4H Endurance GT / Turystyka: Pojazdy GT dają pokaz w Le Castellet!

Znakomite pole do zawodów francuskiej serii V de V Endurance Series. 27 samochodów na starcie, najpiękniejsze GT chwili i wystawna sceneria toru Paul Ricard – wszystkie składniki złożyły się na ten wyjątkowy weekend. Niezależnie od tego, czy grasz w GTV 1, GTV 2, czy GTV 3, wyjaśnienia na torze były męskie (ale zawsze poprawne!), oferując publiczności pierwszorzędne widowisko.

opublikowany 02/06/2013 à 22:21

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

4H Endurance GT / Turystyka: Pojazdy GT dają pokaz w Le Castellet!

Podczas sesji kwalifikacyjnej w sobotnie popołudnie odkryliśmy siły obecne w mistrzostwach 2013, ale także nowe, wyczynowe GT, takie jak Ferrari F458 GT3 firmy JMB Racing i Chevrolet Corvette Nigela Greensalla, odpowiednio drugie i trzecie w tych kwalifikacjach. Ferrari Visiom nr 2, liderem w mistrzostwach z Porsche nr 25, osiągnął dopiero 7 raz i Porsche IMSA Występ Matmut (3. miejsce w mistrzostwach) 6. raz. Występ, który jednak nie miał większego znaczenia przed rozpoczęciem 4-godzinnego testu wytrzymałościowego. Piękna Mercedes W tym peletonie nie pozostał niezauważony SLS AMG GT3 z G-Private Racing, który ustanowił 8. najszybszy czas. Najlepszy czas w GTV 2 uzyskał Mosler z numerem 10 z ekipy Escuela Espanola de Pilotos. W GTV 3 najlepszy czas w tej kategorii uzyskał Porsche 997 Cup nr 6 firmy RMS, wyprzedzając jednak dwie sylwetki Solution F. Sesję uświetnił także ogień innego zawodnika zespołu, Mosler Escuela Espanola de Pilotos. , nr 13, który pomimo interwencji straży pożarnej uległ znacznemu zniszczeniu.

