Road America 2 – Rosenqvist odnosi swój pierwszy sukces w karierze

Felix Rosenqvist (Chip Ganassi Racing – Honda) odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w karierze w IndyCar i dzięki temu jego zespół jest niepokonany w roku 2020.

opublikowany 12/07/2020 à 20:45

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Road America 2 – Rosenqvist odnosi swój pierwszy sukces w karierze

Wyścigi Chipów Ganassi pozostaje wartością standardową na początku sezonu 2020 w IndyCar Seria. Ale tym razem zwycięstwo jest na korzyść Feliks Rosenqvist, który idealnie zastąpi swojego kolegę z drużyny Scotta Dixona, który wczoraj zwyciężył.

Zaraz po starcie wyścig został szybko zneutralizowany pod żółtą flagą, po wypadku na pierwszym zakręcie, w którym główną ofiarą był Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport – Honda), potrącony przez Willa Powera (Team Penske – Chevrolet), a także jak kontakt Grahama Rahala (Team RLL – Honda) z tym samym Powerem nieco dalej na 2 zakręcie, eliminując Rahala po gwałtownym kontakcie ze ścianą.

 

 

Incydent, z którego Rosenqvist wypadł całkiem nieźle, pod wpływem jednomiejscowy w niedoli Rahala, ale Szwed może wtedy kontynuować swój wyścig.

Przygody, które będą skutkować karą dla Powera za możliwy do uniknięcia kontakt, Australijczyk startuje z ostatniej pozycji za samochodem bezpieczeństwa. Po trzech okrążeniach ten ostatni osłabł, pozwalając polemanowi Pato O’Wardowi (McLaren SP – Chevrolet), aby ponownie objąć prowadzenie przed Coltonem Hertą (Andretti Harding Steinbrenner – Honda).

Niedługo potem nadeszła kolej Willa Powera, który dwa okrążenia później wywieszył żółtą flagę, popełniając błąd na żwirowym torze. Po ponownym uruchomieniu O'Ward utrzymał prowadzenie i zaczął próbować powiększać przewagę.

Pojedynek dystansowy

To mano a mano, które w miarę upływu okrążeń rozstrzygnie się pomiędzy liderem Pato O'Wardem i Felixem Rosenqvistem. Szwed zdawał się przez chwilę dogonić lidera gromadząc dobre okrążenia, jednak były zwycięzca Grand Prix Makau stracił cenne sekundy podczas postoju tuż przed połową dystansu, z lewym przednim kołem. był wypoczęty, co pozwoliło O'Wardowi wrócić na prowadzenie 7 cali.

Scenariusz powtarza się następnie podczas przedostatniego przejazdu, kiedy Rosenqvist odzyskuje przewagę nad Meksykaninem, przed ostatnim pit stopem, podczas którego O'Ward wybiera miękkie opony i twarde opony Rosenqvist.

Ten ostatni niestrudzenie wspina się z powrotem na O’Warda i dwa okrążenia od bramki, bierze to, co najlepsze, kosztem wspaniałego manewru, koło za kołem, męski, ale poprawny.

Alexander Rossi (Andretti Autosport – Honda), niezadowolony od początku sezonu, zdobył swoje pierwsze podium, zajmując 3. miejsce przed Marcusem Ericssonem (Chip Ganassi Racing) i Coltonem Hertą, którzy uplasowali się w pierwszej piątce.

Zwycięzca pierwszych trzech wyścigów w tym roku, w tym wczorajszego, Scott Dixon (Chip Ganassi Racing) stracił czas podczas ostatniego postoju po przeciągnięciu i zajął dopiero 12. miejsce za powracającym Willem Powerem, ale wyprzedził Simona Pagenauda (Team Penske), który zdawał się nigdy nie znajdować odpowiedniego rytmu na torze w Wisconsin.

Dixon pozostaje liderem klasyfikacji generalnej, przed Coltonem Hertą, Simonem Pagenaudem i Pato O'Wardem przed kolejnym double-headerem w najbliższy weekend na owalu w Iowa.

 

 

Zapoznaj się z pełnym raportem dotyczącym podwójnego nagłówka Road America w numerze AUTO 2269tygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz