WRT stracił (prawie) wszystko na Spa po sześciu godzinach

Dwa samochody Team WRT wycofały się po sześciu godzinach, a trzeci był opóźniony. Na tym samym okrążeniu jedzie 15 samochodów, na czele z mercedesem AKKA-ASP.

opublikowany 24/10/2020 à 22:41

Tulisa

0 Zobacz komentarze)

WRT stracił (prawie) wszystko na Spa po sześciu godzinach

Strategia przed 24 Hours of Spa była jasna dla zespołów: pierwszą połowę wyścigu przetrwamy, pozostając na kolanach lidera, a następnie w niedzielny poranek zaatakujemy.

15 samochodów osiągnęło ten cel po sześciu godzinach wyścigów, które odbywały się w zmiennych warunkach: suchej i lekkiej mżawki typowej dla Ardenów. Tam Mercedes AKKA-ASP n°88 de Timur Boguslavskiy-Felipe Frage-Raffaele Marciello, partie en pole, mène la danse. Six Porsche, une Mercedes, deux Ferrari, dwa Lamborghini, Honda, Bentley i Audi depczą mu na ogonie.

Tylko jedno Audi tak z pięciu zgłoszonych w Pro.

Numer 66 Frédérica Vervischa-Mattii Drudiego-Patrica Niederhausera to ocalały z masakry w marce z pierścionkami. Team WRT, choć od początku sezonu imperialny, stracił swoje trzy samochody. Charles Weerts padł ofiarą pierwszego dużego zwrotu w tym wyścigu.

Po trzech godzinach wyścigu Audi nr 32 zostało trafione harpunem przez BMW Walkenhorst Motorsport nr 34 prowadzone przez Nicky'ego Catsburga. Holender również nie wyszedł z imprezy bez szwanku, gdyż BMW jakiś czas później wycofało się z wyścigu.

Pod koniec sześciogodzinnego wyścigu przyszła kolej na Kelvina Van der Linde, który doświadczył rozczarowania. Południowoafrykanin zatrzymał się na poboczu toru za kierownicą samochodu nr 31, który znajdował się wówczas na podium. Jeśli chodzi o numer 30 Matthieu Vaxivière-Ferdinanda Habsbourga-Dennisa Marschalla, stracił on trzy okrążenia straty po zderzeniu na początku wyścigu z mercedesem. Samochód nr 25 Saintéloca również był opóźniony o jedno okrążenie.

Kolejna ofiara, zatem BMW z numerem 34, ale także z numerem 35. Po 3:30 wyścigu Nick Yelloly stracił kontrolę nad samochodem na krawężniku i zakończył wyścig na oponach. Stracił kolejkę w przygodzie. Nie odlany, ale na pewno trafił w znak na śmigle.

Po sześciu godzinach wyścigów doszło do sześciu oficjalnych wycofań, w tym mercedesa AKKA-ASP nr 87 w srebrnym kolorze w rękach Jeana-Luca Beaubelique, Fabiena Bartheza, Jima Pla i Thomasa Droueta. Tam McLaren zgłoszona przez Optimum Motorsport traci do lidera ponad 40 okrążeń.

Na koniec zwróćmy uwagę na walc kar obowiązujący od początku wyścigu. Wśród liderów przejechało siedem samochodów, na razie bez konsekwencji.

W Pro-AM na czele znajduje się Tempesta Racing Ferrari Jonathana Hui, Chrisa Froggatta, Eddiego Cheevera i Giancarlo Fisichelli, a w kategorii Silver prowadzi Mercedes Haupt Racing Gabriele Piana, Michele Beretta, Sergey Afanasiev i Hubert Haupt.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz