Od tego czasu Mygale, zainstalowany w Technoparcu w Magny-Cours (Nièvre), zbudował ponad 1300 samochodów wyścigowych jego powstanie w 1989 r. Formuły Renault, Formuła BMW, Peugeot Spider, ale także Formuła Ford, Formuła US2000, Formuła 3 i Formuła 4. MŚP z Nivernais, zatrudniające obecnie trzydziestu pracowników, zaopatruje także osiem mistrzostw F4 na całym świecie. W czerwcu ubiegłego roku Mygale rozszerzyła swój zasięg, jeżdżąc elektrycznym F4 na torze Nevers Magny-Cours. Samochód powstaje we współpracy z hiszpańskim start-upem Play&Drive, odpowiedzialnym za montaż silnika. Program ten, rozpoczęty prawie dwa lata temu, umożliwił stworzenie pierwszego prototypu wyposażonego w silnik o mocy 120 kW – około 160 KM – i akumulator o masie 220 kg.
Za kierownicą kierowca Julien Gilbert ukończył sześć działa trwający 20 minut (jedno okrążenie wyjazdem z boksów, siedem okrążeń jazdy, jedno okrążenie z powrotem do boksów) toru o długości 4,4 km. Wyniki: samochód, który pod koniec ubiegłego roku przejechał już kilka okrążeń na torze MotorLand Aragon (Hiszpania), podczas ćwiczeń czuł się swobodnie. „ Termiczny F4 osiąga średnio 1'39" / 1'40" na torze Magny-Cours, wyjaśnia Bertrand Decoster, założyciel Mygale. Dzięki elektrycznemu prototypowi, którego układ napędowy spełnia już normy bezpieczeństwa FIA obowiązujące w Formule E, na okrążenie mamy niecałe pięć sekund. Wiemy też, co wymaga znacznej poprawy. Celem drugiego prototypu, który teraz opracujemy, w oparciu o nasz F4 Gen2, jest osiągnięcie czasów okrążeń bliskich 1:35 ".
Ten 2e model, którego wprowadzenie na rynek zaplanowano na 2023 r., skorzysta na lepszej integracji zespołu silnika z podwoziem i przeprojektowanej konstrukcji skorupowej, dzięki czemu akumulatory i ich strukturalna skrzynka zabezpieczająca zostaną umieszczone w miejscu zbiornika Thermal F4. Będzie to korzystne dla aerodynamiki i całkowitej masy samochodu, który w związku z tym powinien stracić 50 kg w porównaniu z obecnym prototypem.
W tym samym czasie Mygale pracuje nad innym programem we współpracy z Alpine i Oreca, nadal oparta na F4 Gen2. Tym razem jest to A jednomiejscowy wyposażony w system hybrydowy niskiego napięcia. Właśnie rozpoczęły się prace mające na celu optymalizację i walidację systemu. Ta hybrydyzacja powinna zacząć działać do 2023 r.
CZYTAJ TAKŻE > Dzień z… Isackiem Hadjarem
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)