Ferrari zainteresowane IndyCar i Endurance

Mattia Binotto ujawniła, że ​​Scuderia Ferrari ocenia udział w IndyCar i/lub LMDh w Endurance jako efekt spadku budżetu F1, który zacznie obowiązywać od 2021 roku. 

opublikowany 15/05/2020 à 10:04

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ferrari zainteresowane IndyCar i Endurance

Rzeczywistość czy blef? Mattia Binotto ujawniła zaskakującą informację podczas rozmowy z mediami SkySport Italia w czwartek, 14 maja wieczorem. Główny zespół Stabilny Ferrari ogłosiło, że The Reds rozważają możliwy program Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) lub w IndyCar.

Zobowiązania te zostaną podjęte w najbliższej przyszłości w celu przeniesienia sił pracowniczych pozostawionych w związku z ograniczeniem budżetowym Formuła 1 2021 wkrótce. „Kapitał budżetowy”, który raczej nie podoba się marce Maranello. „Ferrari jest przepojone społeczną odpowiedzialnością wobec swoich pracowników, wyjaśnił Mattia Binotto, i chcemy mieć pewność, że każdy z nich będzie miał swoje miejsce w przyszłości.

Z tego powodu rozpoczęliśmy ocenę alternatywnych programów i Potwierdzam, że oglądamy IndyCar, która obecnie jest kategorią bardzo odmienną od naszej (F1), ale w której w 2022 roku nastąpi zmiana przepisów. 

Obserwujemy także światWytrzymałość i inne mistrzostwa. Postaramy się dokonać najlepszego wyboru. »

Wytrzymałość oczywiście mieściłaby się w ramach DMLh, kilka Wielcy rywale Ferrari w GTE poważnie myślą opracować prototyp zgodnie z tą zasadą jak Porsche, a długo wyczekiwany powrót Prancing Horse w najwyższej kategorii to marzenie fanów i miłośników 24 godziny Le Mans.

IndyCar byłby natomiast znacznie bardziej zaskakującym scenariuszem. W 1986 roku włoska firma dokładnie przemyślała przeprawę przez Atlantyk z jednomiejscowy jego produkcji bez zanurzania się; ale ten manewr był (już) polityczny. 

Enzo Ferrari za wszelką cenę chciał utrzymać w Formule 12 własny silnik V1, wbrew decyzji FIA o przyjęciu V8 jako jedynej architektury. Postanowił więc wywołać widmo wyjazdu do CART (dawna nazwa IndyCar). Ten manewr zastraszenia zadziałał doskonale i Ferrari było w stanie utrzymać swoją V12 w wyścigach Grand Prix przez prawie 10 kolejnych lat. 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz