IndyCar – Tristan Vautier bez powodzenia

W Mid-Ohio po dobrych kwalifikacjach Tristan Vautier, pechowy, nie był w stanie ukończyć wyścigu. Francuz wie jednak, że to tylko przełożenie.

opublikowany 09/08/2013 à 15:50

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

IndyCar – Tristan Vautier bez powodzenia

Nielakierowany Tristan Vautier w Mid-Ohio, z okazji 14. rundyIndyCar Seria. A mimo to rozpoczął weekend w najlepszy możliwy sposób. „Czułem się dobrze, wchodząc do kwalifikacji” przyznaje francuski debiutant. Zajmując czwarte miejsce w swojej grupie, udało mu się znakomicie przejść do Q4. „Wiedziałem, że muszę podjąć pewne ryzyko, ponieważ w pierwszej fazie kwalifikacji brakowało nam odrobiny rytmu, aby mieć nadzieję na wejście do czołowej szóstki i rywalizację w fazie finałowej, on kontynuuje. Zaatakowałem mocno i popełniłem błąd na 3. okrążeniu, co spowodowało lekkie uszkodzenie elementu aerodynamicznego. To utrudniło mi jazdę na ostatnim okrążeniu z pomiarem czasu. Skończyłem na 11. miejscu. Jednak nie zawiodłem się zbytnio, biorąc pod uwagę trudność tego toru. Myślę, że trudno byłoby przebić się przez tę szóstkę. »

Odkryty przez niego tor w Lexington Grenoblois mógł być zadowolony. Na krawędzi czołowej 10-tki dobry wynik był w jego zasięgu. Niestety następnego ranka, podczas rozgrzewki, pech dotknął mieszkańca Schmidt Peterson Motorsport. „Na czwartym okrążeniu usłyszałem duży metaliczny dźwięk w silniku, Mówi. Płonął tył mojego samochodu. Zepsuł się silnik, olej rozlał się wszędzie i byłem zmuszony zaparkować na trawie. » Niefortunny wypadek z poważnymi konsekwencjami, który zakończył się zmianą V6 i co za tym idzie karą 10 miejsc na starcie i spadkiem na 21. pozycję. Surowa kara, ponieważ tor w środkowym Ohio nie sprzyja wyprzedzaniu.

Ze względu na trzy przystanki w harmonogramie podjęto decyzję o szybkim zatrzymaniu, aby mieć wolną trasę. „Celem było uzyskanie bardzo stałych czasów, aby po pierwszym postoju znaleźć się przed częścią peletonu, wyjaśnia główna zainteresowana osoba. Jednak ta strategia nie opłaciła się, ponieważ zużycie paliwa obliczono na podstawie pierwotnego silnika. Ale zmiana doprowadziła do większej konsumpcji. W rzeczywistości kalibracja nie była taka sama, ponieważ mieszanka benzyny przyjęta w przypadku nowego silnika jest bogatsza i zużywa więcej. » I tutaj jest zmuszony oszczędzać paliwo, aby uniknąć dodatkowego przejazdu przez aleję serwisową. „Byłem zmuszony jechać na mapie silnika o maksymalnej oszczędności i bardzo wcześnie puścić przepustnicę do końca wyścigu, kontynuuje Tristan. Wiedziałem już w tym momencie, że nie mogę liczyć na nic więcej i że do samego końca będę tracił grunt pod nogami. Wyścig się wydłużał, nie walczyłem z nikim. Jedynym pozytywem jest to, że nauczyłem się oszczędzać benzynę! To rozczarowujące, pomiędzy zepsutym silnikiem, związaną z tym karą i niewłaściwą strategią odczuwamy frustrację. Top 10 było naprawdę w naszym zasięgu. »

Dołączając do najważniejszych mistrzostw samochodów jednomiejscowych przez Atlantyk, Tristan Vautier doskonale zdawał sobie sprawę, że czeka go skomplikowany sezon. Ale Grenoblois są nieustępliwi i nie poddają się. Ma talent. Wystarczy mu odrobina sukcesu, aby osiągnąć tak duży, długo oczekiwany wynik. Miejmy nadzieję, że ten ostatni wreszcie raczy stanąć po jego stronie podczas kolejnej rundy, która odbędzie się 25 sierpnia w Sonomie (Kalifornia).

0 Zobacz komentarze)