Will Power wygrywa Indianapolis 500

Will Power przełamuje klątwę, która prześladowała go na Indy 500, bez problemu wygrywając przed Edem Carpenterem i Scottem Dixonem. Simon Pagenaud był szósty.

opublikowany 27/05/2018 à 21:38

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Will Power wygrywa Indianapolis 500

Dzień chwały Australii w sportach motorowych. Kilka godzin po zwycięstwie Daniel Ricciardo podczas Grand Prix Monako, Will Power (zespół Penske – Chevrolet) swój pierwszy sukces osiąga na Indianapolis 500 po solidnym wyścigu Australijczyka, od początku zawsze plasującego się w czołówce.

Start imprezy zdominował zdobywca pole position Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing – Chevrolet), autor najlepszego startu pod zieloną flagą. Pierwsza kwarta wyścigu przebiegła bez większych problemów, a Carpenter regularnie znajdował się w czołówce przed pierwszą neutralizacją spowodowaną na 48. okrążeniu.

Zwalniając na kilka sekund, James Davison (A.J. Foyt z Byrd – Chevrolet) zaskakuje Takumę Sato (RLL – Honda), zwycięzcę edycji 2017, który nie może uniknąć jednomiejscowy od Australijczyka. Po ponownym uruchomieniu Ed Jones (Chip Ganassi Racing – Honda) popełnił błąd, uderzając w ścianę na 55. okrążeniu, zanim w swoim ostatnim wyścigu w karierze Danica Patrick (Ed Carpenter Racing) uderzyła w zewnętrzną ścianę na zakręcie nr 4.

 

 

Moc była najsilniejsza

Następnie wyścig ustabilizuje się po długim okresie zielonej flagi, a trio złożone z Eda Carpentera, Willa Powera i Simona Pagenauda (Team Penske), kontrolujący wyścig, Tony Kanaan (A.J. Foyt Enterprises – Chevrolet) stracił kontakt w wyniku przebicia opony.

Na 138. okrążeniu wywieszono nową żółtą flagę informującą o wypadku Sébastien Bourdais (Dale Coyne Racing z Vasserem / Sullivanem – Honda). Widocznie zdyszany po powrocie do Aleksandra Rossi (Andretri Autosport – Honda) czterokrotny mistrz Champ Car traci kontrolę i uderza w zewnętrzną ścianę. Więcej strachu niż szkody dla Francuza, zbadanego i natychmiast wypisanego z centrum medycznego.

 

 

W 145. rundzie odpada kolejny faworyt Helio Castronevesa (Team Penske) również ofiarą zakrętu nr 4. Tuż po ponownym uruchomieniu Sage Karam (Dreyer & Reinbold Racing – Chevrolet) również musiał wycofać się z wyścigu po wypadku na początku głównej prostej.

 

 

Następnie po ponownym uruchomieniu peleton poprowadził Will Power, przed Edem Carpenterem, Alexandrem Rossim, który dobrze wrócił z 32. miejsca na starcie, Simonem Pagenaudem i Ryanem Hunter-Reayem (Andretti Autosport – Honda).

Niecałe 30 okrążeń od bramki Will Power inicjuje ostatnią serię zatrzymań, a za nim podążają Hunter-Reay, Kanaan, Carpenter i Rossi. Pagenaud jako ostatni z czołowej grupy wraca do alei serwisowej na 24 okrążenia przed końcem. Oriol Servia (Stabilny Corsa z RLL – Honda) następnie przejął kontrolę nad wydarzeniem, a Hiszpan przyjął niecodzienną strategię.

Jednak ostateczna neutralizacja nastąpiła na 189. okrążeniu, spowodowana przez Tony'ego Kanaana. Po ponownym uruchomieniu Stefan Wilson (Andretti Autosport) i Jack Harvey (Meyer Shank Racing, Schmidt Peterson – Honda) pokonali Servię, ale nie mogli uniknąć uzupełnienia paliwa na 197. okrążeniu, pozostawiając Willa Powera w wyścigu po zwycięstwo.

Mistrz Australii z 2014 roku po raz pierwszy zwyciężył w wyścigu Indy 500, wyprzedzając Eda Carpentera i Scotta Dixona (Chip Ganassi Racing). Pierwszą piątkę uzupełniają Alexander Rossi i Ryan Hunter-Reay, wyprzedzając Simona Pagenauda, ​​który uzyskał najlepszy wynik Francuza w tej imprezie od lat dwudziestych XX wieku.

 

 

Ranking wyścigów

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym raportem z wyścigu Indianapolis 500, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Stanach Zjednoczonych, w numerze 2167 AUTOhebdo, dostępnym jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz