2H Endurance VHC: Stare modele ożywiają słoneczny koniec dnia.

Po Paul Ricard druga impreza VHC w Dijon. Nowicjusze, niektórzy nieobecni, pole jest ponownie bardzo zróżnicowane między prototypami GT i sportowymi, a także różnymi kategoriami uprawnionymi do startu w tym Endurance VHC z serii V de V Endurance.

opublikowany 30/06/2013 à 19:16

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

2H Endurance VHC: Stare modele ożywiają słoneczny koniec dnia.

Po piątkowych wieczornych kwalifikacjach w pierwszym rzędzie znajdują się dwa prototypy w kategorii S2000: March 81S nr 51 firmy Hottinguer/Kubryk i Lola T492 nr 52 niemieckiego zespołu Biehl Racing z załogą Schmeyer / Hug. Następnie Yann Le Calvez i jego wydajna Elva MK8 nr 3 oraz De Tomaso Pantera nr 12 Karla Pedrazy i Lionela Roberta, który wchodził do V de V Wytrzymałość Seria w Dijon.

Chevron B19 z numerem 17 Châteaux Sport Auto nie wziął udziału w kwalifikacjach, ale znamy pełny potencjał samochodu prowadzonego przez Patrice'a Lafargue'a i Frédérica Da Rocha, nawet jeśli wystartuje z ostatniej pozycji w wyścigu.

W sobotę o 16:50 peleton VHC rozpoczyna okrążenie rozgrzewkowe, kończąc drugi dzień spotkania w Dijon. Małym wydarzeniem tego późnego popołudnia jest już pojawienie się słońca, które wywołuje uśmiech na całym padoku i widzach obecnych na torze Dijon-Prenois. Lotny start przebiegł bez żadnych problemów i od pierwszej pętli zobaczyliśmy, że obecne siły przejmują kierunek działań. Elva MK8 Yanna Le Calveza znajduje się na czele, ale wśród prototypów to nr 17 firmy Châteaux Sport Auto przyciąga wzrok wszystkich. Wiedzieliśmy, że Chevron B19 jest skuteczny, ale niekoniecznie w takim stopniu! W ciągu 6 okrążeń Patrice Lafargue awansował z ostatniej pozycji na starcie na prowadzenie w wyścigu! Po stronie GT De Tomaso z Méca Matériaux, który dobrze spisał się w kwalifikacjach, spokojnie wystartował i pozwolił Serge'owi Kriknoffowi objąć prowadzenie w swoim numerze 2.8 66 RSR. Na froncie organizowane są trzy pojedynki. Nr 17 i Nr 3 (kategoria SP3), Nr 52 i Nr 51 (kategoria S2000), Nr 66 i Nr 15 (Grupa 4). Na początku wyścigu te sześć samochodów znajduje się w tej samej kolejności. W peletonie udany powrót miał Tiga SC83 z numerem 54, drugi samochód niemieckiego zespołu Biehl Racing.
Zbliżamy się do pierwszej godziny wyścigu i rozpoczynają się pit stopy. Zmiany paliwa, opon i kierowców w zależności od zaplanowanych sztafet, ta pierwsza seria pozostawia na torze tych, którzy planowali postawić wszystko na koniec wyścigu. Mówimy w szczególności o kierowcach, którzy jako jedyni prowadzą swój samochód, ale którzy i tak będą musieli obowiązkowo zatrzymać się przed flagą z szachownicą. Pierwsze ważne wydarzenie wyścigu, kiedy Patrice Lafargue przybywa, aby zatankować paliwo i przekazać kierownicę Frédéricowi Da Rocha. Chevron B19 odmawia ponownego uruchomienia; spędzi w boksie ponad 7 minut, zanim uda jej się wrócić na tor. Rozczarowanie po fantastycznej pierwszej połowie wyścigu, zwłaszcza że samochód jechał bez żadnych problemów. Piękne BMW 2800CS z numerem 70 (Guy Burnichon / Xavier Du Castel) już się zatrzymało, ale musi wrócić do boksów, aby ponownie zmienić opony; duże płaskie miejsce na jednej z opon powoduje silne wibracje w aucie. Nowe przejście przez skrzynię BMW #70 już po kilku minutach, tym razem jest to maska, która już się nie zamyka; ekipie TransConcept zdecydowanie brakuje szczęścia w ten weekend! Pierwszy znaczący incydent na torze, Chevron B36 Nigela Greensalla i Richarda Bryana, został zatrzymany na skraju toru, a spod maski silnika wydobywał się dym.

