Po służbie jako laboratorium dla Formuła 1 montując po raz pierwszy 18-calowe opony w 2020 r., dwa lata przed F1, Formuła 2 przygotowuje się do ponownego przyjęcia ciosów w kategorii Premier. Choć paliwo stosowane w tym roku w F1, E10, zawiera 10% etanolu odnawialnego, deklarowanym celem jest wykorzystanie do 2026 roku paliwa syntetycznego. Dla przypomnienia FIA narzuci wszystkim swoim kategoriom stosowanie paliwa w 2026% odnawialnego pochodzącego z 100.
Mając to na uwadze, F2 i F3 połączyły siły z saudyjskim gigantem naftowym Aramco, który będzie im dostarczał częściowo odnawialne paliwo od sezonu 2023. W obu mistrzostwach omawiane paliwo będzie w rzeczywistości w 55% odnawialne, a odsetek ten będzie stopniowo wzrastał aż do 100 % w 2026 r. według F1.
„Dość łatwo jest wprowadzić te zmiany w F2 i F3, wiedząc, że są to kategorie z jednym dostawcą. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy być częścią tych innowacji”, powitał promotora Bruno Michela. Informujemy, że umowa zawarta z Aramco podlega ostatecznej akceptacji przez Światową Radę Sportów Motorowych.
F2 i F3 będą korzystać z naszego pierwszego zrównoważonego paliwa od 2023 roku ♻️
Kluczowy kamień milowy na naszej drodze do korzystania w 100% ze zrównoważonych paliw do 2026 r. i do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w sporcie do 2030 r.# F1 @Aramco pic.twitter.com/92catFiD2d
- Formula 1 (@F1) 2 września 2022 r.
CZYTAJ TAKŻE > Formuła 1 kontynuuje rozwój paliw syntetycznych na rok 2026
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)