Didier Perrin: nowy F2: „więcej ewolucji niż rewolucja”

Dyrektor techniczny F1 Didier Perrin rozmawiał z AUTOhebdo na temat zmian wprowadzonych w jednomiejscowym samochodzie przed rozpoczęciem sezonu 2020.

opublikowany 31/03/2020 à 17:44

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Didier Perrin: nowy F2: „więcej ewolucji niż rewolucja”

Jak zaprojektowano samochód?

Przed rozpoczęciem sprawdziliśmy najpierw, czy możemy zmodyfikować obecny samochód, aby dostosować go do 18-calowych felg, nie kwestionując całkowicie układu zawieszenia, hamulców itp., ponieważ chcieliśmy dokonać zmiany przy rozsądnych kosztach.

Co poza oponami zostało zmienione w samochodzie?

Wprowadzono drobne zmiany w zawieszeniu: wsporniki piasty są umieszczone wyżej w porównaniu do reszty samochodu. Wprowadziliśmy także zmiany w aerodynamiki, ponieważ zwiększenie rozmiaru i masy kół zwiększyło powierzchnię czołową jednomiejscowy i stąd ten przeciąg. Pomiędzy tarczami a obręczą jest teraz więcej miejsca. A wszystko to oczywiście nie szło w dobrym kierunku dla występu. Dlatego zamontowaliśmy panele zamykające wnętrze felg, tak aby przepływ powietrza nie przedostawał się przez koła i nie zakłócał pracy pozostałych elementów aerodynamiki samochodu. Ogólnie rzecz biorąc, jest to bardziej ewolucja niż rewolucja.

Jak wyjaśnisz, że pomimo wzrostu masy i oporu samochód wydawał się szybszy niż w zeszłym roku w Bahrajnie?

Aby zrekompensować negatywne skutki oporu i masy, dodano płaskie przedłużenia dolnej części, aby zwiększyć wydajność dyfuzora, jednocześnie zwiększając nieco moc silnika, aby uzyskać od 25 do 27 dodatkowych koni mechanicznych w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na koniec z radością odnotowaliśmy wzrost wydajności wynikający z dodatkowego zysku uzyskanego przez opony Pirelli.

Pirelli nie miało zbyt wiele czasu na zaprojektowanie 18-calowych kół F2. Czy to Cię martwi?

NIE. Nie mam żadnych obaw co do ich zdolności do rozwijania swoich opon. Mają już doświadczenie z 18-calowymi oponami. Pamiętajcie, że w 2015 roku przeprowadziliśmy testy w Monako. Pirelli pracowało nad tym od dłuższego czasu i ten rodzaj średnicy jest często stosowany w innych dyscyplinach. Pirelli nie zaczynało od czystej kartki. Nigdy nie miałem najmniejszych zmartwień. Tej zimy bardziej martwiły mnie hamulce…

To znaczy?

Samochód w konfiguracji 18-calowej będzie jechał szybciej niż w konfiguracji 13-calowej. Skoro więc jest szybszy i cięższy, to jeśli będziemy trzymać się praw fizyki, hamulce będą częściej wykorzystywane. Mimo wszystko nie kwestionowaliśmy średnicy tarcz, bo wiązałoby się to z wymianą zbyt wielu elementów samochodu. Dlatego też postanowiliśmy zwrócić szczególną uwagę na chłodzenie tarcz i zacisków nowymi czerpakami dostosowanymi do nowego kształtu felg, gdyż wiemy, że hamulce będą miały więcej pracy.

0 Zobacz komentarze)