Mistrzostwa Francji F4 w nowej erze w 2022 roku

Francuska Federacja Sportów Motorowych przekazała informacje na temat F4 FIA Mygale Gen 2 i głównych zmian wprowadzonych we francuskich Mistrzostwach F4 pod względem wydajności i bezpieczeństwa.

opublikowany 31/08/2021 à 15:22

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Mistrzostwa Francji F4 w nowej erze w 2022 roku

Rozpoczęta w 2017 r. współpraca między Francuską Federacją Sportu Samochodowego a firmą Mygale będzie kontynuowana w 2022 r. Wyposażony w silnik Alpine przygotowana przez Oreca, nowa francuska Formuła 4 ma również nową turbosprężarkę. Ta nowa wersja o nazwie M21-F4 oferuje zatem znaczny wzrost wydajności, ale także aureolę bezpieczeństwa. « Mistrzostwa Francji F4 to pierwszy etap naszej polityki wysokiego szczebla na torze, dlatego też były one świadkiem ewolucji wielu znanych kierowców, takich jak Pierre Gasly. Nasze zawody jednej marki, prowadzone przez nasze federalne centrum szkoleniowe z siedzibą w Le Mans, są jedyne w swoim rodzaju. Jedyne mistrzostwa Europy, w których wszyscy kierowcy ścigają się w ramach wspólnego podmiotu Akademii FFSA, łączą w sobie dostępność finansową i uczciwość sportową. W nadchodzącym sezonie francuskie F4 kontynuuje swoją dynamikę, wprowadzając jednomiejscowe samochody nowej generacji 4 F2 FIA Mygale, charakteryzujące się zwiększonymi osiągami, ale także większym bezpieczeństwem. », deklaruje Nicolas Deschaux, prezes Francuskiej Federacji Sportów Motorowych, o nowej erze dla F4. 

Dyscyplina, która ma być bardziej dostępna w 2022 roku dzięki cenom „najbardziej konkurencyjny na rynku. » « W 2022 roku pojawi się 4. generacja FIA F2. Federacja zdecydowała się zainwestować w nowe F4 od przyszłego roku, z jednej strony, aby zachować zgodność z przepisami FIA, w szczególności w zakresie nowych elementów bezpieczeństwa, takich jak aureola i z drugiej strony, aby pozostać konkurencyjnym na rynku europejskim. Po przetestowaniu Mygale Renault generacji 2, okazuje się ona znacznie bardziej wydajna niż obecna i powinna lepiej przygotować pilotów do przejścia na nią F3. », sędzia ze swojej strony Christophe Lollier, Krajowy Dyrektor Techniczny Francuskiej Federacji Sportów Motorowych.

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)