Saintéloc Racing obstawia wyścigi jednomiejscowe

Saintéloc Racing, regularnie biorący udział w różnych mistrzostwach GT, a nawet w rajdach od ponad 10 lat, zdecydował się opuścić swoją strefę komfortu i odkryć jednomiejscowe samochody od 2022 roku z wieloma ambicjami na przyszłość.

opublikowany 16/04/2022 à 17:22

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Saintéloc Racing obstawia wyścigi jednomiejscowe

Saintéloc Racing odbył już swoje pierwsze przejazdy w Barcelonie z Théophile Naëlem. ©Saintéloc

FFSA GT, GT World Challenge Europe, IGTC, od prawie 20 lat Saintéloc jest jedną z najlepszych referencji w świecie GT. Zespół Saint-Etienne również szuka dla siebie miejsca Rajd samochodowy gdzie Nicolas Ciamin i Sean Johnston reprezentują go szczególnie w WRC2. Ale na rok 2022 struktura Sébastiena Chetaila postanowił zrewidować swoje plany tworząc nową gałąź sportu.

Począwszy od tego sezonu, Saintéloc Racing rzeczywiście sprawdzi się jednomiejscowy odkrywając w ten sposób dla niej nowy wszechświat. Do realizacji tego projektu szef francuskiego zespołu zwrócił się do Morgana Carona, byłego DTN FFSA, wcześniej także pracującego w FIA.

„Sébastien Chetail przez kilka lat wpadł na pomysł dodania kolejnej struny do swojego łuku, uruchamiając dział samochodów jednomiejscowych w Saintéloc Racing” – wyjaśnił nam Morgan Caron w Nogaro. Poprosił mnie, abym do niego dołączył, aby pomóc mu w tworzeniu struktury oddziału i nadzorowaniu tego jednoosobowego sektora, który obecnie tworzymy. Ta koncepcja kierowania zespołem wyścigowym zawsze mnie trzymała i miałem ją na uwadze. Kiedy wpadł na ten pomysł, skontaktował się ze mną i od razu nawiązaliśmy współpracę. Mamy ten sam stan umysłu. Mamy wolę i środki, żeby dobrze sobie radzić. »

Spotkaj się w Spa

Sezon 2022 będzie zatem wielkim debiutem Saintéloc Racing w samochodach jednomiejscowych. Ponieważ F4 France działa bez zespołów, struktura Sébastiena Chetaila zdecydowała się spojrzeć na drugą stronę Pirenejów, gdzie hiszpańska F4 stopniowo zyskuje na popularności.

„Podjęliśmy decyzję o przejściu do F4 Spain, gdzie będziemy mieć trzy samochody w barwach Saintéloc” – kontynuuje Morgan Caron. Oficjalnie dołączymy do mistrzostw od lipca, ponieważ zapisy zostały już zamknięte ze względu na późne rozpoczęcie projektu. Do końca sezonu będziemy więc mieli dzikie karty z rundy Spa-Francorchamps (8-9 lipca). »

Wybór, który można wytłumaczyć różnymi czynnikami, a w szczególności organizacją mistrzostw Hiszpanii. „F4 Spain w ostatnich latach stale się rozwija i jej poziom jest bardzo dobry” – podkreśla nasz rozmówca. Filozofia mistrzostw była również ważnym elementem naszej decyzji. Zarządza nim stowarzyszenie drużyn, oprócz oczywiście Hiszpańskiej Federacji. Istnieje potrzeba dołożenia wszelkich starań, aby zapewnić, że w budżetach proponowanych pilotom nie będzie żadnych odchyleń. Dla wszystkich obowiązuje bardzo podobny cennik, co pozwala uniknąć wyścigu o przebicie. Dzięki temu mamy zdrowsze ramy, w których wszystkie drużyny mogą odnieść ostateczne zwycięstwo, w przeciwieństwie do niektórych mistrzostw. »

Oczekując na oficjalny debiut w zawodach w lipcu i potwierdzenie całego składu, Saintéloc Racing będzie mogło liczyć na Théophile Naël, który „już dołączył do projektu”. »

F4 i nie tylko

Pragnąc zawsze dobrze sobie radzić i odgrywać wiodącą rolę, gdziekolwiek się pojawi, zespół Saint-Étienne zamierza rozszerzyć swój projekt poza F4 Spain. Jeśli w 2022 r. będzie można go zobaczyć tylko na Półwyspie Iberyjskim, to w 2023 r. nastąpi prawdziwy start projektu z większą obecnością w jednomiejscowej piramidzie.

„Od przyszłego roku będziemy obecni na Bliskim Wschodzie, uczestnicząc w F4 UAE” – przyznaje Morgan Caron. Celem jest następnie dołączenie do FRECA. Jesteśmy w trakcie rozmów z Renault Alpine i promotorami, aby zobaczyć, jak zintegrujemy się z mistrzostwami.

Naszym pragnieniem jest być obecnymi w całej piramidzie jednomiejscowej. Krok po kroku będziemy budować bardzo solidny i poważny fundament. W ciągu najbliższych dwóch lat naszym celem jest zdobycie dobrej pozycji w F4 i FRECA, ale istnieje chęć wejścia w to F3 et F2 krótkoterminowy. »

Théophile Naël jeździł już w Saintéloc Racing w Barcelonie. © Sainteloc

Budowanie mocnego fundamentu

Oprócz pojawienia się w szeregach Morgana Carona, Saintéloc Racing zamierza wprowadzić nową strukturę i zamierza rekrutować, a nie czerpać z jego zasobów, aby nie zakłócać prawidłowego funkcjonowania zespołu.

„Utworzenie jednoosobowego oddziału w Saintéloc nie ma na celu rozbierania i destabilizowania tego, co już istnieje”, wyjaśnia były DTN FFSA. Będzie to odrębna jednostka o strukturze technicznej złożonej z inżynierów i mechaników, która zostanie dodana do już istniejącej. Jesteśmy w fazie intensywnej rekrutacji. Mamy już dobrze zorganizowany dział techniczny wraz z przybyciem Juliena Simona-Chautempsa (byłego inżyniera Kimiego Räikkönena) i inżynierów, którzy mają już doświadczenie w F4.

Dajemy sobie środki, aby odnieść sukces, otaczając się najlepszymi ludźmi w ramach tego projektu, aby pokazać, że Saintéloc jest również zespołem wzorcowym w samochodach jednomiejscowych i że w dłuższej perspektywie będziemy w stanie wygrywać wyścigi i mistrzostwa. Rok 2022 to wielka, prawdziwa sesja treningowa z próbami i wyścigami. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby dobrze wypaść, ale nie wmawiamy sobie, że chcemy od razu zostać mistrzami. »

Mając na celowniku F2 i F3, Saintéloc Racing nie ma obecnie wsparcia ze strony producenta samochodów jednomiejscowych, takiego jak niektóre zespoły, takie jak Prema, przyzwyczajone do witania kierowców. Ferrari ou czerwony Byk w ostatnich latach. Wydaje się, że pojawienie się Audi w 2026 roku nabiera kształtu, wsparcie niemieckiego producenta „wpisuje się w pomysły” zespołu Saint-Etienne, który jeździ już R8 w GT.

CZYTAJ TAKŻE > Zespół Saintéloc Junior Team ufa młodzieży

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)