Grosjean, pomiędzy niecierpliwością a obawą

Francuz planował rozegrać pełny sezon w IndyCar przed strasznym wypadkiem na GP Bahrajnu. 

 

opublikowany 03/02/2021 à 19:09

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Grosjean, pomiędzy niecierpliwością a obawą

Romain Grosjean nie może się doczekać, aż wróci za kierownicę – co będzie etapem jego życia jako zawodowego kierowcy i entuzjasty. Odkryć na nowo wrażenia, których nie są w stanie zapewnić wszystkie wyścigi e-sportowe na świecie. 

Choć koniec jego podróży w Formuła 1 został nagrany w październiku ubiegłego roku, Francuz już to zrobiłIndyCar jego priorytetem jest odbicie się. Tuż przed GP Emilii-Romanii w Imola (31 października – 1 listopada) Dale Coyne Racing (DCR) złożył mu ofertę pełnego programu na rok 2021. 

Kusząca perspektywa dla Grosjeana, który jak wielu marzy o rywalizacji i dodaniu Indianapolis 500 do swojej listy osiągnięć. A potem było GP Bahrajnu, to piekielne pierwsze okrążenie, ta cudowna ucieczka z płomieni. I pytania, które towarzyszą tak znaczącemu doświadczeniu. 

« Po wypadku powiedziałem, że nie mam ochoty ścigać się na superspeedwayach jak Teksas czy Indianapolis, zwierzył się Grosjean po tym, jak oficjalnie ogłoszono jego przejście do IndyCar z DCR. Marzyłbym o wygraniu Indy 500, ale nie mam ochoty tego teraz robić.

Jako ojciec trójki dzieci muszę zachować rozsądek w swoich decyzjach i wyborach zawodowych. Nie czuję się komfortowo, nie tyle osobiście, co przy moich dzieciach i żonie. Mam zamiar przyjrzeć się krótkiej trasie Gateway, ale nie chcę ryzykować ". 

  • Decyzja rodzinna

Grosjean nie zamyka definitywnie drzwi do wielkich owalnych torów, ale pamięć o Bahrajnie jest wciąż zbyt świeża w pamięci zbiorowej, a zwłaszcza jego rodziny.

Francuz początkowo rozważał wzięcie urlopu naukowego. A potem naturalność i chęć walki na torze szybko wróciły w galopie. Patrząc na kalendarz Indycar, Grosjean zdał sobie sprawę, że w porównaniu z owami przeważały tory drogowe i uliczne, i osiągnięto porozumienie z DCR w sprawie przejścia na częściowy, ale wciąż obszerny program obejmujący 13 wyścigów z 17.

« Dużo rozmawialiśmy jako rodzina, wyjaśnił dalej zainteresowany. To decyzja zbiorowa. Nie miałem zamiaru sprzeciwiać się radom moich ludzi. Wspierali mnie przez cały czas trwania projektu. W projektowaniu mojego nowego kasku uczestniczyły także moje dzieci. Każdy musiał pogodzić się z tym wyborem ". 

Nowy hełm, w którym znajdziemy także Feniksa, symbol kojarzony z Grosjeanem od czasu jego niesamowitej ucieczki z płomieni w Sakhir. „ To jest część mojej historii – podkreślił trzeźwo.

  • Nowy język

Po dziesięciu latach spędzonych w Formule 1 Genevan przygotowuje się do odkrycia Nowego Świata. Czego on się spodziewa po drugiej stronie Atlantyku?

« Jest sporo rzeczy, których można się nauczyć– rozpoznał Grosjeana. Obwody, samochód, który nie ma wspomagania kierownicy. Będzie to dla mnie pierwszy raz od serii GP2 w 2011 roku. Do tego dochodzi tankowanie i towarzysząca mu strategia, ustawienia itp. 

Sposób wyrażania siebie też jest inny. W USA mówimy o milach na galon, aby porozmawiać o zużyciu benzyny. Znam litry na 100 kilometrów. Będę początkujący. Z pewnością będzie faza uczenia się ". 

Grosjean będzie musiał odkryć swoją nową maszynę podczas pierwszego testu zorganizowanego 1 lutego, jeśli sytuacja związana z pandemią umożliwi mu bezproblemowy wyjazd do Stanów Zjednoczonych. 

  • Renesans

Francuz, którego lewa ręka wciąż nosi blizny po poparzeniach odniesionych w Bahrajnie, nie spodziewa się, że podczas przedsezonowych testów będzie prezentował się na 100%. Ale jak się czuje psychicznie u progu ponownego spotkania z utworem? Czy poza uzasadnionym entuzjazmem nie odczuwa on odrobiny niepokoju?

« Jeśli chodzi o czystą jazdę, nie mogę się doczekać– odpowiedział Grosjean. Zima jest za długa. Cóż, jednocześnie moja ręka nie pozwoliła mi wcześniej jechać. 

Jeśli chodzi o obawy, w tej chwili nie wiem. Muszę poczekać, aż będę na starcie pierwszego wyścigu i zobaczyć, jak to jest znów jeździć w peletonie ". 

Będzie to 18 kwietnia w Barber w Alabamie, dzień po jego 35. urodzinach. Nowy początek jako forma odrodzenia.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz