niezbędnych do pozostania w światowej turystyce. 

opublikowany 19/03/2020 à 10:30

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

J.-K. Vernay: „Jestem dostępny” do startu w 2020 r

Podczas gdy francuscy zawodnicy biorący udział w Pucharze Świata Samochodów Turystycznych (WTCR) przygotowują się do przełożonego sezonu 2020 (Aurélien Panis w FFSA GT a w GT World Challenge Europe Yvan Muller i Yann Ehrlacher najprawdopodobniej wrócili do Lynk & Co), francuski kierowca znajduje się z kaskiem w wodzie: Jean-Karl Vernay.

Mistrz serii międzynarodowej TCR 2017, promowany oficjalnym kontraktem Audi Sport na ostatnie dwa lata w WTCR, nie może być pewien swojej przyszłości, a czas ucieka. Z pewnością rozważano możliwości w turystyce, ale zespoły coraz częściej żądają, aby kierowcy przynieśli do stołu negocjacyjnego niezły czek.

« J’ai eu des discussions avec Lukoil, Hyundai et le Sébastien Loeb Wyścigi. Wymagane budżety nie były jednak realistyczne. Cupra to realna opcja, ale trzeba też znaleźć pieniądze. To już prawie 10 lat odkąd miałem okazję skorzystać ze statusu płatnego pilota. »

 

 

W czasach, gdy istnieje obawa niedoborów żywności, świat sportów motorowych również boryka się z niedoborem kierownic ze wspomaganiem. „Jest kilka interesujących możliwości”, niepokoi tego, który jest nazywany „Jay Kay San” od czasu jego przejścia do Super GT w 2014 roku. 

Autor eklektycznych osiągnięć (Indy Lights, 24 godziny Le Mans w GTE Am, TCR, Carrera Cup France), Jean-Karl Vernay jest gotowy zarzucić szeroką sieć. Pokazał to w zeszłym tygodniu, uczestnicząc z zespołem Attempto Racing w zimowych testach GT World Challenge Europe w Paul-Ricard (Var). „Ostatni raz miałem GT3 osiem miesięcy temu. Po 10 okrążeniach byłem tylko dwie dziesiąte straty do czasów wyznaczonych przez moich kolegów z drużyny Mattię Drudiego i Frédérica Vervischa, bardziej przyzwyczajonych do Audi R8 LMS niż ja.– zapewnia. 

« GT3 to najbardziej stabilna kategoria od dekady. Kiedy patrzymy na DTM na przykład jest to bardziej skomplikowane (Przystanek R-Motorsport, dwóch oficjalnych producentów. Nota redaktora). W naszym sporcie wiele rzeczy ulega pogorszeniu. Jeśli chodzi o napęd elektryczny z Pure ETCR, to jeszcze trochę za wcześnie (pierwszy wyścig w 2021 r., przyp. red.), zwłaszcza, że ​​Hyundai i Cupra mają już swoich kierowców. »

W tej chwili Jean-Karl Vernay zmierza w kierunku fragmentarycznego programu w GT3 z Audi, w różnych mistrzostwach. „Australijski GT jest między innymi wiarygodny. Byłoby fajnie pozostać w domu Audi, ale nic nie zostało potwierdzone. To producent, który utrzymuje bardzo dobre relacje ze swoimi kierowcami”, nadzieję wzmocnioną przekonującymi wynikami w WTCR (5. miejsce w 2018 r. z 4 zwycięstwami, 10. miejsce w 2019 r. z WRT, najlepszym przedstawicielem marki na Ringach).


W drodze do zwycięstwa w Wuhan (Chiny) w 2018 r. © DPPI / J.-M. Le Meur

Solidny występ, który paradoksalnie pozostawia Francuzowi gorzki posmak. „To irytujące. Jeśli więc nie radzisz sobie dobrze, warto zostać wyrzuconym; taka jest zasada sportu na wysokim poziomie. Jednak teraz denerwująca jest walka o utrzymanie w grze, mimo że uważam, że wykonałem dobrą robotę. »

Mieszkaniec Villeurbane uważa również, że na jego niekorzyść zadziałało spóźnienie w harmonogramie WTCR, podobnie jak wycofanie dwóch marek Grupy VAG (Audi i Volkswagen) z programów sportów termalnych. „Mistrzostwa zakończyły się bardzo późno (15 grudnia w Malezji. Przyp. red.). Więc nie martwiłem się wcześniej o rok 2020, zwłaszcza odkądAudi podjęło decyzję o wyłączeniu muzyki tuż przed Makau, Koniec listopada. To było brutalne, nie byliśmy na to przygotowani. »

Ten bambusowy cios nie jest pierwszym w sportowej karierze Francuza. „Kiedy program się zatrzyma Peugeot sport en Wytrzymałość début 2012, c’est Sébastien Loeb qui m’a aidé pour repartir en Carrera Cup, ce qui m’avait permis de passer pilote Porsche ensuite. En 2014 aussi, après mon aventure au Japon, c’est un sponsor personnel (Leopard) qui m’a tendu la main vers le GT et le TCR. Je n’oublierai jamais tous ces coups de main. »

Mający zaledwie 32 lata Jean-Karl Vernay nie wyobraża sobie jeszcze, że odwiesi kask na dobre, nawet jeśli okres poza sezonem będzie pełen pułapek. "JOTJestem dostępny do jazdy i chciałbym zdecydować, kiedy zakończyć karierę. Myślę, że to trochę za wcześnie. Jednak szczerze mówiąc, czasami mówię sobie, że mnie to denerwuje.

Kocham swoją pracę, ale wiem, że jest wiele innych rzeczy do zrobienia w życiu. Projektów nie brakuje. A przecież doskonale zdaję sobie sprawę, że okres, przez który przechodzimy (epidemia koronowirusa. Przyp. red.), sporty motorowe schodzą na dalszy plan. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz