Seria FR 3.5: 24 samochody na starcie

W najbliższy weekend na torze Motorland Aragon wystartują 24 samochody. Jeśli chodzi o sukcesję Bertranda Baguette’a, panuje niepewność.

opublikowany 09/04/2010 à 15:59

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Seria FR 3.5: 24 samochody na starcie

Formuła Renault Seria 3.5 rozpoczyna sezon 2010, w którym zakończył się poprzedni, na hiszpańskim torze Motorland Aragon. Komitet Organizacyjny World Series by Renault wybrało dwanaście drużyn (lista poniżej). Zespoły SG Formula i Interwetten.com Racing – zarządzane przez Motorsport Consulting GmbH – nie zostały wybrane. Z drugiej strony w dyscyplinie pojawia się nowa struktura FHV Interwetten.com – zarządzana przez FHV GmbH – zwiększając liczbę jednomiejscowych pojazdów do 24.

Na obozie francuskim jest to rozczarowanie, gdyż SG Formula była jedną z dwóch francuskich drużyn i umieściła w swoich szeregach Jean-Erica Vergne, bardzo poważnego kandydata do zwycięstwa. Pilot z czerwony Byk Junior Team szczególnie wyróżnił się podczas testów przedsezonowych, znakomicie pokonując na zmianę okrążenia w serii FR 3.5 oraz w F3 Brytyjski. Od teraz francuskie nadzieje pokładają w Nathanaëlu Berthonie (International Draco Racing) i Nelsonie Panciatici (Junior Lotus Racing).

Będą jednak musieli zmierzyć się z bardziej doświadczonymi kierowcami, takimi jak Jon Lancaster (Fortec Motorsport), Mikhail Aleshin (Carlin), Brendon Hartley (Tech 1 Racing), Federico Leo (Pons Racing), Greg Mansell (Comtec Racing), Sten Pentus (Fortec Motorsport), Daniil Move (Junior Lotus Racing) i Julian Leal (międzynarodowe Draco Racing). Jednak doświadczenie nie jest jedynym słowem kluczowym i kierowcy tacy jak Stefano Coletti (Comtec Racing), Albert Costa (Epsilon Euskadi) i Daniel Ricciardo (Tech 1 Racing) mam nadzieję, że wypadnie dobrze.

Spotkania Formuły Renault w tym sezonie zmieniają kształt. Odtąd odwrócona siatka nie jest już odpowiednia. Każdy dzień zawodów będzie od siebie niezależny, a przed każdym z dwóch wyścigów, w sobotę i niedzielę, odbędzie się sesja kwalifikacyjna. Pozwoli to słabo sklasyfikowanemu kierowcy w sobotę zachować szanse na zwycięstwo w niedzielę, nie „potępiając” jednocześnie zwycięskiego kierowcy pierwszego wyścigu z zasadą odwróconej siatki.

Ponadto, z wyjątkiem Monako, gdzie w programie przewidziano tylko jeden wyścig, samochody będą ścigać się w sobotę w lekkiej konfiguracji aerodynamicznej. Mniejszy tylny spojler, ograniczony kąt skrętu, zakaz stosowania progów: kierowcy będą musieli wiedzieć, jak kontrolować swój samochód w dwóch różnych konfiguracjach, co może pomóc w zmianie hierarchii z jednego wyścigu na drugi. Pierwsze spotkanie w sezonie odbędzie się w najbliższą sobotę, 17 kwietnia, a pierwszy wyścig w sezonie odbędzie się o godzinie 14:XNUMX.

0 Zobacz komentarze)