Finałowe fajerwerki w Dijon!

Sprawozdanie ze spotkania V de V Endurance Series w Dijon.

opublikowany 30/06/2015 à 10:38

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Finałowe fajerwerki w Dijon!

4 godzin V V Wytrzymałość Proto: Niesamowity sukces CD Sport

Kosztem śmiałej strategii Kevin Bole Besançon, Thomas Accary i Jean-Ludovic Foubert narzucają Normę M20 FC nr 30 CD Sport na koniec czwartego spotkania w sezonie, w którym rywalizacja trwa wyjątkowo cztery godziny.

Wyjątkowy moment, wyjątkowa strategia. Jeśli niektóre zespoły, takie jak IDEC Sport Racing, zdecydują się wysłać na start swojego elitarnego kierowcę, inne, jak CD Sport z numerem 30, faworyzują kierowcę Gentleman. Dimitri Enjalbert na Ligierze JS 53 Evo 2 wyznacza tempo przed Yannem Clairayem z numerem 92, a załoga, którą tworzy z Patrice'em i Paulem Lafargue, na stałe zajmie czołowy duet, aż do spadku poza Top-5 na 1h30 od końca, w zależności od pit-stopów i handicapów pit-stopów.

W tej chwili poważnym pretendentem do zwycięstwa wydaje się IDEC Racing Ligier z numerem 15 (Frédéric i Nicolas Da Rocha / Cavailhes), podczas gdy JRT/AB Sport Auto Norma z numerem 56 (Domingues / Tardieu / Vozniak) wciąż może w to wierzyć w wyczynie. Niestety, pierwszy padł ofiarą problemu technicznego, drugi traci równowagę z powodu zbyt dużej liczby przystanków, których nie należy przestrzegać na koniec trasy. W przypadku numeru 17 trasa została zakłócona przez lekkie zejście z toru w wyniku przebicia opony. Strata czasu jest minimalna, ale będzie miała poważne konsekwencje. Odzyskując prowadzenie na pół godziny przed końcem, kości wydają się rzucone, ale dzięki swojej niecodziennej strategii numer 30 obejmuje prowadzenie na pięć minut przed metą i pomimo ostatniego przejazdu przez pit lane wyszedł na prowadzenie Ligiera z numerem 17 na ostatnim okrążeniu. Linię mety przekracza zaledwie 5 sekund przed rywalką i jako jedyna obejmuje prowadzenie w mistrzostwach.

„Szalona strategia, która ostatecznie się opłaciła”, cieszy się Bole Besançon. „Wykonaliśmy świetną robotę, ani kierowcy, ani zespół nie popełnili żadnego błędu, a my po prostu zaatakowaliśmy. Na koniec zabrakło mi radia i nie miałem pojęcia, gdzie jestem w rankingu. Myślałem, że będę drugi, byłem bardzo rozczarowany podczas okrążenia zwalniającego i dopiero po powrocie do boksów dowiedziałem się radosnej wiadomości. »

Piekielny duet ostatecznie poprzedza na podium Normę nr 42 Didiera de Didiera Becka / Christophe’a Kubricka / Xaviera Michela, zwycięską w rankingu Prestige, nr 41 Marca Faggionato / Jensa Petersena i nr 40 Davida Zollingera / Philippe Mondolot / Christian Vaglio Giors. Palmyr powraca! Z drugiej strony mniejszy sukces w TFT i Graff?

3-godzinny Endurance GT / Turystyka: Visiom wygrywa w sprincie

Wspaniałe zwycięstwo Ferrari 458 GT2 nr 2 w rękach załogi Thierry'ego Perriera / Jean-Paula Pagny'ego / Jean-Bernarda Bouveta. Sukces ekipy Visiomu jest niekwestionowany, walka na wszystkich poziomach stawki była zacięta, a podium niepewne aż do ostatniego okrążenia. Wraz z pojawieniem się LM P3 rozpoczyna się nowa era w GT!

Placée en pole position, la n°2 doit rapidement céder aux Pescarolo 02 et Ginetta LMP3 qui profitent de la longue ligne droite dijonnaise pour creuser l?écart. Un coup de théâtre survient néanmoins après seulement 20 minutes lorsque la Porsche 911 GT3-R n°1, alors pilotée par Patrice Lafargue en 4e position, est percutée par un retardataire qui reprenait la piste après unesortie. Dès lors, au gré des ravitaillements et passages obligatoires par les stands, mais également des soucis qui touchent les protos (mécanique pour le premier, crevaison pour le second), la Ferrari mène son petit bonhomme de chemin et retrouve la première place à un quart d?heure de la fin. Le deuxième succès cette saison pour l?équipage – après le Mugello – qui s?empare ainsi des commandes du Challenge.

„Szkoda, że ​​Patrice i Paul Lafargue zostali wyeliminowani z wyścigu tak wcześnie, ponieważ lubimy się z nimi mierzyć”, przyznaje Jean-Paul Pagny. „Wróciliśmy do wyścigu, mistrzostwa zostały wznowione, a to dobrze wróży na przyszłość. » Jedyną obawą dla zawodniczki nr 2 było lekkie zejście Bouveta z toru na kilka minut przed metą, bez konsekwencji, co pozwoliło jej przejąć flagę w szachownicę z przewagą 56 nad Moslerem nr 6. zwyciężył w GTV8 z Oliverem Camposem i KostasemKanaroglou. Dowodem intensywności na torze jest samochód zespołu Escuela Espanola de Pilotos, który wyprzedza Ferrari 2 GT458 nr 3 AF Corse z Montermini / Cordoni / Zanuttini tylko o sekundę!

Jeszcze mocniej, jeśli drugi Mosler, numer 8 de Martina / Salvadore, zaoferuje dublet hiszpańskiej drużynie w GTV2, zajmując 5. miejsce (za Mercedes nr 70 Bruno i Edwina Stucky / Yerly), trio Van de Vyver / Carugati / Terrier (Audi R8 LMS) wkracza na trzeci stopień podium w tej kategorii, za Porsche nr 93 firmy Decultot / Fontaine na samym końcu pętla. . Ginetta LMP3 nr 671 (Lequeux / Naveaux / Robertson) uplasowała się na 8. pozycji i zwyciężyła w rankingu Protos / Silhouette, wyprzedzając SFV8 nr 96 firmy Solution F i GC10-V8 firmy Gomez / Coigny.

Teraz przyszedł czas na zasłużony odpoczynek zawodników. Do zobaczenia w Le Castellet od 18 do 30 sierpnia podczas powrotu do szkoły, który zapowiada się wybuchowo!

0 Zobacz komentarze)