Ultimate Cup Series – niedziela w Paul-Ricard

Następnie finałowe wyścigi 208 Racing Cup, GT Sprint i Monoplace ustąpiły miejsca dwóm flagowym wyścigom wytrzymałościowym GT i Proto, które odbędą się w tę niedzielę na torze Circuit Paul Ricard.

opublikowany 19/07/2021 à 09:38

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ultimate Cup Series – niedziela w Paul-Ricard

Puchar wyścigowy 208

W czwartym i ostatnim wyścigu weekendu Var 208 Racing Cup pole startowe zostaje odwrócone w zależności od wyniku wyścigu 3. Z pole position startuje zatem Junior, Thomas Compain (GM Sport), przed Maxime Cicilianim (zespół Montbeliarda). Zaczynając z trzeciego miejsca, Denis Andres objął prowadzenie od pierwszych zakrętów, a faworyci zwycięstwa przesuwali się w górę hierarchii, w tym Joran Leneutre.

W ten sposób młody zawodnik z JSB Competition wrócił na tymczasowe podium już na 4. okrążeniu, po czym przepychał się aż do ostatniego okrążenia z Pierrem Monmaneixem (GPA Racing). Joran Leneutre znalazł szansę na odniesienie trzeciego zwycięstwa w klasyfikacji generalnej w tym sezonie, a drugiego w ten weekend. Odnosi sukcesy w kategorii Junior. Podium uzupełniają dwaj kierowcy GPA Racing, Alexandre Finkelstein i Pierre Monmaneix.

 

GT Sprint

Rozpoczęcie wyścigu GT Sprint było dość nerwowe, ponieważ konieczne było odnowienie procedury startowej. Ofiara problemu mechanicznego podczas okrążenia formującego Renault R.S. 01 n°23 de Lucien Crapiz. Il a fallu ensuite évacuer la Porsche Cup n°5 puis nettoyer la portion intérieure de la ligne droite des stands.

Choć co prawda z kilkuminutowym opóźnieniem, w końcu można było ogłosić start wyścigu. Na pole position Marc Waechter (G2 Racing AG) nie przejął się tym i prowadził przez wszystkie okrążenia, aby zwyciężyć na mecie, wyprzedzając swojego bezpośredniego konkurenta w mistrzostwach, Bernarda Delheza (AB Sport Auto), który zajął 2. miejsce. Gilles Colombani (Team Clairet Sport) kończy swój pierwszy weekend w GT Sprint nowym podium.

Nieobecny na polach startowych Philippe Arrobio nie był w stanie sięgnąć po tytuł Wielkiego Szlema w kategorii Porsche Cup. Gilles Petit skorzystał z okazji, aby zabłysnąć za kierownicą Porsche nr 57 GMC Motorsport.

 

Monoplace

Trzy pole position i trzy zwycięstwa Jean-Baptiste Mela, autora wyraźnej i bezbłędnej dominacji w niedzielnym wyścigu. Za kierownicą F3R nr 1 kierowca Autosport GP nie miał wielkiego pożytku z walki za nim, aby wygrać i tym samym osiągnąć idealny weekend na torze Circuit Paul Ricard.

Na początku trwała walka pomiędzy Nicolasem Prost (CMR), drugi na starcie, Dylan Young (Graff), w drugim rzędzie. Australijski kierowca był szczególnie groźny w pierwszych zakrętach i czekał, aż północna szykana wyhamuje Nico Prosta. Ten ostatni nie był już w stanie odzyskać tego, co mu się należy, przez co kierowca Graff musiał wspiąć się na drugi stopień podium i zadowolić się trzecią pozycją.

Shannon Lugassy (CMR) w FR2.0 uzyskała bezbłędny wynik w trzech kategoriach na trzy.

 

GT Wytrzymałość

29 samochodów na starcie, 4 godziny ścigania, palące słońce... Wszystkie te elementy złożyły się na to, że wyścig GT Endurance zakończył się prawdziwym sukcesem. Sukcesów trzeba było szukać na torze, zwłaszcza we flagowej kategorii GT Class 3A, którą po raz pierwszy wygrali Franck Dezoteux i Stéphane Tribaudini.

