Isola: „Dane zebrane w F2 będą bardzo ważne dla F1”

W świetle wprowadzenia 18-calowych opon w Formule 2, dwa lata przed najważniejszą dyscypliną, Włoch jest usatysfakcjonowany wstępnymi opiniami kierowców i zespołów.

opublikowany 09/05/2020 à 09:31

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Isola: „Dane zebrane w F2 będą bardzo ważne dla F1”

Dlaczego od tego sezonu chciałeś wymienić opony 13-calowe na 18-calowe? F2 a w 2022 r. dla F1 ?

To nie jest wybór, którego dokonaliśmy sami. Jest to decyzja podjęta po konsultacjach ze wszystkimi zainteresowanymi stronami Formuły 1, w tym z zespołami, promotorem i FOM. Po co ? To proste: na co dzień nie ma już wielu samochodów wyposażonych w 13-calowe opony i żadnego z segmentu Premium, który stanowi serce naszego rynku. Zatem wyposażenie F1 i F2 w opony o rozmiarach bliższych tym używanym na drogach, pozwoli nam przenieść więcej technologii z torów. Im bardziej rozmiar opon F1 będzie podobny do opon używanych na drogach, tym więcej będziemy mogli przeprowadzić realne badania, a nie tylko wirtualne.

Dlaczego wybrałeś Formułę 2 jako swoje mistrzostwa testowe w 2020 roku?

F2 ma wiele podobieństw do F1 i historycznie zawsze była pionierską formułą, w ślad za jej promotorem Bruno Michelem, który nigdy nie wahał się przyjmować nowych pomysłów. Zatem po podjęciu przez F1 decyzji o przejściu na 18 cali wszyscy szybko dostrzegliśmy, że istnieje świetna okazja, aby w tym sezonie jeździć na oponach 18 cali w F2. Oprócz korzyści dla nas, przynosi to również korzyści kierowcom F2, którzy mogą w przyszłości odcisnąć piętno na tym formacie opon. Jednak wyposażenie F2 w te opony nie jest nowym pomysłem, ponieważ zamontowaliśmy już 18 cali w serii GP2 (jej poprzednia nazwa, przyp. red.) podczas demonstracji w Monako z Martinem Brundlem w 2014 roku.

Kilka miesięcy temu przyznałeś, że nie miałeś zbyt wiele czasu na opracowanie i produkcję tych 18-calowych F2. Martwisz się o ich jakość na nadchodzący sezon?

W życiu, niezależnie od tego, co robimy, zawsze chcemy mieć więcej czasu. Jednak biorąc pod uwagę wszystkie dni testów F2 w zeszłym roku i wszystkie informacje zebrane podczas testowania 18-calowego F1, okazało się, że wystarczyło to do wyprodukowania opony F2, w którą pokładamy wielką wiarę. Informacje zwrotne, jakie otrzymaliśmy po pierwszych testach przedsezonowych w Bahrajnie (1–3 marca) były bardzo pozytywne. Oczywiście nigdy nie przestajemy się uczyć, więc jak zawsze będziemy w tym roku bardzo uważnie monitorować osiągi i zachowanie tych opon, aby jak najszybciej zidentyfikować obszary wymagające poprawy w przyszłości.

Jakie były pierwsze obserwacje zespołów i kierowców?

Po pierwsze, było w dużej mierze zgodne z naszymi oczekiwaniami, co jest dobrą rzeczą. Różne zespoły przejechały wiele okrążeń. Wielu rowerzystów zgłaszało większą przyczepność z przodu, co w naturalny sposób powoduje nieco większą degradację z tyłu. Jednak wszystko to musi zostać dopracowane, ponieważ przez cały pierwszy sezon pozostaje wiele do nauczenia się. Jest zatem zbyt wcześnie na wyciąganie wniosków. Naszym celem było zapewnienie osiągów opon na poziomie z ostatnich sezonów, a biorąc pod uwagę fakt, że pakiet opon samochodowych jest teraz cięższy, myślę, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu.

Czy będziesz w stanie wyciągnąć wnioski z danych dostarczonych przez F2 dla F1, wiedząc, że F1 są znacznie szybsze i bardzo się różnią?

Poziom wydajności F1 jest oczywiście wyższy niż F2. Jednak szczerze uważam, że dane zebrane w F2 będą bardzo ważne dla F1, ponieważ konieczne jest gromadzenie danych w środowisku wyścigowym, a nie tylko podczas testów.

0 Zobacz komentarze)