Zwycięstwo zakończone 100. edycja Indianapolis 500 było pożądane i to spotkanie w końcu się uśmiechnęło outsidera w osobie Aleksandra Rossi. Amerykanin Andretti-Herta – kierowca Hondy zwyciężył przed wszystkimi faworytami na koniec wyścigu z nieoczekiwanym finałem.
Pierwsza część imprezy przez długi czas była zdominowana przez SPM – Honda, Andretti Autosport – Honda i Ed Carpenter Racing – Chevrolet z Jamesem Hinchcliffem, Ryanem Hunter-Reayem, Townsendem Bellem i Josefem Newgardenem.
Czterech kierowców przez kilka okrążeń wymieniało prowadzenie w rankingach, przeżywając wypadki wyścigowe, których głównymi ofiarami byli Juan Pablo Montoya (Team Penske – Chevrolet) popełnił sam błąd na 64. okrążeniu, czy nawet Michaił Aleszyn (SPM – Honda).
Czołowy kwartet zostanie jednak odcięty przez kierowców Andrettiego, Huntera-Reaya i Bella, którzy nawiązali kontakt w alei serwisowej po pierwszym kontakcie Castroneves na Bella, który nie był wówczas w stanie uniknąć swojego kolegi z drużyny.
Jeśli Alexander Rossi i Alex Tagliani (A.J. Foyt Enterprises – Honda) natychmiast zajęli prowadzenie w wyścigu, Helio Castroneves (Team Penske – Chevrolet) i Tony Kanaan (Chip Ganassi Racing – Chevrolet) przejęli kontrolę nad wyścigiem, zanim pierwsze miasto straciło szanse na zwycięstwo po lekkim kontakcie z JR Hildebrandem (Ed Carpenter Racing – Chevrolet), uszkadzającym tylną część jednomiejscowy Penske.
Kanaan wydawał się mieć silną pozycję na ostatnich okrążeniach, ale został zmuszony do ostatniego pit stopu, podobnie jak Josef Newgarden i Carlos Munoz (Andretti Autosport – Honda). Ratunku, którego nie wykona Alexander Rossi, który do samego końca postanowił spróbować szczęścia.
Ryzyko, które opłaciło się byłemu rezydentowi GP2 Series, który wygrał przed Munozem, Newgardenem i Kanaanem oraz zostaje pierwszym debiutantem, który wygrał Indy 500 od czasu Helio Castronevesa w 2001 roku. Charlie Kimball (Chip Ganassi Racing – Chevrolet) prowadzi Hildebranda i Hinchcliffe’a, a obrońca tytułu Dixon (Chip Ganassi Racing – Chevrolet) poprzedza Sébastien Bourdais (KVSH Racing – Chevrolet) oraz Will Power (Team Penske – Chevrolet), który znalazł się w pierwszej dziesiątce.
Helio Castroneves zajął 11. miejsce przed Oriolem Servią (SPM – Honda). Simona Pagenauda (Team Penske – Chevrolet) zajął 19. miejsce po tym, jak został szczególnie ukarany za niebezpieczny powrót do gry na trybunach.
Pełny raport i analizę Indianapolis 500, przygotowane przez naszego specjalnego korespondenta w Indianie, znajdziesz w numerze AUTO 2065tygodniowo, dostępny od jutra wieczorem od 22:XNUMX w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)