Para Renault R.S. 01 nr 5 (FIT ITBC firmy 2SM Pilotage) miała już okazję zademonstrować swój poziom osiągów na dwóch polach, ale nie odniosła zwycięstwa. Dzieje się tak teraz po prowadzeniu na początku wyścigu, a zwłaszcza w ostatniej godzinie. W ten sposób położyli kres zwycięskiej passie AB Sport Auto, którego Renault nr 45 liderów mistrzostw Erica Cayrolle'a i Francka Thybauda miało problem ze skrzynią biegów.

Niemniej jednak jest to trzecie z rzędu zwycięstwo Renault w klasie GT 3A, przed Mercedes AMG GT3 nr 83 autorstwa Charlesa-Henri Samaniego i Emmanuela Collarda. Polemeni tracą na mecie 1 minutę i 30 minut. Visiomowi nie udało się jeszcze zwyciężyć w tym sezonie pomimo konsekwencji załogi. David Hallyday, Jean-Paul Pagny i Jean-Bernard Bouvet, którzy również obchodzili w sobotę swoje urodziny, zajęli trzecie miejsce. Tam Ferrari Za 488 GTE Evo nr 1 plasuje się Ferrari nr 8 Kessel Racing, które przez kilka okrążeń znajdowało się na szczycie hierarchii.

W kategorii GT Class 3B zwyciężył Marc II Mustang nr 55 z VDS Racing Adventures, przed Lamborghini Huracan nr 3 z Nerguti Competition z Valentinem Simonetem i Lucasem Valkre na pokładzie. Drugie miejsce w kategorii to wielka nagroda dla dwóch panów, którym od piątku nie szczędziły porażek.

 

Wytrzymałość Proto

Po zmonopolizowaniu pierwszego rzędu pola startowego dwoma Ligierami JS P320, Team Virage odniósł trzecie zwycięstwo z rzędu po 3 godzinach wyścigu w tę niedzielę.

Mathis Poulet, Julian Wagg i Miguel Cristovao, którzy wywalczyli pole position w kwalifikacjach, rozpoczęli wyścig nieśmiało, ale jak wiemy, hierarchia staje się wyraźniejsza w ostatnim półgodzinie. Rozłożona strategia trio Ligiera z nr 88 przyniosła owoce, ponieważ Ligier z nr 13 Mirage Racing, który prowadził przez ostatnie 20 minut, musiał wrócić do boksów, aby wykonać ostatni obowiązkowy postój, w przeciwieństwie do Team Virage, który właśnie miał aby dotrzeć do mety.

Dlatego Mathis Poulet przejął kontrolę nad wyścigiem kilka minut przed flagą w szachownicę i tym samym zapewnił swojemu zespołowi i kolegom trzeci sukces z rzędu, spychając Mathiasa Beche, Emiliena Carde i Mirage Racing do 33 sekund. Niemniej jednak Ligier z numerem 13 przejechał 50 z 82 okrążeń na prowadzeniu, demonstrując rosnącą siłę zespołu prowadzonego przez Guillaume'a Bruota. Podium LM P3 uzupełnia DB Autosport Duqueine z numerem 21, prowadzony przez Lionela i Antoine’a Robertów oraz Jordana Perroya.

Pomimo dobrego początku wyścigu Alessandro Bracalente, Ligier nr 77 Team Virage doznał problemu mechanicznego po wystartowaniu z krawężnika. Włoski kierowca prowadził wtedy w wyścigu…

ANS Motorsport wydaje się nie do zatrzymania w CN, po dublecie uzyskanym dzięki panującym mistrzom tej dyscypliny, Xavierowi Fortowi i Nicolasowi Marrocowi, zwycięzcom z numerem 1, przed Nicolasem Schatzem i Alexandre Yvonem z numerem 71.

Załoga Circuit Paul Ricard, w skład której weszli Stéphane Clair, Frédéric Julien i Cyril Raymond, dotarła do mety na Proto Evo nr 83.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz