World Challenge Asia-C1: Craft-Bamboo Racing wygrywa na torze Sepang

Alessio Picariello i Jeffrey Lee wygrywają swojego Mercedesa-AMG GT3 z numerem 88 – Craft-Bamboo Racing w pierwszym wyścigu Blancpain World Challenge Asia na torze Sepang.

opublikowany 06/04/2019 à 11:28

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

World Challenge Asia-C1: Craft-Bamboo Racing wygrywa na torze Sepang

Wejście Craft-Bamboo Racing do klanu MercedesTegoroczne zawody AMG w Blancpain World Challenge Asia szybko zmaterializowały się dzięki zwycięstwu samochodu z numerem 88 Alessio Picariello i Jeffreya Lee w sobotni poranek na torze Sepang w Malezji.

Dès le départ, l’écurie s’est montrée à son avantage puisque, sur une piste où la pluie est encore présente sur certaines zones, Darryl O’Young (Mercedes-AMG GT3 n°99) réalise un départ canon depuis la cinquième place pour venir s’immiscer en tête au milieu des trois Porsche 911 GT3 R qualifiées au sommet de la grille de départ.

Następnie O'Young jest ścigany przez 911 GT3 R nr 911 – Absolute Racing z Tanart Sathienthirakul, Vutthikorn Inthrapuvasak (Porsche 911 GT3 R nr 918 – Panther/AAS Motorsport) i zdobywcą pole position Bo Yuan (Porsche 911 GT3 R nr 912) – Wyścigi absolutne).

Następnie po niecałych pięciu minutach wyścigu wypuszczany jest samochód bezpieczeństwa McLaren 720S GT3 nr 61 – ABSSA Motorsport Piti Birombhakdi zostaje zatrzymany na środku toru.

Po ponownym uruchomieniu, nieco ponad 5 minut później, O'Young powstrzymał Sathienthirakul, podczas gdy Weiron Tan (Audi R8 LMS GT3 nr 12 – Audi Sport Asia Team Absolute Racing) tymczasowo awansował na drugie miejsce, po czym wskoczył do alei serwisowej ponownie wystartował samochód bezpieczeństwa, a deszcz stawał się coraz intensywniejszy.

Jeśli kilka samochodów przejdzie na mokre opony, O'Young i Sathienthirakul dokonają właściwego wyboru, pozostając na torze i po drugim uruchomieniu ponownie zmierzą się ze sobą, przy czym pierwszy ponownie zachowa przewagę.

Jednak David Chen (nr 8 Audi R3 LMS GT999 – Team TSRT), będący trzeci, uderzył Sathienthirakula podczas hamowania przed zakrętem nr 9, w wyniku czego Porsche 911 GT3 R nr 911 wpadło w poślizg. Chen natychmiast znalazł przewagę nad O'Youngiem podczas hamowania przed ostatnim zakrętem i wykorzystał przewagę na czele wyścigu.

Picariello wysadza peleton w powietrze

Samochód bezpieczeństwa zostaje ponownie wystartowany na tor, gdy okno zmiany kierowcy otwiera się 35 stóp od mety, w celu ewakuacji Porsche 911 GT3 nr 8, które utknęło w żwirze na poziomie zakrętu nr 11.

Następnie wszystkie samochody wracają do alei serwisowej, zapewniając pewien pośpiech, gdy kierowcy Pro wyjeżdżają. Zamówienie zostaje zatem zakłócone, a powierzone André Couto Audi R8 LMS GT3 nr 999 zostaje zdegradowane z pierwszej piątki.

Gabriele Piana wyłania się na czele z Mercedesem-AMG GT3 z numerem 97 – Indigo Racing przed Ferrari 488 GT3 nr 27 – HubAuto Corsa Davida Russella i Mercedes-AMG GT3 nr 99 Christiny Nielsen.

Jednak to Alessio Picariello (Mercedes-AMG GT3 nr 88 – Craft-Bamboo Racing) ożywi końcówkę wyścigu, wracając na drugą pozycję niecałe 15 minut przed metą. Picariello ruszył następnie w pościg za Pianą i minął Włocha niecałe trzy minuty od szachownicy.

Picariello wygrywa przed Pianą, zwycięzcą wraz ze swoim kolegą z drużyny roelof Bruins w Pro-Am i Russell, ale Ferrari 488 GT3 nr 27 pozostaje przedmiotem dochodzenia w sprawie wyprzedzania w ramach samochodu bezpieczeństwa. Zwycięstwo Lamborghini Huracan GT3 EVO nr 51 – AMAC Motorsport w Am. BMW M4 nr 81 zwyciężyło w GT4.

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz