Pagenaud: nie zadawaj sobie zbyt wielu pytań na początku

Drugi na starcie wyścigu Indianapolis 500 w tę niedzielę Simon Pagenaud (Team Penske) z pełną pewnością podchodzi do legendarnego amerykańskiego wydarzenia po wspaniałym maju na legendarnym superżużlu.

opublikowany 27/05/2018 à 09:59

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Pagenaud: nie zadawaj sobie zbyt wielu pytań na początku

Le Poitevin, który startował już z pierwszego rzędu w 2015 roku, przyznaje, że w naturalny sposób myśli o starcie, w którym będzie otoczony przez opiekuna pole position Eda Carpentera (Ed Carpenter Racing) i jego kolegę z drużyny Willa Powera. Nie chce jednak nadmiernie analizować sytuacji na górze rzeki.



« Są miliony możliwych scenariuszy, ale możesz nakręcić w głowie tyle filmów, ile chcesz, a potem wydarzy się coś innego, książka Pagenauda. Będziesz musiał odpowiednio zareagować, być w tej chwili i nie zadawać zbyt wielu pytań, ponieważ to długi wyścig. Podejmowanie ryzyka musi ewoluować w trakcie wydarzenia. Na starcie nie trzeba koniecznie przejmować prowadzenia, trochę jak w Le Mans. Ale hej, nie powinieneś też zbytnio rozluźniać wysiłku, ponieważ będzie on rósł za tobą. Nie mogę znaleźć się na szóstym miejscu po pierwszym zakręcie ".



Mistrz IndyCar 2016 pragnie grać w czołówce od początku wyścigu, ponieważ uważa to za najlepszy sposób na zabranie głosu w sprawie ostatecznego składu.



« Myślę, że zaletą będzie utrzymanie się w czołowej piątce przez cały wyścig, on kontynuuje. Jeśli na 5 okrążeń przed końcem znajdziesz się w czołowej piątce, masz szansę. Jeśli jesteś 40., masz przerąbane, chyba że istniała strategia paliwowa jak w przypadku Aleksandra Rossi w 2016 roku. Będzie to bardziej wyścig typu tor szosowy. Będziesz musiał zająć dobre miejsce, mając stały samochód w sztafetach. Należy również zaradzić degradacji opon, co nie miało miejsca w poprzednich latach, a niektórzy kierowcy niekoniecznie czują się komfortowo w tym obszarze. »



Słuchając opinii wielu zawodników na boisku, wprowadzenie w 2018 roku nowych zestawów aerodynamicznych w IndyCar wstrząsnęło sytuacją na owalach. Pomimo frustrującego początku sezonu Pagenaud czuje, że czuje harmonię ze swoją Dallarą napędzaną Chevroletem.



« Czuję się niezwykle komfortowo, on opisuje. Już w tej wersji samochodów na owalach czuję się bardzo dobrze, ponieważ jest mniejszy docisk, sposób zachowania aero jest dla mnie bardzo łatwy do zrozumienia. Dzisiaj, mogę powiedzieć, czego potrzebuję, na przykład na torze drogowym, gdzie mogę wpłynąć na inżyniera, mówiąc: „Słuchaj, myślę, że potrzebuję bardziej miękkiego amortyzatora zamiast przedniego błotnika, aby zyskać trochę przedniej osi”.



Na owalu jest to znacznie bardziej skomplikowane, ponieważ koła są asymetryczne, czynników jest znacznie więcej. Trudno powiedzieć, czego potrzebujesz, jeśli chodzi o czyste ustawienia. Ale teraz mogę stwierdzić, czy jest to amortyzator, sprężyna amortyzatora, skrzydło, wykończenie samochodu, czy może pochylenia kół, jest to coś, czego wcześniej nie byłem w stanie zrobić. To doświadczenie. W zeszłym roku zacząłem już to naprawdę czuć, a w tym roku naprawdę się to rozwinęło
 ".



Wywieszenie zielonej flagi oznaczającej oficjalny start 102. edycji wyścigu Indianapolis 500 nastąpi o godzinie 12:19 czasu lokalnego, czyli 18:19 czasu francuskiego.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz