Bagietka z sosem amerykańskim

Po wzięciu udziału w rundzie IndyCar Series w St. Petersburgu Bertrand Baguette odbył swoje pierwsze okrążenia za kierownicą Conquest Racing Dallara w Barber Motorsports Park.

opublikowany 01/04/2010 à 18:01

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Bagietka z sosem amerykańskim

Bertrand Baguette realizuje swój amerykański sen. Po próbie dotarcia do wybiegów F1, pochodzący z Verviers dostał się do programu IndyCar Seria i już wszedł w praktykę. W ostatni weekend mistrz Formuły Renault Seria 3.5 wzięła udział w drugiej rundzie mistrzostw USA w St. Peterburgu (Floryda), zanim dołączyła do Barber Motorsports Park na pierwsze testy.

« To właśnie na torze Barber Road w Alabamie przeżyłem ten historyczny moment, wyjaśnia belgijski kierowca roku 2009. W sumie przejechałem nie mniej niż 66 okrążeń, czyli 224 km, za kierownicą samochodu, którym w Sankt Petersburgu jeździł Mario Romancini, mój przyszły kolega z drużyny. Conquest Racing naprawdę zagrało w tę grę, ponieważ mogłem mieć trzy nowe komplety opon. »

« Bardzo szybko nabrałam w tym pewności jednomiejscowy ale zupełnie inne od tych, którymi latałem do tej pory w Europie. Amerykański samochód jest cięższy (900 kg) i bardziej fizyczny: nie ma wspomagania kierownicy. Jest też sprzęgło nożne. Jest również sztywniejszy u podstawy; gorzej wspina się po krawędziach. Nie wiem, czy tak będzie na amerykańskich torach drogowych, ale tor był dość wyboisty. W każdym razie jestem zachwycony zakończeniem dnia testów na torze, na którym 11 kwietnia zadebiutuję. »

Rzeczywiście belgijskiemu kierowcy pozostał tydzień do startu w mistrzostwach Stanów Zjednoczonych w samochodach jednomiejscowych. Wcześniej Bertrand Baguette chciał spróbować swoich sił w innej dziedzinie niż okrążenia. „ Zrobiłem wiele pit stopów, ponieważ są one jednym z kluczy do sukcesu w serii IndyCar. Oczywiście nie zawsze jest gigantyczne miejsce na trybunach i trzeba się ponownie wypalić, żeby zaoszczędzić czas. »

Zachowanie Bertranda Baguette’a zarówno na torze, jak i poza nim przekonało już Erica Bachelarta, rodaka kierowcy i właściciela Conquest Racing. „ Oczywiście relacje między Bertrandem a jego inżynierem toru układały się bardzo dobrze. Nasza współpraca zaczyna się na bardzo dobrych podstawach; komunikacja jest dobra. Ze ściśle chronometrycznego punktu widzenia nie możemy tak naprawdę ocenić jego występu na torze Barber, ponieważ tego dnia na torze było tylko dwóch debiutantów. Ale Bertrand ich zdominował, co dobrze wróży. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz