IndyCar – w stronę bardziej zróżnicowanych jednomiejscowych samochodów w 2015 roku

Pojawienie się w 2015 roku przyszłych zestawów aerodynamicznych opracowanych przez Hondę i Chevroleta powinno doprowadzić do lepszego zróżnicowania pojazdów jednomiejscowych, zdaniem zespołów wiceprezesa Hondy HPD.

opublikowany 08/08/2014 à 07:59

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

IndyCar – w stronę bardziej zróżnicowanych jednomiejscowych samochodów w 2015 roku

Nowe DW12IndyCar, przybyłe w 2012 roku, są podobne dla wszystkich zespołów. Prawie niemożliwe jest rozróżnienie, poza barwami specyficznymi dla pilota, a jednomiejscowy napędzany Hondą lub Chevroletem. Pojawienie się słynnych zestawów aerodynamicznych (innych dla superszybowców i wyścigów szosowych) opracowanych specjalnie przez japońską firmę i markę Detroit powinno zmienić sytuację od początku sezonu 2015. nastroje Steve'a Eriksena, wiceprezesa Hondy Wydajność i rozwój.

„IndyCar zdefiniował pewne „strefy” pracy i trzeba z nimi pracować. Jednak poza tą granicą pozostaje ona bardzo otwarta. Myślę więc, że zobaczycie rzeczywiste różnice pomiędzy samochodami, szczególnie w zakresie drobnych szczegółów. Ludzie będą szukać tych drobnych szczegółów, a to wywoła duże zainteresowanie. » mówi Eriksen.

Rok 2016, w którym mogą pojawić się inni producenci silników i możliwy powrót Coswortha i zewnętrznych producentów zestawów aerodynamicznych, umożliwi ponowną homologację trzech z tych obszarów roboczych. „Jeśli spojrzeć na przepisy, każda „strefa” obejmuje część samochodu: przedni błotnik, boczne osłony, osłonę silnika, tylne skrzydło charakterystyczne dla Indy 500? W 2016 roku będziemy mogli wykorzystać trzy z tych obszarów i ponownie je ulepszyć. W przypadku zespołu będą potrzebne podstawowe elementy oraz te trzy ulepszenia, które trzeba będzie kupić. » – dodaje wiceprezes HPD. IndyCar ustalił maksymalny koszt zestawu na 75 000 dolarów, a kwotę zestawu zaktualizowanego do wersji 15.000 na 2016 XNUMX dolarów.

Steve Eriksen jest również pewien poziomu wydajności obserwowanego w symulacjach. „Po opracowaniu cyfrowym następuje seria testów w tunelu aerodynamicznym, które wykazały doskonałą korelację z pierwszymi danymi. Robimy to samo co w przypadku silników, stawiamy sobie cel wydajnościowy, który staramy się osiągnąć. I w tym przypadku myślę, że zapewni to realny wzrost wydajności. »

Oczekuje się, że „ulepszone” jednomiejscowe bolidy IndyCar pojawią się na torze w celu testów w okresie od października do 1 stycznia 2015 r. Zespoły odbiorą nowe zestawy do wyścigów szosowych od 1 marca przed przeprowadzeniem własnych testów. Żużlowa wersja strojów pojawi się później, przed rozpoczęciem sezonu zaplanowanego na 29 marca w St. Petersburgu na Florydzie.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz