Co powinieneś wiedzieć o Cem Bolukbasi

Nowy członek stawki F2022 2, Cem Bolukbasi, wyróżnia się dość nietypową karierą kierowcy. Skoncentruj się na podróży Turka z rzeczywistości wirtualnej do realnej w mgnieniu oka.

opublikowany 15/01/2022 à 10:27

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Co powinieneś wiedzieć o Cem Bolukbasi

Cem Bolukbasi wystartuje w całej kampanii F2 w 2022 roku. ©EuroFormula Open

Jak wielu młodych ludzi pasjonujących się sportami motorowymi, Cem Bolukbasi podjął pierwszą próbę. Następnie, w wieku 9 lat, Turek zaczął grać w karting w 2007 roku, biorąc udział w lokalnych mistrzostwach, nie robiąc przy tym zbyt wiele hałasu. Po nieśmiałym starcie w 3 roku zajął 2009. miejsce i kontynuował ściganie się w kartingu do 2012 roku, gdzie wspólnie brał udział w Rotax Max Challenge Belgium, Rotax Max Euro Challenge i Rotax Max Wintercup, po czym nagle przerwał karierę w sportach motorowych. 

Nie mając realnych perspektyw na rozwój w tej dziedzinie, Cem Bolukbasi zdecydował się przejść do świata wirtualnego, a dokładniej do e-sportu. Zawsze zafascynowany sportami motorowymi mieszkaniec Stambułu wziął udział w Formule 2017 eSports Series, w której rywalizował z McLarenem w 2019 r., jednocześnie rozglądając się za możliwą okazją do zdobycia miejsca w dowolnej serii w prawdziwym życiu. Szansa, która pojawi się w XNUMX roku po nowej wirtualnej kampanii na temat gry wideo F1 z Toro Rosso.

  • Od wirtualnego do realnego

Cieszący się dużą popularnością w Turcji Cem Bolukbasi powraca na prawdziwe tory w 2019 roku. Pochodzący ze Stambułu, wspierany przez turecki zespół Borusan Otomotiv Motorsport, bierze udział w dwóch spotkaniach (Paul Ricard i Misano) serii GT4 European Series, gdzie zdobył czołową 10-tkę w czterech wyścigach. Poza tym ma luksus rywalizacji w przedostatniej rundzie Formuły Renault w Hockenheim z zawodami M2 bez świecenia tam.

Cem Bolukbasi wystartuje w sezonie 2022 F2.

Na torze Hockenheim Cem Bolukbasi bierze udział w swojej pierwszej rundzie Formuły Renault. ©DPPI/C. Powodzenia DPPI

Czując się komfortowo na asfalcie pomimo długiego okresu nieobecności w świecie wyścigów, Cem Bolukbasi kontynuuje tam swoją przygodę i angażuje się w pełnym wymiarze godzin w GT4 European Series w sezonie 2020. Tym razem sukces jest już faktem, ponieważ Turek, wciąż wspierany przez Borusan Otomotiv Motorsport wraz ze swoim kolegą z drużyny Yağızem Gedikiem zajął 2. miejsce w Pucharze Pro-Am. Obaj mężczyźni wspólnie zdobyli dwa pole position i wygrali w szczególności dwa wyścigi. Seria wyników, które pozwalają mu mieć aspiracje do czegoś więcej przez resztę swojej kariery, która jest teraz realna, a nie wirtualna.

Choć to w GT4 sprawdził się, Cem Bolukbasi nie zapomniał o swoich marzeniach o jednomiejscowym samochodzie. Wykorzystując dynamikę swojego wspaniałego sezonu 2020, Turek trafia w dziesiątkę i rozpoczyna kampanię z napiętym harmonogramem. Po międzylądowaniu w Azji, w którym startuje F3 Asia z BlackArts Racing (9. miejsce z 61 punktami), Bolukbasi osiąga porozumienie z Van Amersfoort Racing w sprawie udziału w Euroformula Open. Za kierownicą Dallary 320 Stambuł pozostawia niezatarte wrażenie, a nawet zapewnia bardzo dobre osiągi. Najwyraźniej czuł się komfortowo, dwukrotnie wspiął się na najwyższy stopień podium i zajął 5. miejsce w mistrzostwach, a wszystko to bez udziału w pierwszych trzech spotkaniach. Ostatecznie udaje mu się pokonać kierowców, którzy w przeciwieństwie do niego przeszli tradycyjne szkolenie i przeszli przez różne kategorie pojazdów jednomiejscowych. 

  • Skok w F2

Niezwykły jest jego pierwszy pełny rok w samochodach jednomiejscowych, Cem Bolukbasi miał prawo spróbować swoich sił bezpośrednio w F2 podczas testów na koniec sezonu w Abu Zabi, między innymi z Charouzem. Oczywiste jest, że testy te były rozstrzygające, ponieważ Turek ostatecznie podpisał kontrakt z czeską strukturą na cały rok finansowy 2022, pomijając w ten sposób pola FRECA i F3, które mimo wszystko mają fundamentalne znaczenie dla rozwoju każdego młodego kierowcy.

« Gdybym nigdy nie brał udziału w Formule XNUMX eSports Series, nigdy nie miałbym szansy zasiąść za kierownicą prawdziwego samochodu, nie byłbym tu, gdzie jestem dzisiaj, wyjaśnia główna zainteresowana osobaBardzo ważne jest, aby być pierwszym symulatorem wyścigów, który to osiągnie, ponieważ może to dać ludziom nadzieję. Jeśli uda mi się przejść ze sportów elektronicznych F1 do Formuły 2, myślę, że każdy może to zrobić. »

W wieku 23 lat ten, który pewnego dnia był kierowcą wyścigowym, nadal żyje swoim marzeniem i obecnie przygotowuje się do nauki w F2, mając nadzieję, że pewnego dnia może dotrze do F1, ale nie wirtualnie.

CZYTAJ TAKŻE > Cem Bolukbasi zobowiązuje się do Charouza

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)