W niedzielne popołudnie GT zakończyło wspaniały weekend wyścigów w Le Castellet. Mogliśmy już zobaczyć samochody jeżdżące podczas treningów swobodnych i mierzonych na czas, ale kiedy pakiet GT zbiera się na start, jest to wspaniałe widowisko, oferowane wszystkim fanom sportów motorowych. Pierwsze okrążenie bez incydentów dla wszystkich zawodników. Porsche z numerem 25 utrzymuje prowadzenie, a za nim plasuje się Porsche z numerem 007 z Porsche Lorient Racing; Frédéric Ancel za kierownicą jak zwykle zapiera dech w piersiach przed wyścigiem. Na 3. miejscu Ferrari #99 JMB Racing. Corvette nr 102 Greensalla przyspiesza i atakuje, by po 3 minutach wyścigu powrócić na 20. pozycję. Ferrari z numerem 99 zaatakowało także Crubilé Sport Porsche, a Misslin objęła prowadzenie w wyścigu. Frédéric Ancel uspokoił sytuację, jest teraz 4., ale wyprzedza go F458 z numerem 2, który pragnie bezzwłocznie objąć prowadzenie w wyścigu.
Po premierze? godzinę Mosler nr 10 jest liderem swojej kategorii GTV 2 (w sumie 10.), tuż przed Audi R8 LMS z Teneketzian (w sumie 11.). W GTV3 Porsche nr 67 z Champeau zajmuje pierwsze miejsce, przed modelami nr 1 z Martins i 34 z Nicolaidis.
Zbliża się czas wyścigu, a po stronie Ferrari nr 2 panuje czujność. Zderzenie z Ginettą nr 9 spowodowało, że stracił dwa miejsca, ale mechanicznie wszystko wydawało się w porządku.
Kontynuujemy pierwsze wejścia na trybuny i tankowania paliwa. Numer 25 korzysta z okazji, aby wrócić na prowadzenie, ale będzie musiał także się zatrzymać. Kilka minut później 007 jest na prowadzeniu, a następnie opuszcza pozycję lidera na rzecz Mercedesa SLS z numerem 30. Jesteśmy świadkami tego samego skrzyżowania we wszystkich kategoriach, GT i turystyki. Porsche nr 17 należące do Paula i Patrice’a Lafargue’ów po raz kolejny miało pecha. Podchodzi przed swoją skrzynię, a z tyłu wydobywa się dym. Dla Ruffier Racing 911 jest to kolejna emerytura pomimo dobrych wyników i piąty czas uzyskany w kwalifikacjach.
Podczas drugiej godziny, a przed nową serią pit stopów, czołowe trio tworzą Collard (Porsche Crubilé nr 25), Perrier (Ferrari Visiom nr 2) i Belloc (Porsche IMSA nr 53). W GTV 2 na czele znajduje się Mosler z numerem 10 z Loreny, za nim plasują się Porsche z numerem 63 z Polette i Audi z numerem 46 z Chaix. W GTV 3 na czele znajduje się Porsche nr 67 firmy Alloin, za nim plasuje się Porsche nr 34 firmy Mario Martins i Porsche nr 62 firmy Thevenot.
Stopniowo Porsche z numerami 25 i 53 odrywają się, aby zorganizować spotkanie twarzą w twarz. Porsche Crubilé Sport tankuje, a w IMSA korzystamy z okazji, aby ustanowić najlepszy czas w wyścigu; Walka będzie zacięta! Zespołowi z Rouen uda się nawet zatankować paliwo i utrzymać prowadzenie przed numerem 25. Na trzecim miejscu znajdziemy F458 GT2 od zespołu Visiom. Pozostajemy w tej konfiguracji, gdy zbliża się ostatnia godzina. Alarm po stronie nr 25, który podczas postoju musi uzupełnić olej. Liderzy na trasie nr 53 zatrzymują się po kolei, zanim zaatakują ostatnią fazę tej rundy na Paul Ricard. Tym samym Pascal Gibon w Porsche nr 53 prowadzi w wyścigu z przewagą 1:10:132 nad Porsche nr 25 prowadzonym przez François Perrodo. Ferrari z numerem 99 i Porsche z numerem 007 nadal znajdują się w pierwszej piątce.
Został mniej niż jeden? godzinie wyścigu numer 53 nadal prowadzi, ale musi jeszcze po raz ostatni zjechać do boksów. To samo dotyczy Ferrari nr 2 na trzeciej pozycji. Wszyscy czekają na ostatnim przystanku, aby dowiedzieć się, jakie będzie ostateczne podium tego wyścigu. Nadchodzi ten fatalny moment i Porsche IMSA udaje się utrzymać prowadzenie przy wyjściu z alei serwisowej. Mniej niż 2 sekundy dzielą Gibon od Perrodo, ale temu drugiemu nie uda się zdobyć Porsche nr 53, co oznacza wspaniałe zwycięstwo na torze Paula Ricarda. Visiom F458 GT2 nr 2 również utrzymał trzecie miejsce na podium.

W GTV 2 ostatecznie na szczycie znajduje się Audi R8 LMS z numerem 46 firmy AB Sport Auto, przed numerem 63 z Porsche Lorient Racing (Polette/Neyrial) i Moslerem z numerem 10 z Lorena/Clucas.
Pocieszająca wiadomość dla Bena Clucasa po tym, jak poczuł dyskomfort podczas opuszczania samochodu podczas ostatniej zmiany kierowcy. Ten ostatni został objęty opieką medyczną po opuszczeniu samochodu w wyniku wyczerpania fizycznego i braku tlenu i przewieziony do obwodowego centrum medycznego.

W GTV 3 Porsche Alméras zajęło pierwsze miejsce z numerem 67 z Alloin/Champeau. drugie? Porsche RMS nr 2. trzeci? Porsche Team Sport 56 nr 3.

W kategorii sylwetki S1 SF V8 Yacouba firmy Charriol/Carugati pokonał drugi samochód Solution F prowadzony przez Pourquie/Gasperini.

Do zobaczenia w Dijon 28, 29 i 30 czerwca na kontynuacji ekscytujących mistrzostw V de V GT/Tourism Wytrzymałość Seria.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz