IndyCar – Redukcja punktów kwalifikacyjnych w Indy 500 w 2018 roku

Organizatorzy IndyCar Series ogłosili zmianę w systemie przydzielania punktów za kwalifikacje do Indy 500. Zmianie ulegnie także kolejność kwalifikacji na pozostałych torach owalnych.

opublikowany 24/01/2018 à 08:57

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

IndyCar – Redukcja punktów kwalifikacyjnych w Indy 500 w 2018 roku

Zakończono naliczanie punktów wszystkim kierowcom biorącym udział w kwalifikacjach do Indianapolis 500. Urzędnicy z IndyCar Seria ogłosiła drastyczne zmniejszenie przydziału punktów w tym zawsze bardzo oczekiwanym momencie sezonu.

Jeśli polemanowi słynnej amerykańskiej imprezy za swój wynik oferowano 42 punkty, 40 za drugie, 38 za trzecie… 24 punkty za dziesiąte, a następnie poprzez spadek z punktu do punktu aż do 33. miejsca, tylko 9 najlepszych kierowców otrzyma dodatkowe punkty.

System na rok 2018 będzie oparty na dziewięciu punktach dla zdobywcy pole position, ośmiu dla drugiego, siedmiu dla trzeciego… i zmniejszanych o jeden punkt aż do dziewiątego sklasyfikowanego kierowcy, który w ten sposób otrzyma jeden punkt.

Kwalifikacje zmodyfikowane na owalu

IndyCar Series ogłosiło również, że sesje kwalifikacyjne rozgrywane na pozostałych owach zostaną zmodyfikowane w ich organizacji. « Kolejność kwalifikacyjna we wszystkich zawodach na torze owalnym z wyjątkiem Indianapolis 500 zostanie ustalona na podstawie klasyfikacji mistrzostw.

Kolejność kwalifikacyjna zostanie ustalona w odwrotnej kolejności w mistrzostwach, przy czym kierowcy z największą liczbą punktów zakwalifikują się na końcu. Samochód bez punktów rozpocznie kwalifikacje na początku sesji.

Jeżeli więcej niż jeden samochód nie zdobył żadnych punktów w zawodach, o kolejności w kwalifikacjach zadecyduje losowanie tych samochodów. Kolejność kwalifikacyjna do Indy 500 nadal będzie ustalana w drodze losowania. »

Pozostałe zmiany regulacyjne zostały wprowadzone przed rozpoczęciem sezonu 2018. Dzień zbiorczych testów zostanie zorganizowany w Portland (Oregon) 30 sierpnia, dzień przed rozpoczęciem weekendu na tym torze, który w tym roku powróci do kalendarza.

Dodatek na opony zostanie zwiększony w przypadku pięciu wydarzeń w 2018 roku przez producenta Firestone. Na rundzie objazdowej Indianapolis, na imprezach Belle Isle w Detroit (Michigan), Teksasie, Toronto (Kanada) i na torze Iowa Speedway kierowcy skorzystają z dodatkowego zestawu opon. Z kolei kierowcy sklasyfikowani poza czołową 10-tką nie będą już mogli liczyć na dodatkowy komplet opon na pierwszą weekendową sesję treningową.

Zespołom, które nie będą mogły przetestować nowego zestawu aerodynamicznego zimą, zostanie przydzielone pół dnia na prywatne testy. Na tę okazję dopuszczony zostanie tylko jeden samochód na zespół podczas przejazdu, który musi odbyć się podczas pierwszych testów zespołu w 2018 roku.

Ostatecznie masy pustych jednomiejscowych samochodów ustalono na 734,8 kg dla rund drogowych, miejskich i krótkich owalnych oraz na 721,2 kg na superżużlu.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz