5 samochodów, które zbudowały karierę Simona Pagenauda

W najbliższy poniedziałek, 18 maja, Simon Pagenaud będzie obchodził swoje 36. urodziny. Możliwość wyboru pięciu samochodów, które zaznaczyły jego karierę w Europie i Stanach Zjednoczonych. 

opublikowany 18/05/2020 à 16:26

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

5 samochodów, które zbudowały karierę Simona Pagenauda

5. Formuła Renault 2000


Podczas finału w 2003 roku w Donington (Wielka Brytania). © DPPI / J.M. Le Meur

Pochodzący z Montmorillon (Wiedeń), świeży zwycięzca Volant Elf, w 2000 roku wskoczył do Formuły Renault 2002. Za jego plecami siedzi 2.0-litrowy silnik zaczerpnięty z Renault Clio i zapewniający moc 185 koni mechanicznych. Wystarczająco, aby wprawić w ruch samochód wyścigowy ważący zaledwie pół tony na wadze. 

Niezależnie od tego, czy jest to poziom francuski, czy europejski, nie trzeba długo czekać, aby wysunąć się na pierwszy plan. Trzeci w Mistrzostwach Francji w 2003 roku z ASM (przyszłe ART Grand Prix), w następnym roku awansował o jedną pozycję w Eurocup, tym razem z Graff Racing, za Scottem Speedem. 

 

4. Panoz DP01


W Houston (Teksas) w 2007 r. © DPPI / LAT

Posiadacz premii w wysokości dwóch milionów dolarów za zwycięstwo w Formule Atlantic w 2006 roku, Simona Pagenauda stawia sobie za cel kolejny etap: Champ Car. W mistrzostwach zdominowany przez swojego rodaka Sébastiena Bourdais, debiutant przybywa w towarzystwie Team Australia i przyszłego gospodarza zawodówIndyCar, Siła woli. 

Panoz DP01, napędzany blokiem turbo V8 zaprojektowanym przez Coswortha, również miał swoje pierwsze serie w 2007 roku. Dzięki temu nowemu sprzętowi początkujący mają okazję zaprezentować się i wykorzystać to w pełni. 

Nie przeszedł na emeryturę, prowadził 19 okrążeń, ale nie udało mu się stanąć na podium. Tak czy inaczej, jego występy ukazują prawdziwe walory, a obserwatorzy z Ameryki Północnej są mile zaskoczeni jego potencjałem.

 

3. HPD ARX-01C


S. Pagenaud udowadnia swoje umiejętności w Wytrzymałość na przełomie lat 2010. © DPPI

Kto powiedział, że pilot jednomiejscowy nie wiedziałeś jak udostępnić? W 2008 roku Simon Pagenaud postanowił przyjrzeć się stronie amerykańskiej Le Mans Series (ALMS), możliwości w IndyCar nie są wystarczająco atrakcyjne i finansowo realistyczne.

W 2010 roku połączył siły z zespołem Highcroft wraz z Davidem Brabhamem, aby poprowadzić HPD ARX-01c. Za tą prostą jak równanie terminologią kryje się silnik V8 Honda Performance Development (HPD) w podwoziu Courage zmodyfikowanym przez Acura (A), oddział producenta Hondy. Każde nowe udoskonalenie prototypu skutkowało inną literą na końcu nazwy („c”). Nie za bardzo boli głowa? 

Bardziej wyraźna była w tym sezonie dominacja duetu francusko-australijskiego. Wciąż na mecie i na podium, tytuł czeka na nich na zakończenie Petit Le Mans. Zmienia się pogląd Amerykanów na Francję; Oprócz tego, że jest szybki, Simon Pagenaud jest w stanie utrzymać tempo przez cały sezon. 

 

2. Peugeot 908


S. Pagenaud i Le Mans, historia do naśladowania… © DPPI 

Strzał był tak blisko! Bardzo dokładnie na 13”854 podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2011 roku. Tego właśnie brakowało francuskiemu prototypowi, aby pod koniec spektakularnego testu pokonać Audi R18 TDI firmy Fässler-Lotterer-Tréluyer.

W towarzystwie miejscowego Sébastiena Bourdaisa i Portugalczyka Pedro Lamy’ego Simon Pagenaud broni barw Lwa podczas historycznej edycji. Zdziesiątkowani dwoma gwałtownymi wypadkami niemieccy rywale zdołali obronić się przed niebieską armadą jednym R18 TDI. 

Łącząc niezawodność, szybkość i regularność, francuski producent nie miał na co narzekać i po prostu trafił na kogoś lepszego od niego. Ta porażka siedzi w gardle Francuza, który dziś chce wrócić do Sarthe z uzasadnionymi ambicjami.

„To jedno z najlepszych wspomnień w mojej karierze i oczywiście po zwycięstwie w Indy i zajęciu drugiego miejsca w Le Mans celem jest próba wygrania Le Mantakże. Któregoś dnia na pewno spróbuję wrócić i znaleźć się w odpowiedniej sytuacji, aby wygrać. »

 

1. Dallara DW12


W drodze do zwycięstwa w wyścigu Indianapolis 500 2019. © IndyCar Media

Jak to przegapić? Ten jednomiejscowy samochód wyniósł Poitevina na wyżyny IndyCar tytuł w 2016 roku w Team Penske, a następnie światowy sport motorowy w zwycięstwo w Indianapolis 500 w 2019 r.

Opracowany przez nieżyjącego już Dana Wheldona (zmarł w 2011 r. w wypadku w Teksasie, stąd inicjały DW), ten jednomiejscowy samochód to ten, dzięki któremu Simon Pagenaud odniósł największy sukces: 14 trofeów (przed rozpoczęciem sezonu 2020 ), pierwszy z Detroit w 2013 roku.

Więc zatrudniony przez Schmidta Hamilton Sporty motorowe, Francuz lekceważy liczne starcia awansować z szóstego miejsca na krętym torze i wyboista. "Łał, to niesamowite. - powiedział, wysiadając z samochodu. Nie wiem, jak nam się to udało, ale samochód był dzisiaj super szybki. Zespół wykonał świetną robotę, podobnie jak Honda. Teraz mam nadzieję, że będzie ich więcej. » 

On miał rację! Pierwszym reprezentantem Francji, który zdobył mistrzostwo, został wówczas Simon Pagenaud historyczny miesiąc maj 2019 dla francuskiego sportu. Niezadowolony ze zwycięstwa w Grand Prix Indianapolis na torze szosowym, zdobył pole position do wyścigu Indy 500, po czym z niezwykłą determinacją poprowadził swojego konia w stronę butelki mleka zarezerwowanej dla zwycięzcy jednego z najbardziej legendarnych zawodów na świecie. 

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)