Numer 76 zostanie przywrócony do pudełka w celu podjęcia próby naprawy, ale werdykt zapadł: porzucono Chevron, który mimo wszystko był dobrze umiejscowiony.

Entre temps, Yann Le Calvez, qui roule aussi seul dans son Elva MK8, effectue son arrêt et repart sans encombre en conservant la tête de course. Il est bientôt imité par Serge Kriknoff qui se décide à rentrer avec sa 2.8 RSR, un arrêt express, mais qui respecte les 2 minutes minimales imposées par le règlement. La Mustang n°77 rentre au ralenti ; problème de surchauffe moteur. Les mécaniciens examinent le bloc de l?Américaine, mais c?est aussi l?abandon pour la Ford de Benton Bryan et Jonathan Coleman. Une seule voiture n?est pas passée par les box, c?est la Lola T492 n°52. Les Allemands vont véritablement attendre le dernier moment pour faire leur unique arrêt après 1h50 de course. Après leur retour en piste, ils sont 3e et on va assister à une des plus belles « chasses » de cette endurance VHC. Après les ennuis lors du ravitaillement, la Chevron B19 de Châteaux Sport Auto bataille depuis la mi-course pour remonter dans le classement. Frédéric Da Rocha se retrouve à ce moment 4e avec un écart de 32s à 6 minutes de la fin de l?épreuve. Il roule 5 à 6 secondes plus vite que la Lola ! Une seule question : va-t-il réussir à aller chercher la troisième marche du podium ? Da Rocha excelle au volant de cette Chevron et il est dans le sillage de la n°52 dans l?avant-dernier tour. Il ne laisse aucune chance au pilote allemand et s?impose au freinage avant d?attaquer la dernière boucle. Sur la piste, la De Tomaso n°12, qui est en tête du Groupe 3, roule au ralenti avec un pneu arrière éclaté. Elle va réussir à rallier l?arrivée en conservant la position de pointe dans sa classe. Moins de chance pour la Porsche 3.0 RS n°10 de LD Racing qui termine l?épreuve dans son box.
Zatem w pierwszej piątce mamy Elvę MK5 (nr 8), March 3S (nr 81), Chevron B51 (nr 19), Lolę T17 (nr 492) i Porsche 52 RSR (nr 2.8). To właśnie numer 66 w Lafargue/Da Rocha, co nie było zaskoczeniem, w ciągu 17 godzin wyścigu, po tym prawdziwym festiwalu, uzyskał najlepsze okrążenie w wyścigu.

Zwycięzcy według kategorii:
SP 3: Elva MK8 (#3? Mechaniczny silnik)
Grupa 2: Alfa Romeo Giulia Super (nr 22? Blue Fox Racing)
Gr 3: De Tomaso Pantera (nr 12? Meca Engine)
Grupa 4: Porsche 2.8 RSR (nr 66? Stabilny Kubańska)
GTS11: Porsche 911 (nr 19? Henrique Gemperle)
S2000: marzec 81S (nr 51? Palmyr)

Do zobaczenia na początku roku szkolnego, podczas najważniejszego wydarzenia sezonu VHC. W dniach 6, 7 i 8 września odbędą się 2 Wieże Zegarowe, wyjątkowe wydarzenie na świecie, ponieważ jako jedyna oferuje 24-godzinną trwałość historycznych pojazdów wyścigowych. Miejsce akcji: wspaniały tor Paul Ricard w Le Castellet.

0 Zobacz komentarze)