Rekordowy kalendarz 14 rund Formuły 2 na rok 2022

Po rozegraniu w tym roku ośmiu rund, w szczególności trzech wyścigów w weekend, w 2 roku Formuła 2022 odbędzie się czternaście razy, co będzie rekordem.

opublikowany 16/10/2021 à 17:48

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Rekordowy kalendarz 14 rund Formuły 2 na rok 2022

Kierowcy narzekali (słusznie) na zbyt dużą przerwę pomiędzy seriami. Formuła 2 W tym roku ? Promotor odpowiedział mocnym uderzeniem! W 2022 roku nie będzie ośmiu spotkań jak w 2021, ale czternaście. Oczywiście wzrost wynika z powrotu do dwóch wyścigów w weekend, ale od czasu jej powstania w 2017 roku seria nigdy nie miała więcej niż 12 weekendów wyścigowych.

Koniec z długimi tunelami bez biegania. Cóż prawie. Pomiędzy przedostatnią rundą w Soczi (23-25 ​​września) a zaplanowanym na 18-20 listopada finałem w Abu Zabi miną zaledwie dwa miesiące. Sezon, który podobnie jak w 2020 r. rozpocznie się w Bahrajnie, będzie w każdym razie miał tę zaletę, że zakończy się miesiąc wcześniej niż w tym roku.

Pierwszy raz w Imola i Zandvoort

Po przejechaniu przez Dżuddę pole Formuły 2 po raz pierwszy w swojej historii pojedzie do Imoli, przed typowym europejskim programem, na który składają się Barcelona, ​​Monte Carlo, Baku, Silverstone, Spielberg i Budapeszt. jako F1 i jak jej młodsza siostra Formuła 3F2 weźmie udział w potrójnym wyścigu Spa-Francorchamps / Zandvoort / Monza, który będzie także jego pierwszym występem na torze Batavian.

Francuski tor w Castellet, pozostawiony już w latach 2020 i 2021, nadal nie będzie gospodarzem F2, po tym jak przejechał tam po raz ostatni w 2019 roku. Dwudziestu dwóch kierowców, którzy powinni utworzyć stawkę, weźmie udział w 28 wyścigach w 2022 roku! „Mam przyjemność zaprezentować Państwu najbardziej rozbudowany kalendarz w historii Formuły 2, – wyraził w komunikacie prasowym promotor mistrzostw Bruno Michel. „To drugie wynika z chęci interesariuszy F2 do jak najczęstszego kontaktu z F1.”

„Wiele torów wyraziło chęć umieszczenia nas w swoim weekendowym programie, ale z oczywistych powodów kosztowych nie możemy dalej zwiększać liczby rund”.. Naturalnie przy tak dużej liczbie wyścigów i spotkań pojawia się pytanie o rosnące koszty. „Harmonogram będzie oczywiście powodował zwiększenie budżetu naszych zespołów, ale będziemy ich wspierać, aby jak najlepiej sobie z tym poradzili”.

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)