Pagenaud: „W trybie wyścigowym jesteśmy jednymi z najlepszych” w Indy

Poleman w zeszłym roku na Indianapolis 500, Francuz w niedzielę wystartuje z 25. pozycji po bardzo rozczarowujących kwalifikacjach. 

opublikowany 23/08/2020 à 18:42

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Pagenaud: „W trybie wyścigowym jesteśmy jednymi z najlepszych” w Indy

Jakie masz odczucia po tych kwalifikacjach?

Cierpieliśmy na nadsterowność i po prostu brakowało nam prędkości. W losowaniu również nie mieliśmy szczęścia, gdyż wylosowaliśmy numer 27, który wysłał nas na tor o 13:XNUMX, kiedy jest najgoręcej. Nie mamy jednak żadnej wymówki, ponieważ tuż za nami minął Marco Andretti i miał najlepszy czas.

Jak odczuwasz wyższość Hondy?

W Penske Newgarden wycisnął z samochodu wszystko, co w jego mocy. Honda wykonała jednak bardzo dobrą robotę i trzeba wiedzieć, jak uprawiać dobry sport. Faktem jest, że bycie lepszym w czystych osiągach nie oznacza, że ​​będziesz lepszy w wyścigach.

 

Start z tyłu w Indy 500 nie jest przeszkodą…

Absolutnie. Widzieliśmy to z Aleksandrem Rossi w zeszłym roku (startowałem z 9. miejsca i dojechałem do wydechu Pagenauda. Przyp. red.) lub Juan Pablo Montoya w 2015 r. (ostatni po kilku rundach przed wygraną. Przyp. red.). Ważne jest, aby mieć dobry samochód wyścigowy i tak jest w moim przypadku. W czwartek pomimo Aeroscreena znalazłem auto z zeszłego roku.

W korku bez problemu wyprzedziłem. W wersji wyścigowej jesteśmy wśród najlepszych z Helio. Conor Daly (napędzany Chevroletem. Przyp. red.) również jechał bardzo dobrze w korkach, więc przy niższym ciśnieniu w turbosprężarce niż w kwalifikacjach uważam, że jesteśmy nieco bardziej wydajni niż Hondy.

Jak bardzo zmienił zasady gry Aeroscreen?

Dodatkowa waga i wyższa niż zwykle temperatura toru zwiększają ciśnienie w oponie. Ale jeśli chodzi o zachowanie, różnica nie jest duża. Duża różnica wynika z ciepła i dodatkowej mocy (45 KM. przyp. red.), z której skorzystaliśmy podczas kwalifikacji i która przyczyniła się do wyraźniejszej degradacji opon.

I chociaż w dniu wyścigu powinno być nieco cieplej niż w zeszłym roku, różnica nie będzie tak duża jak w tym tygodniu.

Jak po tych trudnych kwalifikacjach będzie działać Team Penske?

Wszystko, co możemy zrobić, to trzymać się razem i współpracować, tak jak to zrobiliśmy już z Helio podczas testów, ale także z Josefem i Willem. Penske to zespół, który wie, jak wyjść z trudnych czasów, aby zabłysnąć lepiej.

Czy start w roli odchodzącego zwycięzcy coś znaczy?

To zaszczyt. A potem to zwycięstwo zdejmuje ciężar z moich barków. Poczucie, że pewnego dnia wygrasz ten wyścig, wywiera na ciebie dużą presję. Teraz mogę skupić się na tym, co najważniejsze: wydajności.

 

Czy od czasu zwycięstwa czujesz, że jesteś bardziej przerażający?

Mam nadzieję, że się mnie boją. W tym sezonie, wygrywając w Iowa (18 lipca, przyp. red.) po tym, jak zaczynaliśmy z ostatniej pozycji, wszyscy zdali sobie sprawę, że dobrze czujemy się na owalach.

Co zmienia dla Ciebie przebywanie za zamkniętymi drzwiami?

To będzie jak sesja testowa. To będzie edycja specjalna, trzeba będzie szukać energii gdzie indziej. Ale pozostaje to najwspanialszy wyścig na świecie.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz